Danganronpa Wiki
Advertisement
Ultimate Imposter Galeria Portrety

Nie martwcie się, dopóki jestem liderem, nie pozwolę nikomu stać się ofiarą. Poprowadzę was wszystkich! Tyle mogę obiecać.

Superlicealny Oszust (超高校級の「詐欺師」chō kōkō kyū no “sagishi”jest postacią występującą w Danganronpa 2: Goodbye Despair. Tam, podszywa się pod Byakuyę Togamiego, Super-Panicza (超高校級の「御曹司」).

Superlicealny Oszust powraca w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy z innymi Resztkami Rozpaczy. W klasie 77 B udaje Ryotę, do czasu, aż decyduje się pokazać swoje własne oblicze. Popadł w rozpacz wraz ze swoimi kolegami poprzez pranie mózgu.

Superlicealny Oszust obudził się ze śpiączki i pomógł byłym Resztom Rozpaczy powstrzymać Ryotę. Zdecydował się także wraz z przyjaciółmi wziąć odpowiedzialność za Tragedię oraz wrócić na wyspę Jabberwock.

Superlicealny Oszust pojawia się też w novelce zwanej: Danganronpa: Togami, jako główny antagonista, członek Super Rozpaczy oraz złodziej tożsamości Byakuyi.

Wygląd

Prawdziwy wygląd Superlicealnego Oszusta to długie, czarne włosy oraz zielone oczy. Pomimo swojej masywnej budowy, jest w stanie podszywać się pod każdego, niezależnie od tego, czy prawdziwy odpowiednik posiada podobną wagę.

Choć płeć jest nieznana, często sprawia wrażenie bycia mężczyzną, gdy jest przebrany jako Byakuya, perfekcyjnie naśladując jego głos oraz pozy. Z jakiegoś powodu ten głos, nawet nie udając nikogo, jest taki sam jak Byakuyi Togamiego. Warto zwrócić uwagę na to, że krótki urywek prawdziwego głosu Oszusta, który można usłyszeć w Danganronpa 2, brzmi bardziej płciowo neutralnie.

Imposter odmawia pływania przed wszystkimi innymi, gdyż uważa, że to mogłoby ujawnić jego prawdziwą tożsamość.

"Byakuya Togami"

Imposter, jako Byakuya, wygląda bardzo podobnie do prawdziwego odpowiednika, posiadając blond włosy i jasnoniebieskie oczy oraz okulary z białą oprawką. Jego ciuchy także są takie same jak z pierwszej gry. Jednak w przeciwieństwie do realnego Byakuyi, "Byakuya" jest o wiele grubszy oraz nosi biały smoking, spodnie oraz białe buty.

"Ryota Mitarai"

Jako Ryota, Imposter ma krótkie, beżowe włosy, piwne oczy oraz różowe policzki. Nosi uniform z Akademii Szczytu Marzeń, który jest związany zielonym krawatem.

"Kyosuke Munakata"

Jako Kyosuke, Imposter ma krótkie, białe włosy oraz ciemnofioletowe oczy. Nosi biały garnitur, który Kyosuke ma w Side: Future.

Osobowość

Prawdziwa osobowość Ultimate Impostera jest dosyć niejasna, gdyż większość czasu spędza na podszywaniu się pod innych.

Najbardziej widać to, że oszust wydaje się być naprawdę dobry i opiekuńczy. Przebrał się za Ryotę, dzięki czemu prawdziwy Ryota mógł skupić się na tworzeniu anime. Sprawdzał także, jak się on trzyma oraz dawał mu odpocząć. Oszust jest także ukazany jako osoba, która często się uśmiecha i bardzo pomocna wobec innych, nawet gdy czasami zachowuje się arogancko, będąc Byakuyą Togamim.

Oszustowi nie przeszkadza swoja budowa, uważając, iż tak być powinno. Posiada ogromną miłość do jedzenia, szczególnie fast foodów i mimo że jest na ogół uważny, szybko rozprasza się przez jedzenie.

Z powodu jego natury bycia oszustem, ma on braki we własnej wartości. Przez to czuje się osamotniony, jakby w ogóle nie istniał. Pragnie zwyczajnie żyć normalnym życiem, jednak wierzy, iż nie może on istnieć, chyba że podszywa się pod kogoś innego oraz twierdzi, że musi "zniknąć" jeśli zostanie odkryty.

Raz pyta się Hajime Hinaty czy lubi on przebywać koło niego i wydaje się być bardzo szczęśliwy, gdy Hajime odpowiada, iż są oni przyjaciółmi. Po spędzeniu czasu z Hajime, czuje, że naprawde istnieje i decyduje się, iż nie chce już więcej siebie okłamywać, pragnąc żyć jako prawdziwy on.

Zdolności

Superlicealny Oszust

Ultimate Imposter nie posiada imienia, rejestru rodziny, krewnych czy czegokolwiek innego co mogłoby ujawnić jego prawdziwą tożsamość. W celu uzyskania swego istnienia, zabrał innych dane i nauczył się pod nich podszywać.

Potrafi udawać innych niezwykle dobrze, naśladując nawet ich głos i osobowość. Nikt nie jest w stanie zobaczyć różnicy pomiędzy Ultimate Imposterem, a osobą którą naśladuje. Jego budowa nie ma żadnego wpływu na zdolność oszukiwania innych.

Historia

Przed Tragedią

Ultimate Imposter to osoba, która urodziła się bez niczego – bez imienia, rodziny, aktu urodzenia ani domu; lub prościej, w ogóle nie ma tożsamości.

Z tego powodu zdecydował się żyć na kradzieży tożsamości innej osoby, stąd jego prawdziwy tytuł Ultimate. Nienawidził tego sposobu życia, który czynił go nieszczęśliwym i zmuszał do okłamywania innych ludzi, ale czuł, że jest to coś, co musi zrobić, aby istnieć. Wygląda na to, że znalazł komfort w fast foodach, które zawsze były podobne, niezależnie od lokalizacji. Stał się bardzo entuzjastycznie nastawieny do jedzenia i postanowili zyskać cięższą budowę.

Według Danganronpa 3 Bonus Discs Blu-Ray , Ultimate Imposter udawał Koichi Kizakura, aby pomóc zwiadowcom z klasy 77-B, podczas gdy prawdziwy Koichi był zbyt pijany, by wykonywać swoją pracę. Kiedy Koichi dowiedział się o tym, dał też Ultimate Imposterowi pozycję w akademii.

Kiedy Oszust zapisał się do Klasy 77-B Akademii Szczytu Nadziei, działał jako Byakuya Togami, ponieważ miał najbardziej absolutną egzystencję, jaką Oszust kiedykolwiek widział. Jednak wkrótce zaczął podszywać się pod Ryotę Mitarai, aby drugi chłopiec mógł spędzać cały swój czas na animowaniu. Ryota pracował za dużo i często zapominał o jedzeniu, a oszust często sprawdzał go i przynosił mu jedzenie, i oboje mieszkali razem.

Podczas drugiego roku w Akademii Szczytu Nadziei Oszust spotkał Junko i został przez nią przemieniony w Ostateczną Rozpacz.

Cytaty

Prolog:

  • "Nazywam się Byakuya Togami..."
  • "Ruszać się! To jedyna rzecz, którą dobrze potraficie, wy chude osoby."
  • "Małe psy nie powinny tak głośno szczekać."
  • "Nie ma innego wyjścia, tylko wierzyć...oczywiście, tylko na tę chwilę."
  • "Nieważne jak zdezorientowany lub wściekły jesteś, nie przeszkadza mi to. Jednakże, zapamiętaj... Nie wiem, kto tym kieruje, ale... nie musimy uważać na te maszyny... czy nawet na tego, który je kontroluje... O wiele bardziej musimy obawiać się... siebie. Zostanie przysłanym na tropikalną wyspę z nieznajomymi i nakaz zabijania, aby móc stąd uciec... To tworzy w naszych umysłach strach oraz pragnienie ucieczki od tego beznadziejnego strachu... ...jest naszym najgorszym wrogiem."

Rozdział 1:

  • "Dlaczego ty... Czy masz pojęcie, jak dużo pieniędzy wydałem na rzeźbienie mojej sylwetki?"
  • "Ponieważ nie jest możliwym stanąć twarzą w twarz z naszym wrogiem, musimy razem walczyć... Jednakże, to, co chcemy osiągnąć nie jest łatwe czy pocieszające. To, co teraz potrzebujemy, to przywództwa, którym kieruje nieomylny lider!"
  • "Niby kto bardziej pasuje do przywództwa niż ja? Jestem Superlicealnym Paniczem firmy Togami, który narodził się, aby stać ponad wszystkimi."
  • Nie martw się, dopóki wami dowodzę, nie pozwolę, aby ktokolwiek stał się ofiarą. Będę was wszystkich prowadził! Tylko tyle mogę obiecać."
  • "Ta wyspa jest pełna tajemnic, o których nawet nie śniliśmy..."
  • "Więc teraz, musimy dowiedzieć się, kto tu jest wrogiem. Jeśli to zrobimy, będziemy o krok od wydostania się stąd."
  • "Rób, co chcesz. Jednakże, pamiętaj co wcześniej powiedziałem. "Nie pozwolę, aby którykolwiek z was stał się ofiarą." To jest mój obowiązek."
  • "Żebyście wiedzieli... Nie myślcie o niepotrzebnych rzeczach. To rozkaz waszego lidera."
  • "Kiedy jesteś tak wyjątkowy jak ja...masz równie wyjątkowe przywileje."
  • "Nasz przeciwnik to nie jest ktoś, z kim możemy ot tak walczyć. Myślę, że lepiej będzie jak ruszymy swoimi głowami i obmyślimy jakiś plan..."

Rozdział 5:

  • "~|~|d&#wProwadzićwwas-p^l??u?`+`Los_dołczKlanTogami2389"

Ciekawostki

  • W pierwszym free-time evencie Superlicealnego Oszusta, mówi on, że potrzebuje masywne ciało, aby mógł znieść nawet największy mróz. To zdaje się być odniesieniem do śmierci Byakuyi Togamiego w oficjalnym fanbooku, gdzie chłopak zamarzł.
  • Podobnie do Junko i Izuru, Oszust nie ma żadnych rzeczy ulubionych czy znienawidzonych. Możliwe, że to dlatego, iż nie posiada on własnej tożsamości.
  • Choć jest on Superlicealnym Oszustem, wiele osób twierdzi, że wiadomości na temat Togamiego Byakuyi są nieprawidłowe. Przykładowo, uważa, że ma około 108 rodzeństwa, a nie 14.
    • Co później okazało się być prawdą, ponieważ w Danganronpa: Togami przedstawiono, że tylko 15 rodzeństwa Togamiego brało udział w grze.
  • W Rozdziale 1 gry, Superlicealny Oszust stwierdza, że nie lubi on morza, ponieważ jest zbyt słone, jednak wprawdzie boi się on pokazać swoje ciało, gdyż to ujawniłoby jego prawdziwą płeć.
Advertisement