Danganronpa Wiki
Advertisement
Shirokuma Galeria Portrety
Nigdy nie chcę być zgubiony! Mam serce i będę się nim kierować!
Shirokuma
Shirokumacg
Płeć Mężczyzna
Wzrost 100 cm
Status Zniszczony
Aktor głosowy Megumi Toyoguchi
Debiut Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

Shirokuma (シロクマ Shirokuma) to postać występująca w Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls.

Shirokuma jest dobrą wersją Monokumy. Ludzie uznają go za idola grupy The Resistance, gdyż uratował on wszystkich członków oraz utworzył ich sekretną bazę.

Na samym końcu ukazano, że Shirokuma, jak i KurokumaSI Junko Enoshimą. Jako część SI Junko, wydaje się pokazywać jej uroczą, przyjazną i manipulacyjną osobowość.

W epilogu Danganronpa Another Episode dwie części SI zostały razem przyniesione. Przestały udawać i wróciły do swojego prawdziwego charakteru, jako Junko EnoshimaIzuru Kamukura zniszczył ich fizyczne ciała, kończąc z nimi na dobre.

Wygląd

Shirokuma Portret (1)

Shirokuma pierwotnie przypominał zwykłe jednostki Monokuma, ale mocno się zmodyfikował, aby wyglądać mniej groźnie. Pomalował lewą stronę swojego ciała na biało i owinął bandaże wokół lewej nogi, lewego przedramienia i lewej strony głowy – ta ostatnia służy głównie do ukrycia postrzępionego czerwonego lewego oka, wspólnego dla wszystkich Jednostek Monokuma . Jego ciało jest nieco zniszczone i pokryte zadrapaniami, ze względu na jego pracę z Adult Resistance.

Shirokuma ma dwa małe rzęsy na prawym oku i zauważalny rumieniec (pokryty dwoma małymi bandażami) na prawym policzku. W połączeniu z jego bardzo kobiecą barwą głosu, czasami mylony jest z kobietą. Często nosi różowy kwiat.

Jeśli zostanie zmuszony do walki, Shirokuma zdejmuje bandaże z głowy, aby odsłonić lewe oko. Pokazuje również zdolność do wysuwania pazurów z rąk, podobnie jak w przypadku standardowej Jednostki Monokumy.

Osobowość

Shirokuma jest pacyfistą i uważa, że ​​dorośli i dzieci powinni żyć razem w harmonii. Jest bardzo troskliwy i otacza go przyjazna aura – potrafi nawet mówić rzeczy bardzo podobne do Usami, takie jak „przemoc to wielkie nie-nie”. Chce mieć moc, by chronić innych, ale czuje, że nie jest wystarczająco silny. Jest trochę nieśmiały i wszelkiego rodzaju walki i złośliwe słowa sprawiają, że jest przygnębiony. Czasami jednak potrafi być zaskakująco silny.

Twierdzi, że ma dobre oko do oceniania postaci, a także potrafi między innymi określić datę i godzinę czyjegoś pierwszego pocałunku. Rozważa również zdolności i ograniczenia swoich sojuszników, robiąc przerwy, mimo że technicznie nie musi (być maszyną), aby dać Komaru czas na odpoczynek i odzyskanie sił.

Choć wydaje się bardzo czysty, Shirokuma naprawdę lubi ładne dziewczyny i sugeruje się, że jest nieco zboczony, podobnie jak inne Monokumy. Czasami okazuje się, że jest tchórzem, ponieważ naprawdę nie lubi walczyć i uważa inne Monokumy za bardzo przerażające, ale może być bardzo odważny dla dobra innych.

Shirokuma może czasami być nieco filozoficzny i ma dużą wiedzę na różne tematy, takie jak prawo Murphy'ego, mimo że twierdzi, że istnieje tylko przez krótki czas.

Pomimo jego pokojowego zachowania, Toko Fukawa uznała Shirokumę za bardzo podejrzliwego, a jej opinia o nim nigdy się nie zmieniła. W końcu jej podejrzenia zostają udowodnione, gdy okazuje się, że Shirokuma jest połową Alter Ego Junko spiskującej, by szerzyć rozpacz i wciągnąć Towa City w niekończącą się spiralę wojny i zemsty. Przyjazna osobowość Shirokumy, w rzeczywistości cała jego osobowość, to tylko aktorstwo Junko. Mimo to, mocno sugeruje, że ma tylko część osobowości Junko i potrzebuje Kurokumy, by był całością.

Historia

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

Według Shirokumy „obudził się” tego samego dnia, kiedy roboty Monokuma rozpoczęły atak. Miał silne pragnienie pomagania ludziom, co, jak twierdził, wynikało z jego wyrafinowanej sztucznej inteligencji, która pozwalała mu podejmować własne decyzje. Uznając, że dobre uczynki sprawiają, że czuje się dobrze, pomalował jedną stronę siebie na biało i zakrył lewe oko bandażem, aby nie straszyć napotkanych ludzi.

Gdy chaos ogarnął Towa City, Shirokuma zaczął ratować dorosłych, którzy byli atakowani przez siły Wojowników Nadziei. Stworzył tajną bazę pod ziemią, do której sprowadził wszystkich dorosłych, jakich mógł znaleźć, ostatecznie tworząc Ruch Oporu. Ze względu na swoją pracę w ratowaniu dorosłych, Shirokuma stał się bardzo lubiany przez członków ruchu oporu, a wielu uważało go za „idola”. Jest też jedynym, który może opuścić tajną bazę.

Rozdział 1

Pierwszy występ Shirokumy miał miejsce w ostatniej sekundzie rozdziału 1, zapowiedziany jako osoba, która śledziła podróż Komaru i Toko ze szpitala na stację metra.

Rozdział 2

Shirokuma został po raz pierwszy zaatakowany przez Jednostki Monokuma, ale nieświadomie został uratowany przez Komaru Naegi. Komaru natychmiast wpada w panikę po zobaczeniu go, ale Shirokuma przekonał ją, że nie ma na myśli krzywdy (chociaż Toko Fukawa nadal uważał go za podejrzanego). Toko powiedziała Komaru, żeby nie dała się oszukać jego słodkości, ale w końcu sama się oszukała, gdy powiedział, że chce się przyjaźnić z wieloma ładnymi paniami. Shirokuma wyznał również, że może podać datę i godzinę czyjegoś pierwszego pocałunku, przez co Toko jeszcze bardziej została oszukana. Shirokuma chciał pomóc im obojgu i poprowadzić ich do bazy, aby mogli zostać uratowani. Kiedy Toko uspokoiła się ze swojej „rozgrzanej” wyobraźni, by odkryć te „oszukańcze dziewictwo kobiet zawodowych”, Shirokuma zapytał je, dlaczego Komaru i Toko są w mieście. Komaru odpowiedziała, że nie mają dokąd pójść, więc Shirokuma zaoferował im bezpieczne miejsce do ukrycia. Toko nie ufała Shirokuma, myśląc, że chciał ich porwać. Shirokuma powiedział, że bezpiecznym miejscem jest tajna baza pod ziemią, w której ukrywają się dorośli. Komaru uznała, że to dobry pomysł, aby tam pojechać. Toko po raz kolejny wyszła bez innych opcji, dziewczyny podążają za Shirokumą do tajnej bazy dorosłych.

Po krótkiej podróży na podziemnej stacji metra grupa postanowiła zrobić sobie krótką przerwę. Komaru zapytał Shirokumę, dlaczego chce ich uratować, a on odpowiedział, że „chce tylko ocalić ludzi”. Komaru była zdumiona poświęceniem Shirokumy i postanowiła nadal polegać na nim jako sojuszniku, ale Toko pozostała podejrzliwa. Shirokuma następnie poprowadził ich w dół z drabiną do kanałów Towa City, gdzie znajdowała się tajna baza.

Badając kanał, grupa w końcu znalazła drabinę do tajnej bazy. Shirokuma powiedział dziewczynom, aby podążyły za nim po drabinie, a Toko zmusiła Komaru, by poszła pierwsza, ponieważ może umrzeć, jeśli Komaru zobaczy jej majtki. Po tym, jak Komaru i Toko eskortowali go kanałami do bazy Ruchu Oporu, Shirokuma zaprosił dziewczyny do sali konferencyjnej, gdzie przedstawił je przywódcy, Haiji Towa , zanim dał im instrukcje, co powinny zrobić dalej.

Po tym, jak Toko i Haiji zaczęli walczyć o Fundację Przyszłości. Po zakończeniu walki między Toko i Haiji, Shirokuma zapytał Komaru i Toko, czy naprawdę Fundacja Przyszłości przybędzie i uratuje dorosłych, na co odpowiedzieli, że nie można do nich dotrzeć. Shirokuma następnie dał dziewczynom bezprzewodowy laptop opracowany przez Togami Group, który może przesyłać audio i wideo, zauważając, że nie był on dostępny dla publiczności poza grupami takimi jak policja i Fundacja Przyszłości, a dziewczęta mogłyby z niego korzystać, jeśli ominą zagłuszające fale radiowe emitowane z Towa Hills wspinają się na szczyt budynku zwanego Towa Tower. Komaru była bardzo szczęśliwa, ponieważ dzięki Shirokumie w końcu zobaczyła promyk nadziei, przytuliła i zaskoczyła białego niedźwiedzia.

Rodział 3

Shirokuma pojawił się ponownie po tym, jak Komaru i Toko wróciły do bazy ruchu oporu. Przywitał Toko i Komaru z powrotem po powrocie z Towa Tower. Następnie powiedział im obu, aby przyłączyli się do rozmowy z Haiji i resztą. Po raz kolejny Toko i Haiji walczyli, a Shirokuma próbował ich powstrzymać. Później Ruch Oporu był atakowany przez Jednostki Monokuma, błagał Komaru i Toko o pomoc w ratowaniu ludzi w bazie, którzy są atakowani przez Jednostki Monokuma. W odpowiedzi na prośbę Shirokumy, Komaru i Toko z powodzeniem wypędzili dużą grupę Monokum z bazy.

Rozdział 4

Po raz kolejny baza Ruchu Oporu została zaatakowana przez Jednostki Monokuma. Shirokuma pojawił się i zbliżył się do Komaru i Toko, błagając ich, by pokonali Monokumy.

Podobnie jak poprzednio, Komaru i Toko zdołali pozbyć się początkowej fali Monokum, ale potem Shirokuma powiedział im, że Monokumy faktycznie wychodzą z dziury z tyłu bazy i potrzebował Komaru i Toko, aby ją zablokować. Okazało się, że ciało Shirokumy było pełne materiałów wybuchowych, ale jego przycisk samozniszczenia został uszkodzony podczas bitwy, więc nie mógł sam się zniszczyć. Shirokuma błagał Komaru, aby go zastrzeliła, aby mógł eksplodować i zablokować dziurę.

Gdy trzej dotarli do dziury, Shirokuma zmusił Komaru do zastrzelenia go, mimo że odważył się zaatakować Komaru, aby mogła go powstrzymać, strzelając do niego. Shirokuma dziękujący Komaru ze łzami w oczach, zanim eksplodował.

Shirokuma pojawił się wtedy, gdy jeden z dorosłych przyniósł pozostałą głowę Shirokumy, zaskakująco gratulując Komaru i Toko. Powiedział, że jego chip AI jest na głowie, więc nadal będzie żył.

Rodział 5

Shirokuma był ponownie widziany z Hiroko niosącą głowę, gdy rozmawiali z Komaru i Toko o ich obecnej sytuacji.

W piątym rozdziale sugeruje się, że Shirokuma współpracował z Kurokumą, aby zmusić dorosłych do walki. Później przejmuje kontrolę nad Big Bang Monokuma, aby spowodować dalsze spustoszenie, atakując Komaru, Toko, Monakę i Haijiego w Towa Tower, próbując jednocześnie odciąć przywództwo obu stronom. Jednak Komaru i Toko udaje się zniszczyć Big Bang Monokuma, wyrzucając głowę Shirokumy z mecha w wyniku eksplozji.

Epilog - Zmieniający się świat, który stworzyliśmy

W epilogu głowa Shirokumy była widziana na taczce obok podobnie uszkodzonej głowy Kurokumy. Gdy roboty spierały się o wynik wojny, okazało się, że obaj są częścią sztucznej inteligencji wzorowanej na Junko Enoshimie, w której dorośli i dzieci mierzą się ze sobą w celu szerzenia rozpaczy. Oba roboty zostały następnie zniszczone przez Izuru, który uratował sztuczną inteligencję z ich dysków twardych.

Relacje

Haiji Towa

Obaj są najlepszymi przyjaciółmi i założycielami The Resistance. Haiji i Shirokuma pracują razem nad ratowaniem dorosłych przed Wojownikami Nadziei i podróżowaniem po Towa City. Shirokuma zawsze stara się pomóc Haiji'emu, gdy jest zestresowany lub zły i próbuje go uspokoić. Haiji zawsze dziękuje Shirokumie za wszystko, co mu zrobił i za to, że zawsze mu pomaga, kiedy tylko go potrzebuje.

Shirokuma później zdradził Haiji'ego i przejął kontrolę nad Big Bang Monokuma, aby zakończyć jego i resztę ludzi.

Komaru Naegi

Komaru po raz pierwszy znajduje Shirokumę po uratowaniu go przed innymi jednostkami Monokuma. Shirokuma wydaje się lubić Komaru, a nawet poświęca się, aby pomóc Komaru dostać się do Tajnej Bazy Wojowników Nadziei. Wszystko to sugeruje, że jest częścią planu stworzenia „następcy” Junko Enoshimy – kiedy wydaje się, że Komaru odrzuciła jej „przeznaczenie”, Shirokuma przejmuje kontrolę nad Monokumą Wielkiego Wybuchu, aby ją zaatakować.

Dorośli

Shirokuma był tym, który uratował wszystkich Dorosłych i zasadniczo stworzył Ruch Oporu, dając mu niekwestionowany status idola. Dorośli szanują Shirokumę bardziej niż ktokolwiek inny w bazie Ruchu Oporu i zawsze są szczęśliwi, widząc Shirokume. Shirokuma wydaje się bardzo troszczyć o dorosłych i zawsze stara się ich chronić, gdy są w niebezpieczeństwie ze strony Wojowników Nadziei lub Jednostek Monokuma. Dorośli komplementują go i zawsze ładnie z nim rozmawiają.

Ze względu na swoją wdzięczność dorośli nigdy nie kwestionują motywów Shirokumy, całkowicie mu ufając i obrażając się, gdy ktoś porównuje go do innych Monokum. W końcu okazuje się, że Shirokuma (będący częścią Alter Ego Junko) po prostu nimi manipulował i utrzymywał przy życiu dla własnych celów i uważa ich za idiotów. Reakcja dorosłych na tę prawdę nigdy nie jest widoczna, ale wszyscy pokazano zamieszki w morderczym napadzie złości w Komaru i Toko po tym, jak Wielki Wybuch Monokuma pod kontrolą Shirokumy został zniszczony.

Toko Fukawa

Toko po raz pierwszy znajduje Shirokumę po uratowaniu go przed innymi jednostkami Monokuma. Kiedy po raz pierwszy zobaczyła Shirokumę, pomyślała, że ​​jest taki jak wszystkie inne Monokumy. Toko wydaje się nie bardzo ufać Shirokumie, ponieważ jest Jednostką Monokuma. Shirokuma jest dla niej bardzo miła i zawsze stara się być delikatna i jej pomóc. Pomimo tego, że jest dla niej bardzo miła, jest bardzo podła dla Shirokumy, nazywając go po imieniu i traktując go jak wszystkie inne Monokumy. Daje się ponieść emocjom, gdy Shirokuma mówi coś, co ją interesuje.

Kurokuma

Pomimo braku interakcji w grze, na koniec wydaje się, że zarówno on, jak i Kurokuma byli partnerami, manipulując i dochodząc do wniosku, że dorośli i dzieci są równie głupi.

Shirokuma i Kurokuma razem tworzą Alter Ego Junko Enoshima i w rzeczywistości oboje są tylko wynikiem jej aktorstwa.

Ze względu na sposób, w jaki są spokrewnieni, Kurokuma wspomina, że ​​są trochę jak bracia i nazywa Shirokumę swoim „małym bratem”.

Hiroko Hagakure

Chociaż nie rozmawiają ze sobą zbyt wiele, oboje są członkami Ruchu Oporu i pracują razem, aby ratować ludzi z Towa City. W rozdziale 5 widać Hiroko niosącą głowę Shirokumy.

Cytaty

  • "Czy nie powinieneś używać swoich pięści do ochrony ludzi zamiast ranienia ludzi!?"
  • "Ehehe... Jestem białym niedźwiedziem, więc chciałbym być nazywany "Shirokuma. Jestem miłym niedźwiedziem! Rodzaj niedźwiedzia, który dałby mojemu przeciwnikowi róg w Otello..."
  • "Możemy się zaprzyjaźnić. Chcę zaprzyjaźnić się z jak największą liczbą pięknych dam”.
  • "Mam dobre oko do oceniania postaci. Na przykład, po prostu patrząc na twoją twarz, mogę odgadnąć godzinę i datę twojego pierwszego pocałunku!”
  • "Kruche dziewczyny wędrujące po niebezpiecznym miejscu to wielkie nie-nie!”
  • "Wiele przeszłaś do tej pory, więc masz problem z zaufaniem ludziom. Rozumiem. Ale świat jest też pełen niesamowitych ludzi! Nie musisz być tak pesymistyczny!"
  • "Chcę tylko ratować ludzi, to wszystko. Nie ma mowy, żebym był jedyną osobą, która utrzyma jego białe futro w takich trudnych czasach”.
  • "Jedyne, co mogę powiedzieć, to to, że mam sztuczną inteligencję z osobowością. Specjalny proces myślowy. Nie wiem, kto umieścił we mnie tę sztuczną inteligencję ani w jakim celu… Ale tak samo jest z ludźmi, prawda? Nie wiedzą, skąd pochodzą i dlaczego, prawda? Wiedząc, że czuję się, jakbym... nigdy nie chcę się zgubić! Mam serce i pójdę za nim!"
  • "Dzieciaki nazywają to „rewolucją”. Nazwij to, jak chcesz, w końcu wciąż istnieje góra ciał. Ale nazywając to rewolucją, usprawiedliwiają to w swoich umysłach i stają się jeszcze bardziej brutalne”. (o Wojownikach Nadziei)
  • "Posiadanie wielkiego umysłu nie zawsze czyni z niego wspaniałą osobę. Albo dziecko. Talent dziecka można łatwo przekształcić w coś złego. Ta piątka to najgorszy przykład”.
  • "Co sprawia, że ​​jest to bardziej przerażające, to to, że wciąż są dziećmi. Zabijają bez poczucia winy i litości. Pamiętasz, jak byłeś, gdy byłeś dziećmi? Ile okrutnych rzeczy zrobiłeś? Obłąkane, ponieważ są zbyt czyste. są zbyt niewinne. Dzieci z większym potencjałem niż dorośli, z tak okrutną naturą... Jakie to byłoby przerażające, gdyby naprawdę wymknęły się spod kontroli.
  • "Ale wszyscy jesteście ludźmi! Możecie dojść do porozumienia za pomocą słów zamiast przemocy…”
  • "Prawdę mówiąc, jestem o was zazdrosny... Chciałbym mieć moc, by chronić ludzi..."
  • "To jest Armageddon! I musimy się połączyć i zniszczyć asteroidę Kida!”
  • "Też się boję… Ale wszystko będzie dobrze. To dziwne, ale myślenie o uratowaniu wszystkich… dodaje mi odwagi. Może to nie mówi wiele, pochodzące od AI wewnątrz Monokumy… Ale to jest prawda! A jeśli to jest dla życia wszystkich, to wcale się nie boję!"
  • "Bez względu na to, jak bardzo się boisz, są chwile, w których *musisz* walczyć. Są chwile, w których *musisz* wstać. Czasy, w których *nie możesz* bać się śmierci".

Ciekawostki

  • Słowo „Shirokuma” (シロクマ lub 白熊), oprócz dosłownie oznaczającego „biały niedźwiedź”, jest również japońskim słowem oznaczającym „niedźwiedź polarny”.
  • Shirokuma pomoże Komaru w niektórych sekcjach gry, wpadając na jednostki Monokuma, aby tymczasowo je zatrzymać.
  • Wraz z Kurokumą, Shirokuma jest pierwszą Jednostką Monokumy, która ma profil w grze.
  • Zarówno w angielskim, jak i japońskim dubbingu Shirokuma i Kurokuma są podkładane przez aktorki głosowe Junko Enoshimy, co wskazuje na ich prawdziwą tożsamość jako Alter Ego Junko.
  • Co zabawne, kiedy używasz pocisku prawdy „Dance” Megaphone Hacking Gun na Shirokumie, wykonuje taniec, którego Monokuma używa na początku adaptacji anime .
  • Shirokuma jest wymieniona po imieniu w Danganronpa V3: Killing Harmony w trybie bonusowym Ultimate Talent Development Plan. Gracz może użyć zmieniacza głosu, aby naśladować „niedźwiedzia, którego nie ma w pobliżu”, próbując sprawić, by Monokid przestał zastraszać Monodama, ale nie rozpoznają głosu ani nie traktują go poważnie.
Advertisement