Danganronpa Wiki
Advertisement
Rzeczy takie jak morderstwa, tego typu dziwne zbrodnie... z głębi mojego serca, kocham je bardziej niż cokolwiek innego.

–Takumi Hijirihara, Danganronpa Gaiden: Killer Killer

Takumi Hijirihara (聖原 拓実 Hijirihara Takumi) to protagonista w Danganronpa Gaiden: Killer Killer, mandze, powiązanej z Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy.

Jest on członkiem Fundacji Przyszłości oraz badaczem w jednostkach od Specjalnych Badań Zbrodni 6 Dywizji. Jego partnerka to Misaki Asano.

Posiada alternatywny tytuł - Morderca Morderców (キラーキラー Kirā Kirā), tajemniczy seryjny morderca, którego celem są mordercy. W rozdziale 10 Danganronpy Gaiden, okazuje się, że Takumi to druga osoba, która weszła w posiadanie tego tytułu. Pierwszą postacią był jego przyjaciel z dzieciństwa, Shūji Fujigawa.

Po pokonaniu Shūjiego, Takumi i Misaki odchodzą z Fundacji Przyszłości, decydując się popełnić razem samobójstwo, jednak ich los pozostaje nieznany.

Wygląd

Takumi to wysoka osoba, na której twarzy maluje się znudzenie. Posiada krótkie, szare/czarne włosy z ahoge, a także ciemne, czerwone oczy. Nosi standardowy garnitur Fundacji Przyszłości, przyodziany luźno związanym, również czarnym, krawatem. Jego włosy są rozczochrane, zaś garnitur niechlujnie włożony, dlatego Misaki uznaje go za lenia.

Kiedy był młodszy, miał na sobie typowy japoński mundurek szkolny, jego włosy były krótsze, a oczy posiadały kolor żółty, nie czerwony.

Osobowość

Takumi to ponura i ekscentryczna osoba. Lubi chować się w ciemnych miejscach, gdyż uznaje panującą tam atmosferę za relaksującą. Jest także niezwykle leniwy, często zrzucając całą ich pracę na Misaki. Dodatkowo, chłopak nie posiada w sobie krzty wstydu, często pożyczając rzeczy bez zgody innych oraz mówi wprost ludziom, co o nich myśli. Pomimo tego, posiada wyjątkową umiejętność dedukcji, z łatwością odnajdując morderców. W rozdziale drugim przedstawiono także, że ten łatwo się zakochuje, co powoduje zmianę w zachowaniu, jednak nie traci czujności i jest w stanie wskazać mordercę, nawet jeżeli to była jego miłość.

Pomimo bycia badaczem zbrodni, Takumi podziwia morderców i zbrodnie, co mogło być spowodowane przeżytą traumą w Gimnazjum Giboura. Analizuje morderców, a nawet ocenia ich zbrodnie. Marzeniem Takumiego jest naśladowanie mordercy, od którego, za czasów dziecka, ledwo uszedł z życiem.

Uwielbia mordowanie, a kiedy zabija, na twarzy maluje się jego prawdziwa osobowość. Niezależnie od tego czy to wygląda jakby popadł w rozpacz, czy też nie, w rozdziale 6 Juzo Sakakura potwierdza, iż Takumi nie posiada w sobie ani ziarna rozpaczy.

Takumi gardzi ludźmi, którzy nie cenią życia drugiej osoby.

Za czasów dziecka, Takumi był dosyć dziwną, lecz radosną osobą, która za bardzo przeżywała pewne zdarzenia. Wydawał się bardziej empatyczny oraz rozmowny. Dodatkowo, chłopak nienawidził brutalności, a na sam widok krwi, mdlał.

Historia

Relacje

Członkowie Fundacji Przyszłości

Misaki Asano

Misaki jest partnerką Takumiego. Początkowo, Takumi wydawał się być niezainteresowanym czymkolwiek co mówi lub robi Misaki, lecz traktuje ją dosyć dobrze, gdyż pozwala jej dołączyć do ciemnych przestrzeni. Z tego powodu, zdaje się do niej przywiązywać. Takumi jest wobec niej opiekuńczy, nazywając ją "znajomą osobą aspołeczną".

Kiedy Misaki zostaje porwana, ten stawia się na określone miejsce, stwierdzając, że nie ma zamiaru pozostawić jej znajomą na śmierć. Dodatkowo, Takumi chce uchronić Misaki przed prawdą o byciu Mordercą Morderców.

Później, gdy pojawia się Shūji i grozi Takumiemu odebraniem życia Misaki oraz nałożeniu jej na szyje metalowe urządzenie, które aktywuje wszystkie bomby w okolicy, jeśli ją nie zabiją przed końcem czasu, Misaki błaga Takumiego, żeby ten ją zabił, jednak w odpowiedzi na to, chłopak wraz z nią ucieka z budynku. Kiedy ta miała zamiar się zabić, Takumi ją powstrzymał, obiecując, iż "zabije ją, gdyż to będzie jego pasjonujące morderstwo". Kiedy docierają do miejsca, w którym ukrywa się Shūji, aby ją ochronić, zasłania ją własnym ciałem, a gdy ta upada z budynku, próbuje ją złapać. Po walce z Shūjim, chłopak 'oddziela' głowę Misaki od ciała, która natychmiast wraca do poprzedniego stanu. Potem, Takumi ponownie spotyka się z Misaki, mówiąc, że obiecał jej, iż ją zabije. Przytula dziewczynę, stwierdzając, że zabije ją "przez całego jego życie" swoim "Super Samobójstwem Kochanków", na co ta przystaje. Ich los pozostaje nieznany.

Mekuru Katsuragi

Oboje są ze sobą blisko, gdyż Takumiemu nie przeszkadza noszenie Mekuru na jego rękach, zaś Mekuru nazywa go 'Hi-kun.' Misaki zauważa, że oboje nie rozmawiają ze sobą jak tylko pracownicy i mają głębszą relację. Mekuru wspomniała też, iż znają się już od dłuższego czasu.

Gimnazjum Giboura

Shūji Fujigawa

Początkowo, kiedy Shūji zobaczył Takumiego, uznał go za dziwaka, jednak mimo tego, dobrze się ze sobą dogadywali. Byli ze sobą na tyle blisko, że Takumi powiedział, iż ten boi się rzeczy brutalnych. Mimo, że Takumi stwierdza, iż nie znali się tak dobrze, ten zgodził się zrobić wraz z nim zdjęcie. Oboje przetrwali incydent, który przemienił Takumiego w Mordercę Morderców. Takumi ocenia morderstwa Shūjiego 100 na 100, co jest najwyższą przez niego daną oceną.

Kiedy oboje spotykają się w budynku, gdzie ukrywał się Shūji, ten zaczyna zazdrościć Misaki, zastanawiając się czy ta w ogóle warta jest tego, aby Takumi ją ochraniał własnym ciałem. Potem z zazdrości, stwierdza, że "Hijirihara należy tylko do niego", po czym detonuje miejsce, na którym stoi Misaki. Jednakże, mimo jego "adoracji" Takumiego, woli się wysadzić, niżeli zostać przez niego zamordowanym.

Ostateczna Rozpacz

Mukuro Ikusaba

Takumi podziwia Mukuro za jej wspaniałe techniki mordowania. Widzi w nich pasję, uważając ją za najwspanialszego seryjnego mordercę. Kiedy zobaczył ją, mordującą uczniów, ten był zachwycony i to właśnie Mukuro jest jednym z powodów, dla którego zdecydował się zostać Mordercą Morderców. Pomimo swego szacunku do niej, oficjalnie stają się wrogami, gdy ten dołącza do Fundacji Przyszłości.

Cytaty

  • "Hej, nowicjuszu... wyjaśnijmy sobie coś. Co prawda, lubię siedzieć w małych przestrzeniach, ale mimo to...jest pracowitym kolesiem." (Przedstawienie się do Misaki Asano)
  • "Małe przestrzenie też się różnią... Jak się tam czujesz, temperatura, twardość...W którym najlepiej się mieścisz...To kwestia prób i błędów."
  • "Brakuje ci tego, co jest ważne: miłości do mordowania."
  • "W dniu wewnątrz tej szafki... Zdecydowałem. Na pewno stanę się jednym z nich... fajnych seryjnych morderców, jak ona."
  • "Kocham w tobie wszystko, prócz sposobu mordowania." (do Rei Shimizu)
  • "Oceniam twoją pasję do mordowania."
  • "Zdecydowanie, skrócę twój żywot, moimi własnymi rękoma. Ponieważ to będzie moje... pasjonujące morderstwo." (do Misaki Asano)

Ciekawostki

  • Imię Takumiego w kanji (拓実) można przetłumaczyć jako "Cała prawda" - możliwe nawiązanie do jego pracy.
  • Jego nazwisko (聖原) można przetłumaczyć jako "święte pole"
  • Takumi kilka razy nawiązuje do Kosuke Kindaichi i stwierdza, że jego martwy dziadek raz go przekonywał, iż nim był.
Advertisement