Danganronpa Wiki
Advertisement

Super Danganronpa 2: Nanami Chiaki no Sayonara Zetsubō Daibōken (スーパーダンガンロンパ2 七海千秋のさよなら絶望大冒険) to adaptacja mangi Danganronpa 2: Goodbye Despair z perspektywy Chiaki Nanami. Została napisana i zilustrowana przez Karin Suzuragi. Seria jest obecnie tłumaczona przez Dark Horse Comics, a premiera pierwszego tomu ma nastąpić w kwietniu 2024 r.

Streszczenie[]

Rozdział 1[]

Wprowadzenie zaczyna się od zamiłowania Chiaki Nanami do gier ze wszystkich gatunków. Następnie budzi się w klasie 77-B, gdzie spotyka Nagito, który wyjaśnia Akademię Szczytu Nadziei i ceremonię wejścia. Chiaki pamięta, że ​​akademia jest odpowiednia dla osób o największych talentach, a teraz jest jedną z uczennic Akademii. Wtedy wkracza Hajime Hinata, zastanawiając się, dlaczego nie przypomina sobie wędrówki po terenie szkoły. Ale Chiaki lekko ziewa i zauważa, że ​​to trochę dziwne, że wszyscy często tracą część swoich wspomnień.

Nagle nagłe pojawienie się Monokumy zaskakuje uczniów. Zanim zdążył w ogóle kontynuować to, czego chce, aby uczniowie robili, nagle zostaje wyrzucony przez Usami, nauczycielkę klasy 77-B. Transportuje uczniów na wyspę Jabberwock na wycieczkę terenową. Superlicealni byli po prostu całkowicie zdezorientowani i zagubieni, gdzie są i co robić. Byakuya Togami nabiera podejrzeń co do Usami, zastanawiając się, czy ona ma jakiś plan. Nagito sugeruje, że każdy powinien się przedstawić, co też uczynił, włączając w to swoje talenty. Hajime Hinata nie pamięta jego talentu. Nawet Nagito nie może znaleźć niczego w Internecie na temat jego informacji. Chiaki Nanami przedstawiła się jako ostatnia, ale zasypia na stojąco.

Punkt widzenia Chiaki Nanami przypomina sobie lokalizacje na wyspie Jabberwock, którą odkryła ona i inni superlicealni. Nieczynne lotnisko, Farma z kilkoma zwierzętami, Targ spożywczy Rocket Punch Market wypełniony żywnością i codziennymi potrzebami oraz hotel z restauracją w środku. Byakuya następnie gromadzi wszystkich i mówi im, że wyspa, na której się znajdują, to Wyspa Jabberwock.

Usami pojawia się po raz kolejny, podarowując superlicealnym stroje kąpielowe, aby mogli się dobrze bawić. Hajime wciąż jest zdezorientowany tym, co się dzieje, ale inni superlicealni cieszą się pływaniem. Kazuichi Soda jest zakochany i uzależniony od Soni Nevermind, Teruteru chce nasmarować kogoś kremem z filtrem przeciwsłonecznym, Akane Owari postanawia popływać bez stroju kąpielowego, Gundham Tanaka buduje zamek z piasku dla swoich Czterech Mrocznych Devów Zniszczenia, Hiyoko Saionji goni kraby brutalnie je zdeptać, a Mikan Tsumiki chętnie oferuje leczenie każdego, kto zostanie ranny. Kiedy Nagito, Hajime i Chiaki obserwują, jak superlicealni bawią się najlepiej w swoim życiu, Nagito sugeruje, że oni też powinni popływać, Chiaki wtrąca się, mówiąc, że nie może powstrzymać się od senności w dowolnym momencie. Kiedy znów zaczęła spać, Ibuki Mioda budzi ją i pozwala jej cieszyć się pływaniem. Hajime również zgadza się pójść popływać. (Jeśli Chiaki prawie utonie, zasypiając, wtedy ją uratuje) Podczas zabawy i pływania Chiaki zastanawia się, czy może bawić się superumiejętnościami i tym, co się wokół niej dzieje.

Gdy Usami jest tak szczęśliwa, że ​​jej uczniowie świetnie się bawią, niebo staje się pochmurne i czarne. I pojawia się złowieszczy głos. Usami zdała sobie sprawę, kto to jest... Nikt inny jak sam Monokuma. Wszyscy spotkali się w pobliżu pomnika z brązu w parku znajdującym się w centrum wyspy. Następnie Usami rzuca wyzwanie Monokumie ze względu na swoich uczniów. Atakuje go, ale on ją łapie i zadaje jej potężny cios, łamiąc jej laskę, zanim zdążyła ją odzyskać. Aby wprowadzić ją w rozpacz, Monokuma zmienił imię i przekształcił Usami w „Monomi”, aby była bardzo podobna do niego i była jego „młodszą siostrą”!

Po przebudowie Monomi, Monokuma ogłasza nową grę polegającą na wzajemnym zabijaniu. Aby superlicealni opuściły wyspę, muszą zabić jednego z ich kolegów z klasy, nie dając się uznać za winnego w procesach klasowych. To nie zmienia ich zdania, wszyscy chcą walczyć z Monokumą, aby odszedł. Kiedy na niego szarżowali, On woła: „Wyjdźcie monobestie!” Następnie Brązowa Statua zamienia się w Monobestię, petryfikując superlicealnych.

Chiaki porównuje to zdarzenie do gry wideo typu RPG akcji, w którą grała wcześniej. „Gdyby mi się nie udało, wszyscy oprócz przestępcy zginęliby”. Byakuya odpowiada, że ​​gdyby popadli w paranoję, zwątpiliby we wszystko. Rozdział kończy się cytatem Chiaki Nanami odnoszącym się do gry: „Nie mogę cieszyć się z złego zakończenia. Bez dobrego końca. Ale w prawdziwym świecie… wszyscy powinniśmy dążyć do prawdziwego końca”.

Rozdział 2[]

Rozdział rozpoczyna się, gdy Chiaki przypomina sobie, co najważniejsze im się przydarzyło z poprzedniego rozdziału, chcąc powstrzymać grę w zabijanie, Chiaki zauważa, że ​​w jej domku jest mnóstwo gier do zabawy, wraz z dywanikiem Galaomega; Rzeczy, które Chiaki chciałaby kolekcjonować w wolnym czasie. Pomimo oczekiwań postanawia trochę pograć w gry wideo.

Następnego dnia, kiedy śpiąca Chiaki spotkała się z Hajime i Nagito, usłyszeli krzyk, który okazał się być Mikan, która potknęła się i zaplątała nogi w przedłużacze, płacząc zawstydzająco. Kiedy Chiaki pomaga jej wstać, Byakuya organizuje spotkanie w Jabberwock Park. Kiedy wszyscy tam dotarli, zauważyli ogromny obiekt na szczycie pomnika w parku, dużą bombę, której projekt przypominał Monokumę. Większość superlicealnych wpada w panikę z powodu możliwości eksplozji tej bomby. ale Nagito próbuje wszystkich uspokoić, mówiąc, że jeśli będą współpracować, mogą zrobić wszystko; „dzięki więzi każdego z nich może zrodzić się wielka nadzieja, która pokona wszelką rozpacz”. Byakuya mówi, że gdyby ta bomba miała wysadzić wyspę, zrobiłaby to dawno temu. Mówi też, że z tymi nieznanymi okolicznościami nie da się skonfrontować „jednostki”, czy raczej walczącej „nieznanej grupy”, ponadto dodaje, że konieczne jest budowanie między sobą więzi i posiadanie „przywódcy, który rozkazuje” i utrzymuje porządek”. Zatem Byakuya sam staje się przywódcą, który prowadzi wszystkich, aby chronić ich przed staniem się ofiarami. Niektórzy koledzy z klasy chwalą go za to, a niektórzy wzruszają ramionami.

Następnie słyszą znajomy głos, który ujawnia, że ​​jest to Monokuma ciągnący związaną Monomi, która zaskakująco wciąż żyje. Sonia wie, że widzieli jej egzekucję, Chiaki myśli, że ma jakieś części zamienne, bo Monomi powiedziała sobie wcześniej, że jest pluszową zabawką, ale Monomi nie cierpi części zamiennych. Aby popchnąć superlicealnych do zabijania, Monokuma miał motyw: superlicealni zapomnieli, jak dotarli na wyspę i zapominają o swoich wspomnieniach innych niż talenty, ponieważ Monomi wymazała im wspomnienia z życia w Akademii Szczytu Nadziei. Hajime pyta Monomi, czy to prawda, ale Monomi mówi im, aby nie wracali do przeszłości i zaczęli od nowa patrzeć w przyszłość. Chiaki jest tym oszołomiona, gdy Monokuma mówi, że odzyskają wspomnienia, gdy rozpoczną grę w zabijanie. Superlicealni są temu przeciwni, nie chcąc popełniać morderstwa w celu odzyskania utraconych wspomnień, ale Monokuma mówi im również, że istnieje wzajemna więź postać ukryta wśród nich, zachowująca spokój podczas morderstw, „zdrajca”. Monokuma odchodzi, wciąż ciągnąc związaną Monomi. Chiaki i inni są bardzo zaniepokojeni tym motywem, ale ona i Byakuya nie pozwalają, aby doszło do morderstwa.

Następnego dnia w areszcie, gdy wszyscy razem jedzą, Fuyuhiko nie ma z nimi. Kazuichi myśli, że planuje popełnić morderstwo ze względu na swój talent yakuzy oraz jego łatwo wpadający w gniew, zdystansowany i brutalny stosunek do innych, ale Sonia przypomina mu, aby nie wątpił w jednego ze swoich przyjaciół. Następnie Byakuya planuje zorganizować imprezę tego wieczoru w starym budynku hotelu, który znajduje się za rogiem lokalu; miejsce tak sprzyjające jak Monokuma nie może się tam wtrącać. Zaprasza wszystkich na imprezę, która będzie trwać całą noc, aby nikt nie zginął. Planuje teraz założyć imprezę. Nagito zgadza się, myśląc, że znacznie łatwiej będą mogli stworzyć ze sobą silną więź. Pyta Byakuyę, co skłoniło go do rozważenia zorganizowania imprezy. Byakuya odpowiada, że ​​tylko na ten wieczór, konieczne jest, aby wszyscy zebrali się w jednym miejscu. Gundham zastanawia się, czy to, co mówi, może mieć jakiś głęboko ukryty podtekst; Monomi wydaje się zgadzać z decyzją Byakuyi; chętnie współpracujemy, jeśli oznacza to dążenie do umacniania jedności wszystkich. Następnie zatrudnia ją, aby pilnowała wejścia i uważała na Monokumę, ale ona nie ma ochoty robić tego sama, myśląc, że ktoś nie będzie chciał w tym uczestniczyć. Chiaki i Nagito zgadzają się z nią, chcąc pomóc jej strzec wejścia, ale Byakuya to nie obchodzi, myśląc, że nie ma solidnych dowodów na to, czy Monomi należy ufać, czy nie, i dlaczego ona i Monokuma są powodem, dla którego ich wspomnienia zostały wymazane i szansa, że ​​współpracują z Monokumą jako wspólnikiem, przez co Monomi jest zdenerwowana.

Tej nocy, gdy Monomi strzeże wejścia, Hajime, Chiaki i Byakuya przygotowują imprezę. Byakuya przyniósł duraluminiowe skrzynie do przechowywania wszelkich przedmiotów, które mogą zostać użyte jako narzędzia zbrodni, a Byakuya wyciągnie jedną z nich, jeśli zajdzie taka potrzeba. Chiaki wypytuje go o powód, dla którego powinien zachować szczególną ostrożność. Mówi, że chce, aby wszyscy dobrze się bawili na imprezie i nie może zaprzeczyć, że oczekują, że prawdziwym powodem będzie zgromadzenie wszystkich w celu ich obserwacji. Byakuya stwierdza, że ​​jego poprzednie ja było wtedy podejrzliwe wobec innych. Nadal był podejrzliwy do tego stopnia, że ​​nie mógł przestać być podejrzliwy; co sprawiło, że jego życie stało się dla niego piekłem.

Advertisement