Danganronpa Wiki
Advertisement

Tragedia Akademii Szczytu Nadziei, znana również jako największe i najstraszniejsze wydarzenie Akademii Szczytu Nadziei (希望ヶ峰学園史上最大最悪の事件), to chronologicznie pierwsze wzajemne zabójstwo, które miało miejsce w serii Danganronpa. Tragedia Szczytu Nadziei została po raz pierwszy wspomniana w różnych momentach wydarzeń z Danganronpa: Trigger Happy Havoc, a później pojawiła się w Danganronpa Zero i Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School - Despair Arc.

W przeciwieństwie do większości innych gier o zabijaniu z serii, bezpośrednio prowadzoną przez Junko Enoshima i Mukuro Ikusaba.

Historia[]

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School - Despair Arc[]

Junko, chcąc stworzyć Film Rozpaczy i wywołać zamieszki, zmusiła Radę Uczniów Akademii Szczytu Nadziei do pierwszej znanej gry wzajemnego zabijania, w której zginęli wszyscy uczestnicy z wyjątkiem Izuru Kamukura i ciężko rannego przewodniczącego samorządu uczniowskiego Sōshuna Murasama. Początkowo nie chcieli się zabić, ale Junko dostarczyła motywu Karen Kisaragi i kilku innym osobom do rozpoczęcia szału zabijania. Izuru zabił domniemanego jedynego ocalałego w samoobronie, a kamera bezpieczeństwa go uchwyciła.

Po Tragedii w Akademii Szczytu Nadziei Junko wysłała e-maile ujawniające projekt Izuru Kamukura Akademii Szczytu Nadziei, który obejmował przeprowadzanie nielegalnych eksperymentów na ludziach, i wykorzystała nagrania z monitoringu przedstawiające wzajemne zabijanie, aby wyglądało, że Szczyt Nadziei stworzył mordercę. Wydarzenia były transmitowane na Kursie Rezerwowym, co ich bardzo zdenerwowało – ich zdaniem akademia najwyraźniej wydała wygórowane opłaty, które wniosła, na tworzenie „morderców”.

Kurs Rezerwowy zbuntował się i zaprotestował, rozpoczynając Paradę, nie wiedząc, że byli prowadzeni i agitowani z cienia przez Junko i jej organizację Ultimate Despair. Junko stworzyła Film Rozpaczy, korzystając z technik Ryoty Mitarai i materiału filmowego przedstawiającego tragedię szkoły.

Danganronpa Zero[]

Komitet Sterujący próbował zatuszować incydent, twierdząc, że Samorząd Studencki został nagle wezwany do zagranicznej placówki na studia za granicą. Kurs Rezerwowy przeszedł w tajemnicy pranie mózgu przez Despair Video, tworząc tajne stowarzyszenie lojalne Ultimate Despair.

Miesiąc po incydencie Jin Kirigiri i Komitet Sterujący poprosili Yasuke Matsuda o wydobycie informacji od niestabilnego psychicznie i rzekomo pogrążonego w śpiączce Sōshuna, aby uzyskać więcej informacji. Jednak Yasuke zamordował Sōshuna, próbując chronić Junko, która ukrywała się przed podejrzeniami, tworząc alternatywną tożsamość cierpiącą na amnezję za pomocą technik zmiany pamięci.

Komitet Sterujący został wkrótce zamordowany przez zwolenników Junko. Kyoko Kirigiri zaczęła badać Izuru Kamukurę i incydent, choć wkrótce nakazano jej się poddać ze względu na jej bezpieczeństwo. Bracia Madarai również zbadali incydent i ścigali Junko, ale wszyscy zostali zamordowani przez Mukuro Ikusaba. Ostatecznie Yūto Kamishiro również został zamordowany, po tym jak przeprowadził dochodzenie i odkrył, że prawdopodobnie obwiniano Izuru, a prawdziwym winowajcą mogła być Junko. W końcu Junko odzyskała wspomnienia i zamordowała Yasuke, czyniąc w ten sposób ona i Izuru jedynymi ludźmi świadomymi tego, co naprawdę się wydarzyło.

Następnie Junko zaczęła przygotowywać Tragedię i Zabijanie życia szkolnego.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc[]

Niepokoje społeczne wkrótce stały się ruchem, który rozprzestrzenił się poza murami akademii, a ludzie na całym świecie protestowali przeciwko bogatym i utalentowanym. Ruch szybko ogarnął świat, z dnia na dzień stawał się coraz bardziej brutalny, ostatecznie tworząc najważniejsze wydarzenie znane jako Tragedia.

Podczas Morderczego szkolnego życia, do lokalizacji Akademii Tragedii Szczytu Nadziei, klasy 5-C, można było wejść na piątym piętrze akademii. Był pokryty krwią i kredą na ciele.

Według Monokumy pokój został opuszczony i pozostawiono go dokładnie tak, jak był. Byakuya Togami wspomina, że ​​krew była „znacznie stara”, wyschła i zmieniła kolor.

Danganronpa 2: Goodbye Despair[]

Tragedia Akademii Szczytu Nadziei została pokazana jedynie w mandze stworzonej przez Eiichirō Saiyamę (jednak Monokuma przypisuje sobie jej napisanie), w której wyjaśnia Projekt Izuru Kamukura i jak Szczyt Nadziei stworzył Izuru jako Ultimate Nadzieję. Izuru został także wrobiony w brutalne zamordowanie trzynastu członków samorządu uczniowskiego. Gdy studenci Wydziału Rezerwy dowiedzieli się o Tragedii Akademii Szczytu Nadziei, rozpoczęli Paradę, co wywołało gniew na akademię.

Advertisement