Danganronpa Wiki
Advertisement

Motywy (テーマ) wykorzystywane przez Monokumę służą do nakłonienia uczniów do popełnienia zbrodni. Występują Danganronpa: Trigger Happy HavocDanganronpa 2: Goodbye Despair oraz w Danganronpa V3: Killing Harmony.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc[]

Pierwszy Motyw[]

Pierwszy Motyw wystąpił w rozdziale 1. Polegał na rozdaniu uczniom filmów w których oglądający mają wrażenie, że ich bliskie osoby są w niebezpieczeństwie lub prawdopodobnie są martwe, choć to kłamstwo, ponieważ większość osób występujących w filmach są celem Polowania Na Demony przez Wojowników Nadziei, dlatego są żywi. Zostało to ukazane w Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls.

Dzięki Motywowi, Sayaka w obawie o jej grupę idolek, postanowiła zabić Leona, jednak Leon broniąc się, zabił Sayakę.

Makoto wraz z innymi odkrywa to, że Leon był zabójcą i czeka go egzekucja.

Zdjęcie Imię Bliska Osoba
Asahina
朝日奈 葵 Asahina Aoi Jej młodszy brat.
Togami
十神 白夜 Togami Byakuya Jego lokaj.
Ludenberg
セレスティア・ルーデンベルク Ludenberg Celestia Jej kot.
Fujisaki
不二咲 千尋 Fujisaki Chihiro Jego ojciec.
Yamada
山田 一二三 Yamada Hifumi Jego starsza siostra.
Kiyotaka
石丸 清多夏 Ishimaru Kiyotaka Jego ojciec.
Kirigiri
霧切 響子 Kirigiri Kyoko Jej dziadek.
Kuwata
桑田 怜恩 Kuwata Leon Jego kuzynka.
Naegi
苗木 誠 Naegi Makoto Jego rodzice oraz młodsza siostra.
Owada
大和田 紋土 Owada Mondo Szef straży jego gangu.
Sakura Oogami Infobox
大神 さくら Ogami Sakura Jej miłość i rodzina.
Sayaka Maizono
舞園 さやか Maizono Sayaka Jej grupa idolek.
Fukawa
腐川 冬子 Fukawa Toko Jej ''zwierzak''.
Hagakure
葉隠 康比呂 Hagakure Yasuhiro Jego matka.

Drugi Motyw[]

Drugi Motyw jest ukazany w rozdziale 2. Polegał na wyjawieniu wstydliwych sekretów uczniów całemu światowi, jeśli nikt nie zabije nikogo w 24 godziny.

Chihiro przełamuje się, i chce zacząć być silniejszy. Spotyka się i mówi o swoim sekrecie Mondo Owadzie. Mondo wtedy przez jego emocje zabija go.

Kiedy to, że Mondo zabił Chihiro okazuje się prawdą, ich sekrety zostają wyjawione, a Mondo czeka egzekucja.

Większość sekretów nie jest znana.

Znane sekrety[]

Zdjęcie Imię Sekret
Fujisaki
不二咲 千尋 Fujisaki Chihiro Tak naprawdę jest chłopakiem, a nie dziewczyną.
Naegi
苗木 誠 Naegi Makoto Moczył łóżko aż do 5 klasy.
Owada
大和田 紋土 Owada Mondo Był przyczyną śmierci jego brata, Daiya Owady (choć przypadkowo).
Fukawa
腐川 冬子 Fukawa Toko Ma alternatywną osobowość znaną jako Genocider Sho.

Trzeci Motyw[]

Trzeci Motyw polegał na przekonaniu innych do zabójstwa pieniędzmi. Ten, kto kogoś zabije i nie zostanie odkryty nie tylko dostałby wolność ale i pieniądze, a dokładniej 10 milionów dolarów.

Motywuje to Celestię Ludenberg do zmanipulowania Hifumiego Yamady do zabicia Kiyotaki Ishimaru. Potem Celeste zabija Hifumiego. Kiedy Celestia okazuje się sprawcą i znane jest jej prawdziwe imię - Taeko Yasuhiro - Wyjawia ona, że pieniądze byłyby jej potrzebne do sprawienia, że jej marzenie, na które oszczędzała stałoby się rzeczywistością. Celestia ze spokojem przyjmuje jej los, i Monokuma wykonuje na niej egzekucję.

Danganronpa 2: Goodbye Despair[]

Drugi motyw[]

Drugim motywem był Twilight Syndrome Murder Case, czyli gra przedstawiająca prawdziwe zdarzenia przed trafieniem na Wyspę Jabberwock. Występowały tam postacie z zabójczej gry pod pseudonimem Girl A, Girl B, Girl C, Girl D, Girl E oraz Guy F

Girl A - Mikan Tsumiki

Girl B - Hiyoko Saionji

Girl C - Ibuki Mioda

Girl D - Mahiru Koizumi

Girl E - Sato

uczennica, która zginęła na początku - Natsumi Kuzuryu

Po zagraniu w grę Peko Pekoyama, na rozkaz Fuyuhiko Kuzuryu, zabiła Mahiru Koizumi.

Trzeci Motyw[]

Trzeci motyw polegał na pojawieniu się gorączki rozpaczy (choroba), na która zachorowali Nagito Komaeda, Ibuki Mioda oraz Akane Owari. U każdej z osób ta choroba przejawiała się w inny sposób:

U Nagito skutek choroby wywoływał iż ciągle kłamał.

Ibuki była bardzo naiwna i wierzyła we wszystko, co ktoś powie.

Akane zaś była bardzo wrażliwa i prawie cały czas płakała.

Mikan Tsumiki, która leczyła ich w szpitalu wykorzystała naiwność Ibuki i przekonała do samobójstwa, puszczając całe to zajście na żywo. Hajime Hinata zobaczył film i natychmiast pobiegł na miejsce zdarzenia, gdzie znalazł powieszoną Ibuki. Po opuszczeniu i ponownym wejściu z innymi do środka odkrył przywiązaną do ściany martwą Hiyoko Saionji.

Czwarty motyw[]

Czwartym motywem było zamknięcie uczniów w budynku bez żadnego źródła pożywienia, bądź picia.

W imię przetrwania oraz wydostania się z tego miejsca, Gundham Tanaka stanął do walki z Nekomaru Nidai, psując przy tym windę.

Danganronpa V3: Killing Harmony[]

Pierwszy motyw[]

Pierwszy motyw polegał na tym, że uczniowie mają 3 dni na zabójstwo kogoś, jeżeli zaś nikt nie dokona aktu zbrodni, wszyscy zginą. Dodatkowo, osoba, która zabije jako pierwsza, będzie mogła natychmiast ukończyć szkołę.

Kaede Akamatsu chciała uratować wszystkich, dlatego razem z Shuichi Saihara wymyślili plan, jak zwabić i ujawnić prowodyra. Kaede wolała jednak pozbyć się go raz na zawsze, dlatego w sekrecie użyła metalowej kuli, by ta zabiła osobę, która za tym wszystkim stoi. Na nieszczęście Kaede, dziewczyna pomyliła się i zamiast prowodyra, zabiła ona Rantaro Amami. W ostatnim rozdziale prawda wychodzi na jaw. To nie Kaede zamordowała Rantaro, a Tsumugi Shirogane.

Drugi motyw[]

Drugi motyw polegał na pokazaniu wszystkim ich bliskich oraz co się z nimi stało. Monokuma Cubs, kiedy przekazywało filmy uczniom, pomieszały je, przez co niektórzy skończyli z filmami nieprzeznaczonych dla nich.

Kilka dni po ukazaniu motywu, umiera Ryoma Hoshi, zamordowany przez Kirumi Tojo.

znane filmiki[]

Zdjęcie Imię Bliska Osoba
Kokichi Oma
Kokichi Oma 王馬 小吉 Jego organizacja DICE
Kaito Momota
Kaito Momota 百田 解斗 Jego babcia i dziadek
Kirumi Tojo
Kirumi Tojo 東条 斬美 Jej ludzie, którymi się zajmuje
RyoumaHoshiPromoArt
Ryoma Hoshi 星 竜馬 Nikt

trzeci motyw[]

Trzeci motyw polegał na ,,przywrócenia zmarłego do żywych" monokuma twierdził, że uczniowie mogą przywrócić do życia jedną osobę za pomocą Necronomiconu i postępować zgodnie z zawartymi w nim instrukcjami. Angie Yonaga uwierzyła Monokumie i chciała ,,ożywić" Rantaro Amami. Jednak nie udaje jej się to i zostaje zamordowana przez Korekiyo Shinguji. Zamordowanie wpływa na korzyść Korekiyo i namawia innych do zrobienia rytuału który pozwoli dowiedzieć się kto zabił Angie, chwile później zamordowana zostaje Tenko Chabashira.

Czwarty motyw[]

Czwarty motyw polegał na dowiedzeniu się prawdy o tym, co dzieje się na zewnątrz. Kokichi Oma, pragnący odkryć tajemnicę i zakończyć grę o zabijaniu, podstępem nakłania Gonta Gokuhara do zabicia Miu Iruma i przekazania mu zarówno Karty Klucza, jak i Prawdy.

Advertisement