Danganronpa Wiki
Advertisement
Kaito Momota Bonus Mode Pixel Icon (7)

This article covers Kaito Momota's Love Across the Universe date events, which feature in Danganronpa V3: Killing Harmony. In this article you will find a guide to which date options give the best results and full transcripts of each date.

Mechanics[]

Shuichi must first complete Kaito's Free Time Event route and obtain all 5 hearts before he is able to access the use of Date Tickets. For a guide to Kaito's Free Time Event route, see: Free Time Events/Kaito Momota.

After completing Kaito's Free Time Event route, he must then use Date Tickets, purchasable from the Casino at the end of each day, and choose a location. Each location has 3 separate sets of activities to choose from, for a total of 9 per location. Depending on the option chosen, Shuichi will receive a different response:

Best Option 1 heart
Good Option ½ heart
Bad Option No hearts
Worst Option No hearts

When getting close to 10 full hearts (which can be checked at Monokuma at the school entrance), Kaito's Harmonious Heart event will be triggered at random, which is a Non-Stop Debate style minigame that gives Shuichi an insight into Kaito's inner thoughts.

Achieving 10 hearts will unlock Kaito's ending at the end of Love Across the Universe. On the 10th day, Shuichi will be in the courtyard with any characters that he has earned full max reputation with. Talking to them will trigger a final dialogue choice option. If the player selects the correct answer, they will receive that character's special present - that character's underwear. Kaito's heart status carries on into subsequent playthroughs of Love Across the Universe, and his graduation event can be viewed for each subsequent playthrough until they reset the mode.

Dates[]

AV Room[]

Date 1[]

Watch a documentary on athletes
Guide Project Kaito 09
Seeing this makes me remember my astronaut training.
Astronaut training involves just as much exercise as athletes do.
Guide Project Kaito 15
I wonder how all those guys who trained with me are doing...
Guide Project Kaito 05
Alright! Thinking about that made me super motivated!
We're definitely gonna get out of this place, you got it!?
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Watch a documentary on bugs
Guide Project Kaito 16
I remember a while back there was some theory that bugs came from space.
All life came from the ocean and as far as I know, there aren't any bugs there.
Guide Project Kaito 09
The theory got shot down, but I always get so pumped up by stuff like that!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Watch a documentary on aliens
Guide Project Kaito 06
I totally get why you'd be interested in this documentary.
But, y'know...we shouldn't watch it.
Guide Project Kaito 15
Honestly, the producers let slip that it was all a lie.
It's a fake documentary... The day I found that out...
Guide Project Kaito 06
I've never felt despair like I did that day... How dare they mess with my adventurous heart...
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 2[]

Watch an action movie
Guide Project Kaito 09
Action movies are fun cuz you don't have to think too hard to enjoy them.
And there's a bunch of 'em that use the universe as their stage!
Guide Project Kaito 05
Alright! I'm gonna tell you all about my favorites!
You ready to take notes!?
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Watch a comedy movie
Guide Project Kaito 09
Movies like this are great for turning your mood around.
When you're down, all you gotta do is let out a laugh and everything's good!
Guide Project Kaito 05
If you're down all the time, then your dreams might get away from you!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Watch a horror movie
Guide Project Kaito 11
L-Like I'd watch something so uncool.
What's so fun about watching fake g-g-ghosts!?
Don't get me wrong! I'm not s-scared or anything!
Guide Project Shuichi 02
Damn, this is awkward...

Date 3[]

We should focus on reality, not movies
Guide Project Kaito 23
Right on! That's my sidekick!
Guide Project Kaito 05
A man should chase real passions, not sit around watching fake stuff!
Guide Project Kaito 15
Hell yeah! I'm fired up like crazy now!
I'll teach you all about the universe as I imagine it!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Play dominoes with the movie boxes
Guide Project Kaito 09
I may not seem like it, but I'm pretty good at setting up dominoes!
During astronaut training, we had to do dexterity exercises.
Guide Project Kaito 05
I, Kaito Momota, Luminary of the Stars, will make a domino setup that will shock even you!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
I might fall asleep...
Guide Project Kaito 15
Well, sure. If you grab some boring movie or something.
Guide Project Kaito 06
But if you decide that's gonna happen from the start, then it probably will.
If you always expect the worst, then you'll always get the worst!
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Dining Room[]

Date 1[]

Let's cook something
Guide Project Kaito 09
Oh? You can cook, Shuichi?
That means I can cook too!
Guide Project Kaito 23
My sidekick's skills are my skills, and my skills are my sidekick's skills!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's drink something
Guide Project Kaito 11
H-How did you know I was thirsty!?
Insight like that is just what I'd expect from the Ultimate Detective.
Guide Project Kaito 09
Or maybe...it was your sidekick powers that tipped you off!
Guide Project Kaito 23
If that's the case, then I'm proud to have such a great sidekick!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Let's bake something
Guide Project Kaito 06
Sorry, I'm not really in the mood for sweets.
Guide Project Kaito 15
I need something...more manly. Something that's gonna fill me up.
If you eat too many sweets, you'll become a spoiled person.
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 2[]

Let's go in the freezer
Guide Project Kaito 06
Did you know...
In astronaut training, you have to be able to survive in subzero temperatures!
Guide Project Kaito 05
If it's a competition to see who can hold out the longest, I won't lose!
The loser has to say how many girls he's had a crush on!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's have some tea
Guide Project Kaito 09
Yeah, let's grab some tea and have a heart-to-heart.
Guide Project Kaito 05
Don't you keep any secrets from me!
Sidekicks and heroes shouldn't have secrets between them, y'know?
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Let's try fasting
Guide Project Kaito 11
What!? If you do that, you'll die for sure!
Guide Project Kaito 06
Do you have a fever? Don't push yourself, alright?
If you're not feeling well, it's because of my poor management.
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 3[]

Sleeping after a meal
Guide Project Kaito 05
Yeah, you get it! As expected from my sidekick!
They say sleeping after eating makes you fat, but you can't fight instinct!
Guide Project Kaito 06
And now that I said that... I'm feeling sleepy myself...
Guide Project Kaito 05
Alright! I'm gonna listen to my instincts and sleep like a man!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Drinking green tea after a meal
Guide Project Kaito 09
Yeah! Green tea's great!
A piping hot cup of fresh brewed tea is seriously the best.
Guide Project Kaito 06
But now that I think about it, you can't drink fresh tea out in space, huh?
It's so obvious, I never even considered it...
Guide Project Kaito 05
Well then! I'll just enjoy it as much as I can on Earth!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Exercising after a meal
Guide Project Kaito 06
I know that's best, but don't you get sleepy after you eat?
I guess even though you're my sidekick, we're pretty different sometimes...
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Library[]

Date 1[]

Let's read manga
Guide Project Kaito 09
Adventure manga are the best! They've got so much passion in them!
You should read all the famous adventure manga, Shuichi!
Guide Project Kaito 23
Since we're pals, it'd be great to read through some together.
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's read a dirty book
Guide Project Kaito 02
Hehe! Of course!
It's weird for guys to not look for those kinds of books in a library!
Guide Project Kaito 05
Of course, we gotta keep this a secret from the girls!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
This is boring...
Guide Project Kaito 16
Really? There are so many books here, there's gotta be some that interest you.
Guide Project Kaito 06
Before you start complaining, try looking around a bit more.
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 2[]

Let's study
Guide Project Kaito 05
Yeah! In order to become an astronaut, you gotta study hard!
Let's start by studying language!
Guide Project Kaito 06
And don't let me hear you say you don't need it.
There's nothing unnecessary in this world!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
I'm getting sleepy...
Guide Project Kaito 16
Yeah, it's pretty quiet in here.
But the silence of a library is nothing compared to the universe, y'know?
After all, the universe is just one big silent room.
Guide Project Kaito 23
If you went up there, you'd probably be sleepy all the time.
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Sure is dusty in here
Guide Project Kaito 06
Yeah, but instead of complaining, you should do something about it.
If you're gonna be my sidekick, then you gotta know that much.
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 3[]

Let's look through photographs
Guide Project Kaito 09
Photographs of the planets, huh?
When I think about actually being there and seeing them...I get the chills!
Guide Project Kaito 14
Just you wait, planets!
I, Kaito Momota, Luminary of the Stars, am gonna see you with my own two eyes!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's make a tower of books
Guide Project Kaito 16
Sounds good. While we're at it, we can clean this place up a bit.
Guide Project Kaito 05
Let's make a tower of books that'll pierce the heavens!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
I want to scream really loud!
Guide Project Kaito 06
Huh? That's not like you, Shuichi.
You're not the type to be rude like that.
You don't gotta force yourself, y'know?
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Gym[]

Date 1[]

Let's do some muscle training
Guide Project Kaito 02
Alright! Let's do 500 push ups!
We're gonna go non-stop, so get ready!
Guide Project Kaito 01
Huh? That's too many?
Guide Project Kaito 09
500 should be a piece of cake for my sidekick! Don't complain, just do it!
Guide Project Kaito 05
The impossible is possible! All you gotta do is make it so!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's renovate this place
Guide Project Kaito 06
What, you wanna make this place more comfortable or something?
What if you start liking it here?
Weren't we gonna work together and escape this academy?
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...
I'm tired...
Guide Project Kaito 06
Huh? You haven't even done anything yet.
If you keep talking like that, I won't hold back, even if you are my sidekick!
Guide Project Shuichi 02
Damn, this is awkward...

Date 2[]

Let's play basketball
Guide Project Kaito 05
You got guts to challenge me at basketball!
Didn't I tell you? My basketball skills are universe-tier.
Guide Project Kaito 09
World-class athletes try to be my apprentice just to steal my skills.
Guide Project Kaito 23
But...my muscles are cramping, so I can't really play basketball right now.
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's warm up a bit
Guide Project Kaito 16
Yeah, it'd suck if I got injured and had to give up on being an astronaut.
Let's work on our warm ups, then.
Guide Project Kaito 16
Oh, hold on. Is it possible to get injured doing warm ups?
If that's the case, then we better do some pre-warm up warm ups...
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Ah, maybe we should take off our clothes...?
Guide Project Kaito 11
Huh!?
What are you talking about!? Save that stuff for the girls!
Or wait, did you come out or something and not tell me!?
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 3[]

Let's train...our minds...
Guide Project Kaito 05
Yeah! It's got nothing to do with exercising, but your mind's important!
If you can't visualize your goals, you'll never be able to achieve them.
Guide Project Kaito 23
That's just what I'd expect from my sidekick! You get what's important!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
I'll be the referee
Guide Project Kaito 06
Huh? If you're the referee, does that mean I'll just be exercising by myself?
Guide Project Kaito 23
Haha! So the sidekick wants to see the hero's full potential?
Then why didn't you say so!? I'll show you everything I got!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Let's burn this place to the ground
Guide Project Kaito 06
What? Hey, c'mon, that's not you, man.
What's wrong? If something's wrong, all you gotta do is talk to me about it.
Guide Project Kaito 19
If it's something you won't talk to me about, then there's nothing I can do...
Guide Project Shuichi 02
Damn, this is awkward...

Courtyard[]

Date 1[]

Let's get some fresh air
Guide Project Kaito 09
Yeah, it's a hundred times better than the stale air inside.
Guide Project Kaito 06
A man's gotta be in a wide-open space, y'know?
Staying indoors for too long will turn you into a narrow-minded person.
Guide Project Kaito 23
That's why I'm gonna go to the universe and be a universe-minded guy!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's go for a run
Guide Project Kaito 05
Yeah, sounds good!
I haven't been able to do my daily training since we came here.
Guide Project Kaito 02
Let's run like we're chasing our pasts! Detectives need stamina too, right?
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
Let's go back inside
Guide Project Kaito 06
Huh? Why'd you pick this place if you were just gonna go back?
It's not manly to keep changing your mind like that!
Guide Project Shuichi 02
Damn, this is awkward...

Date 2[]

Let's relax in the sun
Guide Project Kaito 09
It's been a while since I was able to get some sun.
Guide Project Kaito 06
Ever since I was a kid, I'd think about the universe while sunbathing...
But these days, I've been so busy with training, I haven't had time to relax.
Guide Project Kaito 23
Thanks to you, I remembered how important it is to relax sometimes!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Let's dance!
Guide Project Kaito 06
Huh? Dance with you? Why?
It's not like I don't want to, but...
Guide Project Kaito 09
Well, whatever!
If you're suggesting it, I'm sure you've got a good reason!
Guide Project Shuichi 31
I think this conversation went well.
What a great view...
Guide Project Kaito 06
Really? I don't think so.
I mean, I'm the guy who's gonna fly off into the universe.
I can't be content with a view like this. I gotta see bigger and better things.
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...

Date 3[]

I want to get outside as soon as I can...
Guide Project Kaito 16
Well that's obvious... What's really on your mind, man?
If there's something you're worried about, just talk to me.
Guide Project Kaito 02
Your worry is my worry! My worry is your worry!
If I can ease your worries, mine will be eased too!
Guide Project Shuichi 32
Good, it seems like we both had a lot of fun.
I've gotten used to being here...
Guide Project Kaito 06
Yeah, me too. But that doesn't change the fact that I wanna escape!
Life is short! I don't have time to waste loafing around here.
Guide Project Kaito 15
Don't get complacent!
If you start to enjoy a place like this, then you'll never find new horizons!
Guide Project Shuichi 08
It seems like that didn't go well...
Staying here forever wouldn't be so bad
Guide Project Kaito 03
Huh!? What the hell are you talking about!?
No way we're staying here forever!
Guide Project Kaito 04
Even if you are my sidekick, I won't let you off the hook for saying that!
Guide Project Shuichi 02
Damn, this is awkward...

General Reactions[]

These dialogues are the reactions Shuichi will receive at the end of the date, depending on which choice was made.

Best Option
Guide Project Kaito 05
You showed me a great time today... Just what I'd expect from my sidekick!
Let's hang out next time too! I can't have my sidekick picking someone else!
Guide Project Kaito 23
We should probably get back now.
Good Option
Guide Project Kaito 09
When I'm with you, time just flies by.
I'll never get bored of hanging out with you, man. Let's do it again soon!
Guide Project Kaito 05
Let's head back to the dorms.
Bad Option
Guide Project Kaito 16
Are you tired or something?
Guide Project Kaito 06
If you're not feeling well, just rest. My sidekick's fatigue is my fatigue.
I'm...gonna head back first.
Worst Option
Guide Project Kaito 06
C'mon, man. Don't go forgetting a sidekick's responsibilities.
I'm heading back...

Harmonious Heart[]

Harmonious Heart is a minigame in Love Across the Universe. It uses mechanics similar to the Non Stop Debate trial minigame during Class Trials. During this event, Shuichi will get insight into Kaito's inner thoughts, and can refute or confirm something he is anxious about by using special Truth Bullets called "deny" and "affirm". Successfully navigating this event is necessary to unlock Kaito's ending.

Transcript[]

Kaito's Harmonious Heart
Guide Project Kaito 19
What if we really gotta stay here forever...?
Guide Project Kaito 43
No, what am I saying...?
Guide Project Kaito 07
I won't accept this! No way!
Damn it...
For me to be this weak...
It's not like me...
Guide Project Kaito 43
I can't let Shuichi see me like this...
I can't show weakness in front of my sidekick...

Options[]

Deny: I can't show weakness in front of my sidekick...
Guide Project Shuichi 07
I'm your sidekick...but I'm also your friend, Kaito.
Maybe you don't show weakness to your sidekick. But you can to your friend.
Guide Project Kaito 06
...
Guide Project Shuichi 06
If you don't want to open up to your sidekick...
Guide Project Shuichi 32
maybe you'll open up to your best friend. How about it, Kaito?
Guide Project Kaito 06
Shuichi...
Guide Project Kaito 09
Thanks. I'm alright now.
Guide Project Shuichi 07
What? Are you sure?
Guide Project Kaito 05
Now that I know you think of me like that... All my doubts are gone!
Guide Project Kaito 14
Alright! Let's escape this screwed up academy together!
Guide Project Shuichi 27
Good, it seems like we both had a lot of fun.
Affirm: It's not like me...
Guide Project Shuichi 08
...That's true. You never back down from a challenge, do you, Kaito?
Guide Project Kaito 09
Right!?
No way a man who's gonna explore the universe should freak out about this!
Guide Project Kaito 06
Especially to you.
Guide Project Shuichi 08
...To me?
Guide Project Kaito 06
I can't show weakness in front of my sidekick.
Just forget about whatever it was you heard before.
Guide Project Kaito 05
I was unsure for a sec, but now I'm overflowing with motivation!
Guide Project Shuichi 08
He sounds like he's hiding something...
Guide Project Shuichi 32
I think this conversation went well.
Affirm: I can't show weakness in front of my sidekick...
Guide Project Shuichi 08
You never show me your weakness, Kaito.
Guide Project Kaito 15
Yeah! No way I'd do that. It's as absurd as saying you're an alien.
Guide Project Shuichi 10
It's not *that* absurd...
Guide Project Kaito 06
No, to me it's a really big deal.
But I can't really shake this mood just yet...
Guide Project Kaito 19
Sorry, but could you leave me alone for now?
Guide Project Shuichi 11
It seems like that didn't go well...
Deny: It's not like me...
Guide Project Shuichi 08
I don't know about that, Kaito... It's okay to be afraid sometimes...
Guide Project Kaito 06
It's not like me to make others worry...
Guide Project Shuichi 07
I-I'm not trying to "worry" about you or anything...
Guide Project Kaito 19
It's fine...
What have I done? I'm so embarrassed.
Guide Project Kaito 06
I've failed my sidekick... Sorry, but can you leave me alone for a bit?
Guide Project Shuichi 04
Damn, this is awkward...

Kaito's Graduation Event[]

If Shuichi has achieved all 10 hearts by the 10th day of Love Across the Universe, he will unlock Kaito's Graduation Event.

Kaito's Graduation Event
Before I left the academy... I decided to talk alone with Kaito.
This is the last day we'll spend at this academy...
This school life was crazy, but now that I think back on it, we had some good times.
Guide Project Kaito 06
This is our last day living here, huh...?
I thought I'd be happy about it, but I don't want it to end...I'm a little sad.
Guide Project Shuichi 32
It was just for a short while, but we did go through a lot. I'm a little sad too.
Ah, but of course, I'm still more happy than sad.
Guide Project Shuichi 06
Are you going to go back to astronaut training when you get out of here?
Guide Project Kaito 02
Of course!
No way I'd give up on my dream of becoming an astronaut!
I lost time here, so once I get back, I'm gonna train harder than before!
I'm gonna make up all my lost time as fast as I can!
Guide Project Shuichi 06
That's true, while we were in here, the other trainees were training every day.
Guide Project Kaito 06
Yeah, it's gonna be hard work closing that gap!
Guide Project Kaito 09
But, y'know, coming here... I think it was good for me.
One reason was because I got to meet you...
But also, I was able to practice the most important thing for an astronaut.
Guide Project Shuichi 07
The most important thing?
Guide Project Kaito 16
What? I told you before, didn't I? Don't tell me you forgot.
Guide Project Shuichi 08
Ah, of course...
Guide Project Shuichi 06
The most important thing for an astronaut...
Leadership
Guide Project Shuichi 07
...Leadership, right?
Guide Project Kaito 06
Yeah, that's definitely important for an astronaut.
But that's not the most important thing, as far as I'm concerned.
Hey, did you really forget about it?
Guide Project Shuichi 06
That was wrong. The most important thing must be...
Adapting to any environment
Guide Project Shuichi 07
...The ability to adapt to any environment, right?
Guide Project Kaito 16
Well, yeah. Adapting to your environment is important...
Guide Project Kaito 06
But there's something more important than that. Did you seriously forget?
Guide Project Shuichi 06
That was wrong. The most important thing must be...
Communication
Guide Project Shuichi 32
...Good communication, right?
Guide Project Kaito 09
Ah, so you did remember it.
No matter how great you are, you can't be an astronaut if you can't communicate.
A fight on a spaceship because of bad communication could be fatal, right?
Guide Project Shuichi 18
Yeah, I imagine that would be terrible.
Guide Project Kaito 09
The universe is a hostile place, so communication is really important.
Guide Project Kaito 06
But our daily lives here were the same way, right?
Being shut away and told to live together...
Living together here was probably even harder than living in a spaceship.
Guide Project Shuichi 06
Well, you learned a lot about communication here.
Guide Project Shuichi 32
Living here must have been good training for you.
Guide Project Kaito 05
Yeah, I won't waste what I learned here.
But it's the same for you, right?
Guide Project Shuichi 10
What?
Guide Project Kaito 09
Just how living here helped me in my astronaut training...
I think it helped you with your detective work, too.
Maybe the time you spent here will be useful for your future, y'now?
Isn't that something you gained here?
Guide Project Shuichi 17
...
Yeah, I suppose I have.
Skills every detective needs...
Skills every human being needs...
And above all else...
I was lucky to make a friend like Kaito.
Guide Project Shuichi 32
Thank you for everything.
I'm really glad I met you, Kaito.
Guide Project Kaito 23
What are you talking about!? That's my line!
I'm glad I got to meet you, Shuichi! You'll always be my sidekick, alright!?
Guide Project Shuichi 32
Yes, of course!
Guide Project Shuichi 13
Kaito and I beamed at one another and shook hands.
We both put all our strength into the handshake.
I'm really glad I met Kaito.
So in at least *one* way, I'm thankful to Monokuma.
I'm sure Kaito feels the same way.
But we don't have to tell each other that. We don't need words.
I know exactly how Kaito feels, without them.
This bond might just be the special something I acquired here.
And thus, our days at the Ultimate Academy for Gifted Juveniles...
came to an end.

After completing Kaito's Love Across the Universe ending, you will receive the following Present:

114. Kaito's Undergarments
DRv3 Present 114 Kaito's Undergarments Kaito's favorite boxers. The universe is always burning in the important parts.

Navigation[]

v  e
Bonus School Mode
School Mode AoiByakuyaCelestiaChihiroHifumiJunkoKiyotakaKyokoLeonMondoSakuraSayakaTokoYasuhiro
Island Mode AkaneByakuyaChiakiFuyuhikoGundhamHiyokoIbukiKazuichiMahiruMikanNagitoNekomaruPekoSoniaTeruteru
Love Across the Universe AngieGontaHimikoK1-B0KaedeKaitoKirumiKokichiKorekiyoMakiMiuRantaroRyomaTenkoTsumugi
Advertisement