Danganronpa Wiki
Advertisement

The Resistance (レジスタンス Rejisutansu) to organizacja w Danganronpa. Po raz pierwszy pojawia się w Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls.

Opis[]

The Resistance (ruch oporu) to grupa dorosłych, którzy uciekli z „Gry w polowanie na demony”, którą Wojownicy Nadziei rozpoczęli w Mieście Towa. Ich celem jest przywrócenie pokoju poprzez zniszczenie armii jednostek Monokuma w mieście, przy jednoczesnym zwiększeniu ich liczebności poprzez odnalezienie innych dorosłych, którzy przeżyli „grę”. W miarę postępu gry Ruch Oporu staje się coraz bardziej fanatyczny i brutalny, postrzegając dzieci jako tak samo złe, jak kontrolowane przez nie roboty i nie mając żadnych skrupułów, by je zabić na pierwszy rzut oka.

Wielu członków ruchu oporu zostało uratowanych przez Shirokumę, który poprowadził ich w bezpieczne miejsce w podziemiach. Biorąc pod uwagę, że Shirokuma jest w rzeczywistości kopią sztucznej inteligencji Junko Enoshimy, jest prawdopodobne, że celowo utworzył ruch oporu, aby eskalować przemoc i rozpacz przenikającą miasto Towa.

Historia[]

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls[]

Komaru Naegi i Toko Fukawa po raz pierwszy dowiedziały się o Ruchu Oporu, gdy spotkali Shirokumę, który był bity przez inne jednostki Monokuma. Po tym jak go uratowali, biały niedźwiedź poprowadził ich do tajnej bazy Ruchu Oporu, gdzie zobaczyli spacerujących i rozmawiających dorosłych. Następnie Komaru i Toko zostali zaprowadzeni na spotkanie z przywódcą ruchu oporu, Haiji Towa. Wyjaśnił, że wszyscy dorośli pozostali w ukryciu i zniszczyli wszystkie Jednostki Monokumy i dzieci, jakie udało im się znaleźć.

Później, gdy Komaru wróciła do bazy, dorośli zostali zaatakowani przez Monokuma Kids i niektóre jednostki Monokuma, które natychmiast zaczęły ich zabijać. Następnie nieliczni, którzy przeżyli, kontynuowali swoją pracę. W rozdziale 5 Haiji Towa zdaje sobie sprawę z moralności ruchu oporu, mając moc popełnienia morderstwa. w związku z tym dorośli nabrali morderczej nienawiści do wszystkich dzieci i pokazano, że bez wahania zabijają dzieci Monokuma i jednostki Monokuma, dźgając je, tłukąc i odcinając im głowy.

Kiedy Komaru miała dylemat, czy złamać kontrolera, czy nie, członkowie ruchu oporu skandują Komaru, aby zniszczyć kontrolera i zabić Monacę. Następnie Haiji zdecydował się pokazać Toko i Komaru ostatnią nadzieję dorosłych, Wielki Wybuch Monokumę. Będąc w szoku, grupa wpada w zasadzkę Nagisy Shingetsu, który zaczyna do nich strzelać. Po bitwie Haiji zdecydował się uruchomić Monokumę Wielkiego Wybuchu, jadąc z głową Komaru, Toko i Shirokumy. Dorośli obserwowali bezpiecznie na szczycie budynku, radośnie wiwatując.

Po walce z Monacą Towa i Kurokumą, Big Bang Monokuma zaczął niszczyć budynek, zatrzymując Monacę pod stertami gruzu, a dorośli znów zaczęli wiwatować. Z niesmakiem i złością patrzą, jak Komaru i Toko niszczą Monokumę Wielkiego Wybuchu, wpadając w morderczą wrzawę z powodu zniszczenia ich atutu; nienawidząc Komaru i Toko w przypływie żądzy krwi. W następstwie Ruch Oporu nadal niszczył jednostki Monokumy, podczas gdy Haiji doznał traumy po zniszczeniu Big Bang Monokuma. Ruchu Oporu nigdy więcej nie pokazano. Możliwe, że większość lub wszyscy zginęli w wyniku zawalenia się budynku.

Advertisement