Danganronpa Wiki
Advertisement
ChihiroSchoolMode3 Uwaga! Ten artykuł posiada kontent dostępny jedynie w innych językach! Cała ta strona opiera się na fanowskim tłumaczeniu!

Spalenie na Wersalskim Stosie dla Wiedźm (jap. ベルサイユ産火あぶり魔女狩り仕立て, ang. The Burning of the Versailles Witch) jest egzekucją występującą w grze Danganronpa: Trigger Happy Havoc oraz anime Danganronpa: The Animation. Egzekucja została wykonana w trzecim rozdziale na Celestii Ludenberg, po tym kiedy odkryto, iż była mordercą.

Przebieg[]

Egzekucja się rozpoczyna na średniowiecznym stosie do podpalania - była to preferowana metoda egzekucji na "wiedźmach", od początków średniowiecza, aż do połowy XVII wieku. Celestia jest w centrum stosu, podpieranym przez kolumny, na ich szczycie spoczywa duża szmaciana lalka królika. Dużo Monokum widziało egzekucję, były one świadkami tej kary (spalenia na stosie historycznie odbywały się publicznie). Jeden Monokuma posiadał ubraną maskę kata i to właśnie on podpalił siano, znajdujące się obok Celestii, które służyło jako podpałka.

Celestia wyglądała na nieco szczęśliwą, mimo tego, że zostanie spalona, było to spowodowane tym, iż ten szczególny, romatyczny, gotycki rodzaj egzekucji jest rodzajem śmierci o jakim zawsze marzyła. Jednak, podczas płonięcia Celestii, nagle zza widowni wyłania się wóz strażacki z widocznymi czerwono-niebieskimi napisami (czyt: Help!! Help!! There's Fire!! Help!! Help!! Help!! Help!!), po czym natychmiast się rzuca na Celestię, kończąc jej egzekucję w dosyć ironiczny sposób.

Na końcu Monokuma, ubrany w strój strażaka, widać jak bohatersko gasi ostatnie płomienie nieco dalej od wozu, który był "zawieszony", na miejscu śmierci Celestii.

Egzekucja[]

Ciekawostki[]

  • Szkice beta Celestii pokazują, że gigantyczny królik zdobiący scenę jej egzekucji początkowo miał być lalką o regularnych rozmiarach, którą Celestia mogła nosić jako dodatek.
  • Kolumny otaczające Celestię są oparte głównie na jej wymarzonym zamku.
Advertisement