Danganronpa Wiki
Advertisement
Usami Galeria Portrety
Nawet za cenę własnego życia, obronię was wszystkich!

–Usami, Danganronpa 2: Goodbye Despair

Usami (ウサミ Usami), znana także jako “Cudowna Magiczna Dziewczyna ★ Usami” (魔法の少女奇跡★ウサミ Mahō no shōjo kiseki ★ Usami), jest magicznym, wypchanym pluszakiem, który pojawia się jako nauczycielka w Danganronpa 2: Goodbye Despair. To sztuczna inteligencja, pracująca dla Fundacji Przyszłości.

Kiedy przybywa Monokuma, obraża Usami, po czym niszczy jej różdżkę, która traci swoje magiczne zdolności. Od wtedy, Monokuma zmienia jej wygląd oraz nazywa Monomi (モノミ Monomi).

Na Monomi wykonana jest egzekucja w Rozdziale 5 wraz z Chiaki Nanami, jej sztuczną starszą siostrą. Obie zostały stworzone przez Superlicealnego Programistę - Chihiro Fujisakiego. Jednak w nieznany sposób powraca, podczas Wymuszonego Zamknięcia i pokonuje SI Junko Enoshimy.

Jako Usami pojawia się w Danganronpa: Trigger Happy Havoc School Mode.

Usami/Monomi powraca w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy - Side: Future. Jednak to nie jest naprawdę ona, a tylko wirtualny awatar Miayi Gekkogahary z wyglądem prawdziwej SI.

Wygląd

Danganronpa 2 Monomi Portret 21

Usami jest białym królikiem z parą skrzydeł. Na prawym uchu posiada różową kokardę pasującą kolorystycznie do jej stroju, który składa się z różowej spódniczki oraz złotego amuletu z różowym elementem. Cały ubiór Usami jest podobny do stroju, który Sayaka Maizono ubiera podczas swoich występów i na oficjalnej ilustracji. Dodatkowo Usami posiada różową różdżkę złożoną z dwóch serc skrzydeł.

Jako Monomi bohaterka jest w połowie różowa oraz w połowie biała. Jej uszy są oklapnięte, a różowa kokarda zmienia kolor. Lewe oko staje się czerwone, przez co bardzo przypomina oczy Monokumy. Zamiast spódniczki Monomi ma na sobie pieluchę, dodatkowo jej pępek staje się znacznie bardziej wydatny podobnie jak u Monokumy. W Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy wygląd Monomi nie ulega dużej zmianie. Widoczną różnicą jest zamiana kokardki na półksiężyc.

Osobowość

Danganronpa 2: Goodbye Despair

Usami jest łagodna i życzliwa, ale też bardzo naiwna i niezbyt mądra. Chociaż jest surowa jeśli chodzi o zasady i pewne inne rzeczy, bardzo łatwo ją oszukać lub przekonać. Wszystko, czego pragnie, to pielęgnować miłość, przyjaźń i dobre maniery, co podkreśla jej hasło „miłość, miłość!”. Z tego powodu może wydawać się zbyt słodka i denerwująca. Zachęca wszystkich do życia w pokoju i wzmacniania wzajemnych więzi. Jest bardzo szczęśliwa i dumna, gdy wszyscy się dogadują, beszta ich, gdy robią źle i uprzejmie prosi, aby nie robili tego ponownie.

Usami boi się przemocy, walki i okrucieństwa, uważając to wszystko za „wielkie nie-nie” – sama myśl ją przeraża. Podkreśla też wagę dbania o środowisko, zabraniając uczniom wyrzucania śmieci w dowolne miejsce na wyspie (bo stwierdziła, że ​​zaśmiecenie wywołałoby alarm). Jest bardzo dziecinna i zwykle w japońskiej wersji Danganronpa 2 i Danganronpa 3 mówi na końcu „〜 De chu” i „〜 Ma chu”(「〜でちゅ」や「〜まちゅ」), co zwykle jest zwykł mówić odpowiednio "desu" i "masu", w bardzo dziecinny sposób. Usami jest świadoma seksualności i stara się uniemożliwić nastolatkom robienie czegoś „wstydliwego”. Komicznie, czasami błędnie zakłada, że ​​jeden z jej uczniów jest nią zainteresowany i jest zszokowana pomysłem romansu między nauczycielem a uczniem. Wydaje się, że postrzega siebie jako damę, którą należy traktować z delikatnością i szacunkiem, choć oczywiście nikt inny tego nie robi.

Jako nauczycielka uczniów, Usami często stara się ich prowadzić, zachęcać i przejmować kierownictwo, ale nigdy nie jest traktowana poważnie. Straciła ostatnią wątek swojego autorytetu po tym, jak została zamieniona w Monomi i stała się nieświadomym pionkiem Monokumy. Często jest obiektem jego żartów, regularnie maltretowana fizycznie i werbalnie. Monomi rzadko próbuje walczyć, ponieważ wierzy, że nie może nic zrobić bez swojej magicznej różdżki, ale czasami próbuje zemścić się na Monokumie z kiepskim sukcesem.

Studenci są bardzo nieufni wobec Monomi, ponieważ ukrywa przed nimi ważne informacje, a niektórzy uważają, że współpracuje z Monokumą. Są też zirytowani jej nadmiernie słodką naturą i niską inteligencją. Często myślą, że jest bezużyteczna, a kiedy pomaga, nigdy nie jest doceniana. Sprawia jej to smutek, ale mówi, że jest do tego przyzwyczajona. Często jest ignorowana, a czasem wręcz zastraszana, ale okazuje się, że Sonia Nevermind i Chiaki Nanami są dla niej nieco milsze.

W końcu Monomi chce tylko pomagać i chronić swoich uczniów i robi to, nawet jeśli nie jest doceniana. Chociaż czasami okazuje się, że jest nieco tchórzliwa, w każdej chwili jest gotowa oddać za nich życie. Wspiera wszystkich i wierzy w nich bez względu na wszystko. Jest całkowicie wyrozumiała i nigdy nie obwinia ich o morderstwa, mimo że jest zszokowana i smutna, gdy ktoś robi coś złego (zamiast tego obwinia Monokumę, nazywając go źródłem wszelkiego zła). Jest to szczególnie widoczne w jej dialogu z Nagito Komaedą, której nie ufa i nienawidzi większość innych postaci. Pomimo ogólnie uważanej za bezużyteczną, ma chwile, kiedy wygłasza naprawdę inspirujące, a nawet mądre przemówienia, nawet z Izuru Kamukura przyznając, że raz brzmiała jak nauczycielka w dodatkowym trybie Danganronpa V3: Killing Harmony Ultimate Talent Development Plan .

Usami/Monomi wydaje się być stosunkowo młodą sztuczną inteligencją, co może wyjaśniać niektóre z jej dziecinnych i naiwnych cech, a także fakt, że została stworzona w sztucznym świecie, w którym przemoc i inne złe rzeczy nie powinny nawet istnieć. W japońskiej wersji mówi nawet w bardzo dziecinny sposób, czasami włączając w swoją mowę dźwięki chu, w szczególności zastępując kopułę „desu” słowem „dechu” w oryginalnym japońskim wydaniu.

Makoto Naegi wspomina, że ​​istniała możliwość, że zachowanie Usami mogło stać się zbyt ekstremalne, do tego stopnia, że ​​uczniowie musieliby uciec z programu, ale tak się nie stało w głównym wątku ani w trybie wyspy . Aby chronić uczniów przed tym możliwym scenariuszem, zaprogramowano ją na silny strach przed myszami, ponieważ uniemożliwiłby jej to wejście do zamku Nezumi. Zamek pełniłby rolę kryjówki dla studentów i zawierał kod dostępu do starożytnych ruin, aby mogli ukończyć studia i uciec z programu. Monokuma odziedziczył tę cechę po Usami po kradzieży jej roli obserwatora, choć nadal zachowała strach po utracie swojej roli. Monomi konkretnie stwierdza, że ​​boi się pomysłu myszy gryzienia jej uszu, odwołując się doDoraemon, który słynie z tego, że nie ma uszu i boi się myszy, ponieważ robot odgryza mu uszy.

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy/Side: Future

Podczas gdy Monomi nadal mówi i zachowuje się w dziecinny i podekscytowany sposób, ponieważ działała jako awatar Miayi, staje się również bardziej proaktywna i znacznie chętniej wyraża swój gniew na ludzi i opinie, z którymi Miaya się nie zgadzała. Jednak w rzeczywistości jest awatarem Monaki, a nie niezależną sztuczną inteligencją.

Historia

Danganronpa 2 - Usami Appears

Pierwsze wystąpienie Usami.

Usami została stworzona przez Superlicealnego Programistę, Chihiro. Miała za zadanie zostać obserwatorką w Neo World Program oraz pilnować by osoby biorące w nim udział w spokoju mogły powrócić na dobrą drogę. Podobnie jak Chiaki, została stworzona, aby poprowadzić wszystkich, którzy biorą udział w Neo World Program w dobrą stronę, jednocześnie doradzając im i zaprzyjaźnić się z nimi.

Sprzeciwiając się Fundacji PrzyszłościMakoto Naegi wykorzystał Neo World Program w celu uratowania piętnastu osób, które przetrwały Tragedię. Bohaterowie pochodzili z klasy 77-B w Akademii Szczytu Nadziei.

Wchodząc do Neo World Program

Danganronpa 2 - Virus Launches

Ocaleni z klasy 77-B weszli do Neo World Program jako awatary, a ich wspomnienia z czasów, gdy byli kolegami z klasy i przyjaciółmi w Akademii Szczytu Nadziei, zostały usunięte. W tej konkretnej symulacji, ponieważ ich wersja Neo World Program została zaprojektowana, aby uzdrowić ich traumatyczne życie w szkole, Usami wcieliła się w rolę nauczyciela prowadzącego szkolnej wycieczki. Drugi Obserwator, w tym przypadku, awatar Chiaki Nanami , również został stworzony na podstawie jednego z zabitych kolegów z klasy. Jednak, gdy Usami zaczęła pomagać uczniom w zapoznawaniu się z wyspą, wirus wszczepiony przez Izuru Kamukurę aktywował się, uszkadzając Wyspę Jabberwock i pozwalając awatarowi Monokumy na wejście do symulacji.

Danganronpa 2 Monomi Portret 12

Usami próbowała bronić swoich uczniów, ale Monokuma obezwładnił ją i użył wirusa, by pozbawić ją „magicznych” zdolności, zmienił jej wygląd, aby przypominał jego własny i przemianował ją na Monomi. Następnie zademonstrował swoją moc, „egzekucja” ją za pomocą swoich Monobestii , zespołu dużych mechów w kształcie zwierząt z przewymiarowaną bronią, chociaż Monomi była w stanie odrodzić się z powodu posiadania zapasowych kopii.

Monomi

Monokuma szybko zasiała ziarno wątpliwości w umysłach uczniów, wyjaśniając, że był wśród nich zdrajca, który był odpowiedzialny za usunięcie ich szkolnych wspomnień, co natychmiast wzbudziło podejrzenia Monomi ze względu na jej podobny wygląd do Monokumy i jego upór, że jest jego małą. siostra. W rezultacie uczniowie zaczęli jej nie ufać i nie została zaproszona na przyjęcie zorganizowane przez Byakuyę Togamiego , a zamiast tego pomogła Chiaki strzec wejścia, aby utrzymać Monokumę z dala.

Po rozpoczęciu gry w zabijanie Monomi wpadła w panikę, ponieważ symulacja została zaprojektowana tak, aby była pokojowa i nie było innej procedury, aby poradzić sobie z tego rodzaju scenariuszem, poza wyłączeniem symulacji. Monokuma zmusił ją do wzięcia udziału w Próbach Klasowych pomimo jej obrzydzenia, związując ją liną i podwieszając pod sufitem. Po każdej próbie Monomi walczyła z jedną z Monobestii strzegących mostów na wyspie, aby udostępnić więcej skorumpowanej symulacji.

Pomimo kilku morderstw, które już miały miejsce, Monomi nieustannie próbowała zachęcić uczniów do współpracy, zamiast nie ufać sobie nawzajem. Po tym, jak reszta uczniów zwróciła się  przeciwko Nagito Komaeda po jego próbie zamordowania Byakuyi, Monomi rozwiązał go w nadziei, że uczniowie będą współpracować. Później została zamknięta w  Final Dead Room z Nagito i próbowała pomóc mu w rozwiązaniu zagadki w ucieczce. Jednak, gdy Nagito coraz bardziej zdeterminował się, by wypłoszyć zdrajcę wśród nich, włamał się do Domu Monomi i ukradł jej skrzynię ze skarbami. Wewnątrz pudełka znajdował się dziennik wydarzeń na wyspie, napisany i zilustrowany przez Chiaki .

Los Monomi

Nagito zastawił pułapkę, wiedząc, że ze względu na jego talent jako Superlicealny Szczęśliwy Student, zdrajca miał pewność, że nieświadomie rzuci zatruty kanister na gaśnicę, który ostatecznie go zabije. Kiedy uczniowie zdali sobie z tego sprawę na rozprawie klasowej, Chiaki wystąpiła naprzód i ujawniła, że ​​jest tak zwaną zdrajczynią - pracującą jako członek Fundacji Przyszłości (twórcy Neo World Program), którym Monokuma sprawił, że uczniowie uwierzyli, że jest złowrogą organizacją odpowiedzialną za to, że zostali uwięzieni w grze w zabijanie. Zarówno Monomi, jak i Chiaki nie byli w stanie w pełni wyjaśnić sytuacji ani ujawnić się jako Obserwatorzy z powodu ich programowania, które temu zapobiegało. Monomi próbowała ingerować w Próbę Klasową, by chronić Chiaki, nawet kłamiąc, że nie miała z nią żadnego związku, ale pamiętnik, który został skradziony z Domu Monomi, dowiódł, że kłamie. Chiaki błagała innych uczniów, aby głosowali na nią jako winną śmierci Nagito, aby ich chronić, i zrobili to, powodując, że Chiaki została skazana na egzekucję.

Jako ostatni akt w obronie uczniów, Monomi postanowiła poświęcić się, chwytając Monokumę i autodestrukcję. Ponieważ obaj mieli części zapasowe, obaj odrodzili się, więc kilkakrotnie powtórzyli sekwencję autodestrukcji.

Monokuma zdecydował, że zabije Monomi razem z Chiaki, ponieważ ponieważ Monomi nie jest uczniem, nie był związany zasadami gry w zabijanie. Zarówno Chiaki, jak i Monomi zaakceptowali swój los ze względu na ocalałych uczniów, chcąc, by wszyscy nie rezygnowali ze swojej przyszłości. Obaj zostali straceni w karze związanej z talentem Chiaki jako Superlicealny Gracz, zwanej Please Insert Coin .

Pomimo egzekucji, po tym, jak pozostali przy życiu uczniowie zainicjowali później sekwencję wyłączania programu Neo World, Usami była w stanie ponownie pojawić się w swojej oryginalnej formie i zniszczyć gigantycznego awatara Junko Enoshimy, który reprezentował wirusa infekującego symulację. To pozwoliło uczniom uciec przed symulacją, w której byli uwięzieni.

Relacje

Monokuma

Usami jest samozwańczą przybraną młodszą siostrą Monokumy. Kiedy Monokuma pojawia się na wyspie, adoptuje Usami jako swoją młodszą siostrę bez jej zgody. Monokuma szybko walczył z Usami, aby pozbawić jej „magicznych” zdolności. Monokuma zmienił jej wygląd, aby przypominał jego własny i przemianował ją na Monomi. Monokuma wydaje się w ogóle nie dbać o Monomi, przykładem jest to, że bez wahania zabił ją z Monobeastami. Monokuma zwykle bije ją, gdy go irytuje, co często się zdarza. Monokuma również lubi się z niej śmiać i zawsze uderza ją lub krzywdzi, gdy mu przeszkadza. Monomi nie lubi być nazywana przez Monokumę młodszą siostrą i nie uważa Monokumy za swojego brata. Monomi wydaje się bardzo nienawidzić Monokumy, ponieważ zmusza uczniów do udziału w Zabijającej Wycieczce Szkolnej.

Pod koniec rozdziału 5 Monomi stanęła przeciwko Monokumie i postanowiła poświęcić się w celu pokonania Monokumy, chwytania Monokumy i samozniszczenia. Monokuma powstrzymał ją, ujawniając, że ma mnóstwo części zamiennych, które masowo produkował w fabryce Jabberwock Island, a ona zdała sobie sprawę, że dalsze atakowanie go jest daremne. Monokuma przystąpiła do egzekucji swojej młodszej siostry (wraz z jej częściami zapasowymi) z Chiaki Nanami bez obaw, pamiętając, że jest jedynakiem. W rozdziale 6 Usami siłą wyłącza Alter Ego Junko wraz z Monokumą, aby chronić uczniów poprzez resetowanie ich.

W trybie szkolnym i trybie wyspy Usami pojawia się, aby pomóc uczniom uciec ze szkoły. Usami atakuje Monokumę, dopóki ten nie zgadza się na uwolnienie grupy z Akademii.

W Danganronpa 3 Monokuma twierdzi, że nie rozpoznaje Usami, ale wydaje się, że tylko żartuje, gdy następnie włamuje się do komputera Miayi i zamienia Usami w bardziej „znajomą” formę – swoją „młodszą siostrę” Monomi. Na wykresie relacji Danganronpa 3 Monomi mówi Monokumie, że nie jest jej starszym bratem.

W niekanonicznym trybie bonusowym Danganronpa V3 Ultimate Talent Development Plan Monomi ponownie zajmuje pozycję siostry Monokumy. Podczas swojego szkolnego życia Monomi próbowała przeciwstawić się zastraszaniu Monokumy. Monokuma i Monomi zwykle prowadziły talk-show podczas szkolnych festiwali. Monomi uważała Monokumę za okropnego ojca, ponieważ umieszczał na widowni swoje „urocze dzieci”, zapełniając puste miejsca w talk show. Monokuma uważał Monomi za „drażniącą ciotkę” Monokubs.

Monokuma i Monomi są zwykle sparowane w wielu gadżetach Danganronpa, aby reprezentować maskotki Danganronpa 1 i Danganronpa 2.

Chiaki Nanami

Zarówno AI Chiaki jak i Usami zostały stworzone przez Alter Ego . Zazwyczaj starają się chronić innych uczniów przed Monokumą, jak widać w Rozdziale 1, gdy razem stoją na straży przed starą chatą. Kiedy Chiaki przypadkowo zabija Nagito, została uznana za winną i ujawniona jako ,,członek" Fundacji Przyszłości, obie zostały straceni razem.

Alter Ego

Niewiele wiadomo na temat relacji Alter Ego z Chiaki Nanami i Usami, ale wydaje się, że Chiaki i Usami odnoszą się do Alter Ego jako „Wielkiego Brata” i „małej siostry”

Nagito Komaeda

Podobnie jak inni uczniowie, Nagito jest zirytowany Usami. Kiedy Usami daje uczniom paski Usami na początku szkolnej wycieczki, Nagito początkowo milczy i nadal się uśmiecha, mimo że wyraźnie zirytowany głupimi przedmiotami.

Wielu uczniów nie ufa Nagito po pierwszej próbie. Jednak Usami wierzy w swoją dobrą stronę i stara się zachęcić go, by był bardziej pewny siebie, zawierał przyjaźnie i robił dobre rzeczy. Niestety, Nagito nie traktuje jej poważnie i, podobnie jak innych uczniów, uważa ją za irytację.

W Final Dead Room jest przez nią głównie zirytowany i prosi, aby nie wchodziła mu w drogę, chociaż zapyta ją również, co się dzieje, gdy płacze. Monomi jest jednym z niewielu, którym zależy na Nagito i wierzy w jego dobrą stronę. Próbuje mu to powiedzieć, ale on ją ignoruje, prawdopodobnie nie uważając jej za osobę, ponieważ wydaje się, że jest powolną pluszową zabawką. Po tym, jak Monomi była w Final Dead Room z Nagito, zauważa, że ​​boi się Nagito, ponieważ próbował się zastrzelić, kiedy musiał grać w rosyjską ruletkę jako ostatnią część Final Dead Room.

W Danganronpa V3: Zabijanie Harmony ' s-canon non Ostateczny plan rozwoju talentów , Nagito podczas swoich lat szkolnych na Szczyt Academy Hope zawsze widział Usami postaci wypchanych zwierząt i nigdy nie widział jej, jak jego nauczyciel. To bardzo zdenerwowało Usami, ponieważ nigdy tak naprawdę nie zaakceptował jej jako nauczycielki.

Sonia Nevermind

Sonia wraz z Chiaki jest jedną z nielicznych, które traktują Usami z ogromnym szacunkiem. Martwi się również o swoje samopoczucie; jak pokazano, gdy błaga Monokumę, aby przestał ją bić na początku piątej próby.

Hiyoko Saionji

Hiyoko często lubi drażnić Monomi, podczas gdy Monomi stara się zaprzyjaźnić z nią i resztą bohaterów. Hiyoko mówi, że Monomi zawsze zachowywała się jak imprezowiczka i myśli, że jest denerwująca, podczas gdy Monomi jest zdenerwowana. Hiyoko nadal dokucza i zastrasza Monomi i traktuje ją jak pluszową zabawkę. Hiyoko gardzi pomysłem umożliwienia Usami udziału w wydarzeniach, w których uczestniczyli wszyscy koledzy z klasy.

Monobestie

Monobeast jest pod kontrolą Monokumy. Na początku Monomi został stracony przez Monobeast, aby zademonstrować Remnants of Despair przykład Łamaczy Zasad.

Monomi postrzegała Monobeast jako wrogów i starała się je zniszczyć. Monobeast wykonały rozkazy Monokumy i bez wahania zaatakowały Usami, pokazując, że również widzą w Usami wroga, którego należy zniszczyć.

Cytaty

  • "Jestem Usami! Cudowna Magiczna Dziewczyna ★ Usami! Jestem maleńką dziewczyną, która uwielbia mleko!"
  • "Hue..?"
  • "To jest miejsce, gdzie każdy może uczyć się w spokoju i harmonii. To właśnie na tym polega bycie uczniem." (opowiadając o bibliotece na drugiej wyspie)
  • "Podczas kłótni, obie strony są winne. Dlatego właśnie lepiej nie brać żadnej strony!" (do Kazuichiego Sody i Fuyuhiko Kuzuryu)
  • "Um... kilka razy wspomniałeś "podrobione morderstwo", ale... co to takiego?" (do Nagito Komaedy)
  • "Tak bardzo mnie nienawidzisz?!" (do Monokumy)
  • "Ty głupi bracie!" (do Monokumy)
  • "Heeeej! Nie dodawaj mojej podobizny do twoich filmów bez mojej zgody!" (do Monokumy)
  • "Tak tak...Debata idzie do przodu tylko wtedy, kiedy potraficie w siebie uwierzyć..."
  • "Jestem Monomi! I zaraz mi serce wyskoczy z piersi!"
  • "Ugh... Nie mogę nic zrobić, jakie to irytujące... Ale po prostu uwierzę we wszystkich, chociaż na tyle mnie stać..."
  • "Dla tych dzieci, która opcja to nadzieja, a która rozpacz?"
  • "Wszystko...jest w imię przyszłości pełnej nadziei..."
  • "Naprawdę... jest on królem nieracjonalności. Dlaczego wszystko się tak potoczyło...?" (mówiąc o Monokumie)
  • "Mieliśmy mieć radosną wycieczkę szkolną, dobrze się bawić, ale zamiast tego, wszystko stało się takie krwawe..."
  • "Ludzie, dajcie z siebie wszystko! Nie zatraćcie się! I nie zapominajcie od czasu do czasu zapisać!"
  • "Po raz ostatni... Pozwólcie mi powiedzieć coś, jako wasza nauczycielka. Nie ma potrzeby być bohaterem. Nie musicie się zmuszać, tylko po to, aby ludzie was szanowali. Jeśli to zrobicie, skończy się na zrzucaniu winy na siebie i innych... oraz uczuciu zazdrości... Ale mimo to... nie musi tak być. Nawet jeżeli ludzie cię nie szanują, wystarczy, że jesteś kimś, z kogo możesz być dumny! Bo... wy sami jesteście najlepszym wsparciem! Jeśli nauczycie się siebie kochać... Ta miłość będzie dalej was wspierać, aż do końca waszego życia." (Monomi, przed jej egzekucją)
  • "Pa pa! Wszyscy, proszę, nie zapomnijcie waszej nauczycielki."
  • "Miłość, miłość!"

Ciekawostki

  • Twarz Monomi pojawia się epizodycznie na końcu Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls , pojawiając się w budynku nad słowem „Fin” (Koniec). Miało to pokazać, że Danganronpa 2 pojawił się zaraz potem.
  • Monomi jest jedyną główną postacią, która nie pojawiła się w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School - Despair Arc i głównym wątku Danganronpa V3: Killing Harmony .
    • Jest także jedyną postacią z Danganronpy 2, która nie pojawiła się w odcinku Rozpacz.
  • Jak widać na obrazku, prawdopodobnie miała pojawić się w swojej postaci Usami i Monomi w ostatniej Próbie Klasowej w Danganronpa V3: Killing Harmony . Nie wiadomo jednak, jak miała wyglądać.
  • W angielskiej wersji Danganronpa 2 jedną z linii głosowych Monomi jest „ Yippee Ki Yay !”, część kultowej linii z serii filmów Szklana pułapka .
  • W grze Spike Chunsoft  AI: The Somnium Files z 2019 r. twarz Monomi można zobaczyć na plakacie na ścianie za biurkiem Bossa.
  • Monomi stwierdziła, że ​​naprawdę lubi jeść marchewki i uważa je za swoje ulubione jedzenie.
Advertisement