Danganronpa Wiki
Advertisement
Toko Fukawa Genocider Syo Galeria Portrety
Jeżeli chcemy przetrwać, nie możesz wybierać łatwej drogi wyjścia, nie masz wyboru jak wybrać te pełne cierpienia... musisz cierpieć i ruszać przez nie... aż w końcu przetrwasz...

–Toko Fukawa, Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Toko Fukawa (腐川 冬子, Fukawa Tōko) jest uczennicą Klasy 78 w Akademii Szczytu Marzeń, a także uczestniczką Morderczego Szkolnego Życia w Danganronpa: Trigger Happy Havoc. Posiada tytuł Superpisarki (超高校級の「文学少女」chō kōkō kyū no “bungaku shōjo”).

Toko powraca w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy wraz z Komaru Naegi jako jedna z głównych bohaterów serii.

Wygląd

Danganronpa 1 Toko Touko Fukawa Całość 01

Toko to średniego wzrostu kobieta, której najbardziej rzucającymi się w oczy elementami wyglądu są dwa bardzo długie, ciemne fioletowo-brązowe warkocze z grzywką i duże, okrągłe okulary. Poza tym nosi ona fioletowy japoński mundurek szkolny z długą spódnicą, posiadającą rozcięcie po lewej stronie. Na górnej części ud ma wyryte znaki kanji, które świadczą o tym ile osób zabiła Genocider Syo.

Osobowość

Toko jest bardzo skrytą osobą, która nie lubi mówić o sobie. Ma duże trudności z rozmawianiem z ludźmi i za każdym razem, kiedy z kimś rozmawia wygląda na podenerwowaną.

Podczas rozmowy, zdarza jej się zapomnieć mieć perwersyjne fantazje o chodzeniu z Byakuyą Togamim, które z reguły odpychają rozmówcę. Sam Togami nie odwzajemnia jej uczuć i jest raczej obrzydzony towarzystwem dziewczyny oraz ciągłym byciem obserwowanym. Ona zaś uważa go za idealnego chłopaka.

Dziewczyna panicznie boi się krwi, ciemności i duchów mimo że osobiście zaprzecza im istnieniu.

W grze Danganronpa Another Episode dowiadujemy się, że nie miała nigdy przyjaciół, a Komaru Naegi jest jej pierwszą bliską osobą. W tej grze, Toko zdaje się być bardziej opiekuńcza. Mimo że posiada ona pesymistyczną i ciemną stronę, zmusza siebie do bycia silnym oraz wytrwałym, uważając, iż walka jest jedynym rozwiązaniem. Kiedy Komaru popada w rozpacz, Toko zatrzymuje ją i mówi, aby stanęła twarzą w twarz ze swoimi problemami.

Przez wydarzenia oraz doświadczenie jakie zdobyła podczas Gry Wzajemnego Zabijania w Akademii Szczytu Nadziei, łatwo się frustruje osobami, które szybko się poddają i robią wymówki, żeby uciec przed odpowiedzialnością popełnionych czynów. Uważa, że nie potrafią sami o siebie zadbać, co przypomina jej starą siebie.

Fukawa także stanęła przed swoim strachem i teraz nie jest aż tak bardzo przerażona widokiem krwi. Wzięła również do serca uwagę Togamiego, aby urosła i przestała się zachowywać jak dziecko. Mimo to, wciąż jest zniesmaczona widokiem dużej ilości krwi.

Zdolności

Superpisarka

Danganronpa 1 Toko Fukawa English Game Introduction

Jako Superpisarka, Toko posiada bardzo wysokie umiejętności pisania romantycznych powieści. Po raz pierwszy dowiedziała się, że ma talent do pisania, gdy jeden z jej nauczycieli w szkole podstawowej znalazł jej list miłosny, który został przypięty przez chłopaka w którym się podkochiwała, a później wsparł ją w dalszym pisaniu i poszerzaniu wiedzy o literaturze.

Jeden z jej romansów „Tak Trwa Ocean” został niezwykle popularny. Już w młodym wieku otrzymała wiele wysokich nagród.

Niektóre książki, które napisała, można zobaczyć w Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls, takie jak wcześniej wspomniany "Tak Trwa Ocean" czy "Rodzina z Poprzedniego Dnia". Toko napisała co najmniej 80 powieści.

Fabuła

Przed Tragedią

W szpitalu, w którym urodziła się Toko, zmarło nowo narodzone dziecko z powodu medycznych komplikacji przy porodzie. Nie wyjaśniono, która matka urodziła martwe dziecko. Kobiety odmówiły badań krwi, ponieważ obie chciały, aby ich dziecko zmarło. Ze względu na przypadkową śmierć noworodka, stało się jasne, że obie kobiety sypiały z tym samym mężczyzną.

Toko mieszkała z jednym ojcem i dwoma matkami. Choć okoliczności nie są zbyt jasne, zostało potwierdzone, że znęcano się nad nią. Kiedyś, została zamknięta w szafie i zmuszona zostać w niej przez trzy dni bez jedzenia i picia. To traumatyczne wydarzenie spowodowało u niej patologiczny lęk przed ciemnością. Dziewczyna wielokrotnie doświadczała psychicznej presji i w pewnym momencie swojego życia, zaczęła pisać powieści, aby wyładować swoje emocje, lecz negatywne uczucia okazały się być zbyt silne. Ta trauma z dzieciństwa spowodowała narodziny jej drugiej osobowości, Genocider Syo. Genocider zabiła wielu młodych mężczyzn; jako iż, ludzie w internecie nie byli pewni płci mordercy, zaczęli nazywać ją Genocider Syo. Toko obwinia swoje matki o stworzenie tej osobowości.

Ponadto, Toko nie miała żadnych przyjaciół i była gnębiona w szkole. Kiedy była w trzeciej klasie, pewnemu uczniowi z jej klasy zostały skradzione pieniądze na lunch, które później zostały znalezione w jej ławce. Toko została uznana za złodzieja, a jej koledzy z klasy w ramach kary, przywiązali ją do drabinek za pomocą węża ogrodowego.

Toko stała się bardzo zżyta ze swoim pluskwiakiem, Kameko. Dziewczyna wierzyła, że Kameko jest wyjątkowym owadem, który potrafi zrozumieć jej uczucia.

Pierwszą miłością Toko był chłopiec, z którym przyjaźniła się w czasach uczęszczania do szkoły podstawowej. Kiedy dowiedziała się, że chłopiec przeprowadza się do Shikoku, odkryła, że była w nim zakochana. Ponieważ Toko była zbyt nieśmiała, aby mu to wyznać, postanowiła napisać do niego list miłosny. Następnego dnia, Toko odkryła, że chłopiec przypiął jej list do szkolnej tablicy ogłoszeń, aby ją wyśmiać. To obudziło w niej Genocider Syo, która śledziła chłopca, aż do jego nowego domu w Shikoku i tam zabiła go.

Kiedy Toko była w ósmej klasie, niespodziewanie pewien chłopiec z sąsiedniej klasy, zaprosił ją na randkę. Następnie dziewczyna spędziła trzy dnie i trzy noce na planowaniu spotkania. Ostatecznie, Toko zdecydowała się iść z nim do kina na film akcji. W połowie randki, chłopak rozpłynął się w powietrzu. Później dowiedziała się, że została przez niego zaproszona tylko dlatego, że przegrał zakład ze swoimi przyjaciółmi. Ten incydent również spowodował dużą emocjonalną traumę u dziewczyny.

Jednakże, list miłosny napisany przez Toko, został przeczytany przez jej nauczyciela, który stwierdził, że dziewczyna posiada ogromny talent. To był początek jej kariery pisarskiej. Jeden z jej romansów "Tak Trwa Ocean", stał się ogromnym hitem, który wybił się na szczyt listy najlepiej sprzedających się powieści. Pomimo swojego młodego wieku, Toko otrzymała wiele nagród i często znajdowała się na liście najlepiej sprzedających się pisarzy.

Toko poprzednio uczęszczała do Liceum Riverbank dla dziewcząt, a później została przyjęta do klasy 78 w Akademii Szczytu Marzeń jako Superpisarka.

Cytaty

  • "Nie, że zapamiętasz moje i-imię, ale... Jestem T-Toko... Toko Fukawa."
  • "Ah! N-niezwykłe! Nieprzyzwoite myśli p-przychodzą jedna po drugiej!"
  • "Przyszedłeś t-tu, żeby pokrzyczeć na mnie? Moje całe życie to ciągłe n-nieprzyjemne doświadczenia...!"
  • "D-dobrze się bawiłam, spędzając czas w s-samotności... Ale zgaduje, że jeżeli jesteś taki z-zdesperowany, abym cię zauważyła, mogę chwilę z tobą pochodzić..."
  • "Zostałam już wcześniej z-zraniona... Nie p-pozwolę, aby to ponownie się zdarzyło...!"
  • "Agh, ch-cholera...! Znowu musiałam otworzyć swoją gębę... Teraz n-na pewno mnie nienawidzisz, prawda?"
  • "Zgłupiałeś? M-Mówiłam, czyż nie? Piszę opowiadania miłosne...! Jakbym mogła używać m-mojego doświadczenia z prawdziwego życia do tego...!? Wszystko to moja w-wyobraźnia! To tylko urojenie! Fikcja pozwalająca ci z-zakochać się tyle razy ile chcesz, nawet jeśli n-nigdy nie robiłeś tego w realnym życiu! Chyba, że m-mówisz, iż nie możesz pisać romansów, póki nie masz wiele doświadczenia w t-tym temacie...?"
  • "W porządku. Przyzwyczaiłam się, że ludzie się ze mnie śmieją...A-Ale... Pewnego dnia, pokażę im! P-pewnego dnia stanę się piękna i im wszystkim pokażę...!"
  • "Mówisz, że po-powinnam te uczucia złości i e-empatii...przelać na papier?"
  • "Jeżeli położysz na mnie rękę, o-odgryzę swój język i będę się dławić w-własną krwią! Aż u-umrę!"
  • "Nng...Jestem ślepa! Twoja p-prostolinijna natura mnie oślepiła!" (do Makoto Naegiego)
  • "Moja praca wciąż jest w t-toku. Ale k-kiedy ją skończę... Będzie w-wspaniałym arcydziełem, który na zawsze zmieni pogląd na I-Novel! I to wszystko dz-dzięki tobie, Makoto." (do Makoto)
  • "Na zamkniętych i zardzewiałych drzwiach / Kopałam mymi paznokciami i poczułam strach / Ciepła krew zmieszana z rdzą / Spływa po nadgarstku z ogromną szybkością / Wije jak wąż / Otulając me ciało wciąż / Patrzysz na mnie / Uśmiech w twych oczach widzę / Czas mija / A ty razem z nim / Zostawiasz mnie, tonącą w morzu krwi." (Poemat Toko)
  • "Pomogłeś mi znaleźć m-moją motywację. Teraz muszę się p-postarać, aby skończyć historię. I kiedy jest ktoś k-kto mnie tak wspiera... to nazywa s-się przyjacielem... prawda?" (do Makoto)
  • "W każdym razie, szybko zapomnisz moje imię, ale... Jestem Toko... Fukawa."
  • "Co mam na myśli to... mam dwie osobowości! Tą niepohamowaną jest "Genocider Syo"."
  • "No cóż, chociaż idioci jak ty są łatwi do zrozumienia." (do Komaru Naegi)
  • "N-Nie powinnam tego mówić, ale... nie pozwolę nikomu wejść w drogę miłości mojej i Byakuyi!"
  • "C-co jest nie tak z tą dziewczyną? Ta niezwykle przyjazna dziewczyna... Dlaczego ja...? (myśląc o Komaru)
  • "Muszę przezwyciężyć mój strach. Ludzie to istoty, które muszą się rozwijać, aby mieć powód do życia."
  • "Hmph, przyjaciele zbytnio o mnie nie dbają. Wszystko co potrzebuje to... Byakuya. Tak, póki mam Byakuyę... Niczego więcej nie potrzebuję!"
  • "W-współpracować? Z tobą...? Zgaduję, że nic nie poradzę...wymyłaś swoje ręce? (do Komaru)
  • "Jak wiele okropieństw... Od jak wielu tragicznych rzeczy możesz odwrócić swój wzrok od rzeczywistości?" (do Komaru)
  • "Płacz nic nie da..."
  • "W t-tym zagadkowym miejscu...umrzeć bez szansy zobaczenia swojej rodziny lub kogokolwiek ważnego dla ciebie... Naprawdę ci to nie przeszkadza?" (do Komaru)
  • "Aaaah, irytuję się. Zaczynam się tak bardzo irytować, że może mój wzrok wróci...!"
  • "Przestań wierzyć we wszystko co słyszysz i po prostu idź!" (do Komaru)
  • "On jest całkowicie oczarowany siłą... dzieciak, który nie widzi swojego otoczenia jest... kłopotem." (mówiąc o Masaru Daimonie)
  • "Wielka wiara w kłamstwo, sprawia, że prawda jest o wiele bardziej bolesna."
  • "...Jest kilka gier, który wymagają od ciebie ryzykowania twojego życia..."
  • "Wyobraź sobie bycie zamkniętym wewnątrz budynku ze swoimi kolegami z klasy i zmuszony do mordowania ich... Czy chcesz czy nie... Zmienisz się." (do Komaru)
  • "Jeżeli jesteś brzydka, bądź z tego dumna, cholera! To jest sposób brzydkich dziewczyn! Bądź DUMNA"
  • "Nieważne jak wiele cierpienia lub rozpaczy czujesz, nic się nie zmieni, jeżeli wciąż będziesz ją odrzucać."
  • "Niezależnie od tego jak bardzo straszna była sytuacja, stanął z nią, twarzą w twarz i ruszył dalej... Dzięki temu, wciąż żyję."
  • "Jeżeli masz zamiar być dziwką, powinnaś chociaż być z tego dumna." (do Komaru)
  • "Siła Chrystusa cię zniewala! Siła Chrystusa cię zniewala!"
  • "Posiadanie sprośnych ust i serce ze złota to moja *rzecz*."
  • "Zakochana kobieta jest najpiękniejszą ze wszystkich kobiet..."
  • "Jeżeli nie możesz zrobić czegoś sama... To muszę ci pomóc. Jeżeli nie mogę zrobić czegoś sama... To musisz mi pomóc. Pomaganie sobie nawzajem... To jest zaleta współpracy, prawda?" (do Komaru)
  • "To normalne, że przyjaciele sobie pomagają."
  • "NADZIEJA WCIĄŻ SIĘ UTRZYMUJE!" (z Komaru)
  • "Tylko najbardziej zawieszone umysły patrzą na wartość osoby przez ich doświadczenie sexualne." (do komaru)

Ciekawostki

  • Nazwisko Toko (腐川Fukawa ) składa się ze znaków "zgniłych" i "rzeki". 腐fu jest także pierwszą postacią w słowie Fujoshi (腐女子; dziewczyna, która lubi czytać mangę przedstawiającą męskie związki homoerotyczne), termin ludobójstwo, którego Jack używał do opisania siebie.
  • "Toko" (冬子) składa się z 冬 - "zima" i 子 - "dziecko".
  • Urodziny Toko, 3 marca, zbiegają się z Dniem Dziewczyn w Japonii .
  • Toko cierpi na patologiczny strach przed ciemnością, krwią i duchami.
  • Toko miała jednego ojca i dwie matki, z którymi mieszkała przed wydarzeniami z pierwszej gry.
    • Można założyć, że w przypadku dwóch matek Toko jedna jest Japonką, a druga może pochodzić z zachodniego kraju. Dowody na to można znaleźć w trybie szkolnym: pytając Toko, które śniadanie woli, „japońskie czy zachodnie”, wspomni, że jedna ze swoich matek lubiła japoński, a druga zachodnia.
  • Najczęstszą przyczyną zaburzenia tożsamości dysocjacyjnej (w skrócie „DID”) jest ciężki uraz psychiczny lub stres doświadczany we wczesnym dzieciństwie.
    • Powód jej strachu przed ciemnością, który ujawnia Komaru w Ultra Despair Girls , mocno sugeruje , że była maltretowana jako dziecko.
  • W jednym ze swoich wydarzeń w wolnym czasie nawiązała do słynnego japońskiego filmowca Seijuna Suzuki i jego trzech arcydzieł: Tokyo Drifter , Fighting Elegy i Branded to Kill .
  • Sugeruje się, że Toko często nie bierze dużo pryszniców. W Danganronpa 3 wydaje się, że boi się nawet kąpieli. Jej pluskwa smrodu oczywiście nie pomaga.
  • Podczas wydarzeń w czasie wolnym Toko ujawniono, że po tym, jak Makoto zasugerował jej napisanie powieści „z serca”, natychmiast skończyła ją jako powieść. Według Makoto, I-Novel Toko jest najlepszym tekstem, jaki kiedykolwiek przeczytał, i będzie szokującym arcydziełem ze względu na swoją super mroczną historię, która zmieni oblicze I-Novels.
  • Toko jest jak dotąd jedyną postacią, która odegrała główną rolę w dwóch grach.
  • Kiedy Toko krzyczy „Moc Chrystusa zmusza cię!” do „egzorcyzmowania” Komaru cytat pochodzi z klasycznego filmu Egzorcysta z 1973 roku
Advertisement