Danganronpa Wiki
Advertisement

Mordercza wycieczka szkolna to gra o zabijaniu, która stanowi główny wątek fabuły Danganronpa 2: Goodbye Despair. Podobnie jak Killing School Life i Final Killing Game, gospodarzem jest Monokuma.

Uczestnikami Zabójczej Gry było piętnastu członków Remnants of Despair, większość wspomnianych członków z Klasy 77-B oraz obserwator z Fundacji Przyszłości. Zabójcza gra toczyła się w wirtualnym świecie znanym jako Neo World Program, który przypomina wyspę Jabberwock.

Pierwotnym celem Programu Neo World było usunięcie efektu prania mózgów piętnastu uczniów, dopóki Izuru Kamukura nie przesłał Junko Enoshimy wersji AI, co zepsuło cały program i rozpoczęło zabijającą grę.

Historia[]

Chociaż Izuru był oznaczony jako Pozostałość Rozpaczy, nigdy nie poddano go praniu mózgu w celu popełnienia czynów wywołujących rozpacz. Zainteresował się rozpaczą ze względu na jej nieprzewidywalność po tym, jak Junko namówiła go do wzięcia udziału w pierwszej grze w zabijanie. Później jednak Izuru był świadkiem innego wydarzenia, które posłużyło jako dowód na to, jak nieprzewidywalna może być nadzieja. Ostatecznie pozostał niezdecydowany między nadzieją a rozpaczą i dlatego po prostu spędził swoją kadencję jako członek Ultimate Despair, aby być świadkiem rozpaczy Junko, szukając okazji do przeciwstawienia sobie nadziei i rozpaczy.

Po śmierci Junko, Izuru przekonał pozostałe Remnants of Despair do wzięcia udziału w nowym planie: pozwolić Fundacji Przyszłości schwytać ich i umieścić w Programie Neo World, zaawansowanej symulacji komputerowej mającej na celu oczyszczenie mózgu z prania mózgów, które doprowadziło ich do rozpaczy. Następnie Izuru zaczął przesyłać do programu wersję AI Junko, psując ją i zmuszając Porzuconych do wzięcia udziału w zabijającej grze. Ich plan polegał na tym, aby sztuczna inteligencja Junko zamieszkała w ich ciałach, „zabijając” je w symulacji, skutecznie kilkakrotnie ożywiając ich przywódcę. Jednak prawdziwym celem Izuru było rozpoczęcie bitwy pomiędzy nadzieją a rozpaczą, pozwalając mu raz na zawsze wybrać, po której stronie stanie.

Przegląd[]

Podobnie jak Killing School Life, Killing School Trip to gra o zabijaniu, w której uczniowie zmuszeni są mordować się nawzajem, aby uciec. Po morderstwie uczniowie muszą współpracować, aby zbadać i ujawnić sprawcę, zwanego „sczerniałym”. Po pewnym czasie dochodzenia Monokuma rozpocznie rozprawę klasową, podczas której pozostali uczniowie przedstawią swoje argumenty na sali sądowej i spróbują dowiedzieć się, kto jest wśród nich poczerniały. Gdy uczniowie zdecydują się na zakończenie, Monokuma rozpocznie „czas głosowania”, podczas którego uczniowie będą głosować na tożsamość poczerniałego. Jeśli większość głosów uczniów jest błędna, zabójca może opuścić szkołę, a pozostali uczniowie zostaną rozstrzelani. Jeśli jednak większość uczniów dokona prawidłowego wyboru, sam zabójca zostanie stracony, a pozostali uczniowie pozostaną nietknięci.

Lista zasad[]

  • Zasady Usami:
    • Zasada nr 1: Na tej wyspie zabroniona jest skrajna przemoc. Proszę, prowadźcie spokojne i relaksujące życie z innymi studentami.
    • Zasada nr 2: Bądźcie wobec siebie wyrozumiali i współpracujcie, aby zdobyć Fragmenty Nadziei.
    • Zasada nr 3: Śmiecenie jest niedozwolone. Współistniejmy z bogatą przyrodą tej wyspy we „wzajemnym dobrobycie”.
    • Zasada nr 4: Nauczyciel wiodący nie może bezpośrednio ingerować w uczniów. Wyjątek od tej reguły ma miejsce w przypadku, gdy którykolwiek uczeń złamie tę zasadę.
  • Zasady Monokumy:
    • Zasada nr 5: Gdy dojdzie do morderstwa, wkrótce potem rozpocznie się proces zbiorowy. Udział jest obowiązkowy dla wszystkich pozostałych przy życiu uczniów.
    • Zasada nr 6: Jeśli podczas procesu klasowego zdemaskowana zostanie osoba poczerniała, tylko ona zostanie stracona.
    • Zasada nr 7: Jeśli poczerniały nie zostanie zdemaskowany, pozostali uczniowie zostaną rozstrzelani.
    • Zasada nr 8: W nagrodę ocalałym, poczerniałym zostanie wybaczone przestępstwo i pozwolono opuścić wyspę.
    • Zasada nr 9: Ogłoszenie o odkryciu ciała zostanie odtworzone, gdy co najmniej trzy osoby po raz pierwszy odkryją ciało.
    • Zasada nr 10: Niszczenie jakiejkolwiek własności tej wyspy bez pozwolenia jest wyraźnie zabronione. Dotyczy to kamer monitorujących i monitorów.
    • Zasada nr 11: Możesz zbadać tę wyspę według własnego uznania. Twoje działania w tym zakresie nie są ograniczone.
    • Ostatnia zasada: Dodatkowe zasady dotyczące wycieczek szkolnych mogą zostać dodane według uznania dyrektora.
  • Później dodano następującą regułę:
    • Zasada nr 12: Sczerniały może zabić maksymalnie dwie osoby podczas jednej „gry w zabijanie”.

Motywy[]

Podobnie jak w poprzednich grach o zabijaniu, Monokuma zdecydowała się stworzyć motywy, aby zwiększyć chęć uczniów do zabijania się nawzajem.

  • Motyw nr 1: Utracone wspomnienia
    • Monokuma wyjawiła uczniom, że Monomi ukradła im wspomnienia z uczęszczania do szkoły na Szczycie Nadziei i obiecała przywrócić im wspomnienia, jeśli zabiją.
  • Motyw nr 2: Sprawa morderstwa z powodu syndromu zmierzchu
    • Uczniowie otrzymali grę wideo, która opowiadała historię Mahiru Koizumi kryjącą się za morderstwem Natsumi Kuzuryu, chociaż sprawca został ostatecznie zabity przez Fuyuhiko Kuzuryu.
  • Motyw nr 3: Choroba rozpaczy
    • Kilku uczniów cierpiało na chorobę, która spowodowała, że ​​zachowywali się odwrotnie niż zwykle.
  • Motyw nr 4: Głód w wesołym miasteczku
    • Uczniowie zostali uwięzieni w Funhouse bez dostępu do jedzenia i zostali zwolnieni tylko w przypadku popełnienia morderstwa.

Kolejność śmierci[]

rozdział zabity egzekucja
rozdział 1 Ultimate Imposter VA ID Teruteru Hanamura VA ID
rozdział 2 Mahiru Koizumi Despair VA ID Peko Pekoyama Despair VA ID
rozdział 3 Hiyoko Saionji Despair VA IDIbuki Mioda Despair VA ID Mikan Tsumiki Despair VA ID
rozdział 4 Nekomaru Nidai Despair VA ID Gundham Tanaka Despair VA ID
rozdział 5 Nagito Komaeda Despair VA ID Chiaki Nanami Despair VA IDMonomi DR3 VA ID
rozdział 6 nikt Junko Enoshima VA IDMonokuma DR3 VA ID
przetrwali
IZURU IDAkane Owari Despair VA IDFuyuhiko Kuzuryu Despair VA IDSonia Nevermind Despair VA IDKazuichi Soda Despair VA ID
Advertisement