Danganronpa Wiki
Advertisement
ChihiroSchoolMode3 Uwaga! Ten artykuł posiada kontent dostępny jedynie w innych językach! Cała ta strona opiera się na fanowskim tłumaczeniu!

Włócznie Gungnir (グングニルの槍 Gunguniru no yari) to egzekucja wykonana na Mukuro Ikusabie w grze Danganronpa: Trigger Happy Havoc podczas rozdziału 1.

Przebieg[]

Mukuro w stroju Junko sprzeciwia się zasadom Monokumy, po czym na niego nadeptuje. Monokuma wspomina jedną z zasad panujących w grze, która mówi o "zakazie podnoszenia ręki na dyrektora (czyli Monokumę)". Żeby pokazać przykład innym uczniom, co się dzieje w momencie złamania zasad, ten przywołuje Włócznie Gungnir, które przebijają Mukuro. Po kilku słowach, martwe ciało dziewczyny pada na ziemię.

Następstwa[]

W rozdziale 5 jej zwłoki zostają użyte do wrobienia Kyoko Kirigiri Superlicealną Detektyw w zabójstwo, pozwalając na wykonanie ostatniej egzekucji w Procesie Klasowym.

Ciekawostki[]

  • W mitologii nordyckiej Gungnir był legendarną bronią Odyna, niegdyś używaną do walki z potwornym wilkiem Fenrirem podczas Ragnaroku, Fenrir była również nazwą grupy najemników, z którą związana była Mukuro.
  • Śmierć Mukuro była podobna do Chiaki Nanami (Danganronpa 3) w anime Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy/Side: Despair , ponieważ obie ofiary zostały nagle przebite dziesiątkami włóczni. Oba zgony podwoiły się również jako akty zdrady ze strony tych, którzy byli im najbliżsi (Junko w przypadku Mukuro i Chisa Yukizome w przypadku Chiaki).
  • Jej śmierć została później wymieniona w mandzę „Danganronpa Gaiden: Killer Killer”, gdzie ciało Eiichiro Saiyam'y zostało przebite gigantycznym piórem, podobnym do włóczni w przypadku Mukuro.
  • Włócznie Gungnir były wymieniane w Island Mode jako narzędzie do zbudowania. Włócznie z łańcuchami na rękojeści znalezione w Zamku Nezumi, z których jedna została użyta podczas śmierci Nagito Komaed'y, były również nazywane przez Monokumę Włóczniami Gungnir.
  • W „Danganronpa: Kibō no Gakuen to Zetsubō no Kōkōsei THE STAGE (2014)”, włócznie Gungnir były używane jako główna metoda egzekucji.
Advertisement