Danganronpa Wiki
Advertisement
ChihiroSchoolMode3 Uwaga! Ten artykuł posiada kontent dostępny jedynie w innych językach! Cała ta strona opiera się na fanowskim tłumaczeniu!

Monobestie (ボスケモノ) są to poboczne postacie wprowadzone w Danganronpa 2: Goodbye Despair. Były używane przez Monokumę podczas szkolnej wycieczki do zapobiegania uczniom dostępu do różnych wysp połączonych mostami do wyspy centralnej.

Są zbiorem pięciu gigantycznych robotów o tematyce zwierzęcej. Monobeasts po raz pierwszy pojawiają się z posągu Jabberwock na centralnej wyspie w Parku Jabberwock pod zwierzchnictwem Monokumy. Kiedy zostają po raz pierwszy przedstawieni, Monokuma prezentuje swoją moc, używając Usami jako celu, nakazując im zaatakować ją. Po zapoznaniu się z nimi zajmują miejsce przed mostami na centralnej wyspie, blokując uczniom możliwość przejścia ich na inne wyspy, dopóki Monomi nie zacznie ich niszczyć jeden po drugim.

Wygląd[]

Horse Mecha[]

Horse Mecha to duża metaliczna konstrukcja przedstawiająca konia. Pod pewnymi względami przypomina konia trojańskiego, jednak jest on znacznie bardziej złożony. Jego grzywa schodzi z głowy za pomocą metalowych prętów, a różne składniki jego makijażu są połączone złączami z czerwonym, świecącym, okrągłym światłem. Nakolanniki, klatka piersiowa i podbrzusze mieszczą wystające sekcje, które odchodzą od tułowia z wytrawionym symbolem krzyża. Elementy, które zapewniają jego pełną konstrukcję nadwozia, mają różne kształty i rozmiary, ale są połączone różnymi śrubami. Jego ogon to cienka, czarna rurka z przymocowanym na końcu spiczastym metalowym stożkiem.

Snake Mecha[]

Snake Mecha to duża mechaniczna struktura, przedstawiająca wężopodobną istotę wielokrotnie większą od zwykłego węża. Jego ciało ma ciemnoszare ubarwienie, połączone z dwoma małymi kłami na pysku i spiczastym ogonem. Jak można się było spodziewać, nie ma kończyn, ale zamiast tego ma na ciele wiele wystających sześciennych płytek. Na nich jest świecąca para czerwonych linii z przodu i z tyłu, z wygrawerowanymi czarnymi krzyżami po bokach. Jedynymi częściami ciała, które wydają się pozbawione tych płytek, są głowa i ogon. Na głowie ma świecące czerwone oczy i wcięcie przy czole.

Tiger Mecha[]

Tiger Mecha to duża mechaniczna konstrukcja przedstawiająca tygrysa szablozębnego. Ma bladożółte zabarwienie połączone z ciemnobrązowymi składnikami używanymi do łączenia różnych jego połączeń. Te wystające brązowe elementy mają czerwone, świecące krzyżyki wyryte w środku każdego z nich. Ma ostre pazury, ostre kły i ogon w kształcie cepa, długą czarną rurkę z kwadratowym spiczastym elementem przymocowanym do czubka. Z tyłu przyczepiony jest duży wojskowy pistolet, który ma taką samą długość jak jego główny korpus.

Eagle Mecha[]

Gorilla Mecha[]

Gorilla Mecha naśladuje goryla i mechanicznie chodzi na czworakach, jego przednie ramiona mają kształt dużych pięści, jednak w razie potrzeby potrafi stanąć na tylnych łapach. Gorilla Mecha ma tylko jedno świecące oko, reszta jego głowy jest pokryta połową głowy żołnierza z oryginalnego posągu Jabberwocka. Żołnierz nosi hełm z czubkiem, który jest przymocowany do prawej strony głowy Gorilla Mecha. Gorilla Mecha składa się z kilku różnych elementów, ale jego główny korpus jest pokryty powłoką, aby chronić mechaniczne koła zębate pod spodem. Jego mechaniczne nogi są przymocowane do górnej części ciała za pomocą dwóch metalowych prętów, które utrzymują połączenia razem, a elementy ramienia są pokryte metalowymi blachami dla dodatkowej ochrony. Stopy stabilizują dwa metalowe bloki, które pozwalają mu chodzić stabilnie.

Osobowość[]

Monobeast nie wykazuje żadnych oznak samomyślenia, będąc pod kontrolą Monokumy i wykonując każde jego polecenie. Eagle Mecha nie ustaje w ataku na Usami, pokazując, że Monobestie nie odczuwają współczucia ani innych uczuć emocjonalnych. Jednak gdy tak jest, Monokuma przyzywa Monobestie zgodnie z ich „umową”, pokazując, że mogą nie być w pełni pod jego kontrolą i mogą po prostu mieć zgodę na wykonanie jego licytacji dla własnej korzyści. To, co może również sugerować, że Monobestie są świadome, to obawa Monokumy, gdy jedna z jego Monobeast zaginie. Martwi się, że mogą go bojkotować za brak jedzenia, czego mógłby nie powiedzieć, gdyby byli w pełni kontrolowani i nie byli w stanie dostrzec.

Historia[]

Danganronpa 2: Goodbye Despair[]

Witamy na Dangan wyspie! Panika na Przerażającej Wycieczce Szkolnej!?[]

Kiedy Monokuma zebrał klasę 77-B w Jabberwock Park, wyjaśnił, że chciałby, aby wszyscy uczestniczyli w Zabójczej Szkolnej Wycieczce, jednak gdy Nekomaru Nidai, Akane Owari i Peko Pekoyama zagrozili mu siłą w niezgodzie, odpowiedział siłą, przywołując Monobeast ze Statuy Jabberwock. Posąg rozpadł się, ukazując pięć dokładnych replik zwierząt na posągu, ale w gigantycznej formie robota i był wszechpotężną siłą przeciwko uczniom, będąc prawie cztery razy większym od uczniów lub większym.

Monokuma postanowił uczynić z Usami „przykład dla wszystkich” w Egzekucji Monobestii i rozkazał Eagle Mecha zaatakować ją dwoma pistoletami Gatlinga przyczepionymi do jego skrzydeł. Był w stanie unicestwić Usami, schodząc z drzew za nią i powodując ranę na policzku Hajime podczas ataku pocisków. Po tym, jak Monokuma dał do zrozumienia, że ​​nieposłuszeństwo mu spowoduje tę samą karę, on i Monobestie odeszli razem.

Rozdział 1 - Przeznaczona Rozpacz[]

Każda Monobeast, Horse Mecha, Eagle Mecha, Tiger Mecha, Snake Mecha i Gorilla Mecha stoją na straży przy każdym moście z bramą, aby zapewnić dodatkowe środki ostrożności, aby upewnić się, że uczniowie klasy 77-B nie mają dostępu do innych wysp. Nie ruszają się z tych pozycji i stoją nieruchomo.

Rozdział 2 - Morze i kara, grzech i kokosy[]

Następnego ranka po pierwszej rozprawie klasowej klasa 77-B zbiera się w hotelowej restauracji, aby omówić sytuację, w której pojawił się Monokuma. Stwierdził, że jedna z jego Monobestii zaginęła i że jej szukał, pomimo jego zapytania, klasa nie wie, co się z nim stało, więc Monokuma natychmiast odchodzi. Wtedy pojawiła się Usami i Chiaki zapytała, czy wie coś o znikającej Monobeastii, Usami wyjaśniła, że ​​ją pokonała i zwolniła blokadę na bramie mostu, umożliwiając klasie dostęp do drugiej wyspy.

Gdy klasa zakończyła dyskusję, Hajime udał się na drugi most na wyspie i odkrył, że Tygrysi Mecha Monobeast rzeczywiście zniknął.

Rozdział 3 - Uwięziony przez zapach oceanu[]

Następnego ranka po drugiej rozprawie klasowej, pozostała klasa zbiera się w restauracji hotelowej na dyskusję, a Usami ponownie pojawiła się, stwierdzając, że pokonała kolejną Monobeastę i uwolniła dostęp do innej wyspy. Klasa wciąż jest przytłoczona, że ​​jest w stanie pokonać tak duże potwory.

Po zakończeniu dyskusji, Hajime udał się na trzecią wyspę i zauważył, że Monobeast Wężowej Mecha ponownie zniknął.

Rozdział 4 - Czy Ultimate Robot Śni o Zegarach Elektrycznych?[]

Podczas gdy reszta klasy dyskutowała w hotelowej restauracji, rano po rozprawie trzeciej klasy, Usami ponownie się pojawiła. Fuyuhiko Kuzuryu już zdając sobie sprawę, że pokonała innego Monobestię, zapytał, czy to zrobiła, a ona wyjaśniła, że ​​tak, więc klasa niechętnie zwiedza czwartą wyspę.

Hajime skierował się do mostu czwartej wyspy na centralnej wyspie, po raz kolejny odkrywając, że Mecha Monobeast Orła zniknął. Przed wejściem zastanawiał się, jak ktoś taki jak Usami mógł pokonać Monobestię, ale postanowił nie kwestionować tego dalej, ponieważ było to po prostu niewytłumaczalne.

Rozdział 5 - Uśmiechnij się do nadziei w imię rozpaczy[]

Usami pojawiła się ponownie rano w hotelowej restauracji po czwartej rozprawie klasowej, aby poinformować pozostałych uczniów, że pokonała ostatnią Monobestię, Horse Mecha Monobeast, po intensywnej walce. Uczniowie zauważają, że jej głowa jest pokryta krwią, co pokazuje zaciekłość walki, ale słabo reagują na to, co osiągnęła i natychmiast wychodzą, by samodzielnie zbadać ostatnią wyspę.

Podczas eksploracji ostatniej wyspy uczniowie odkrywają Sea King Industries, średniej wielkości korporację znajdującą się w małym budynku. Kazuichi Soda twierdzi, że firma znana jest z produkcji izolacji elektrycznych i innych części maszyn i zatrudnia tylko 100 pracowników. Maszyny pracują nad tworzeniem humanoidalnych robotów i są teraz wykorzystywane do tworzenia Monobeast, dzięki Monokumie

Ciekawostki[]

  • Monokuma wyjaśnia, że ​​obawia się, że Monobestie mogą go zbojkotować za ograniczenie dostaw żywności, co może wskazywać, że Monobeasts są świadome i czasami nie są w pełni kontrolowane przez Monokumę.
  • Ich rola jest podobna do roli Exisals w Danganronpa V3: Killing Harmony. Oba są robotami pozbawionymi świadomości, używanymi jako egzekutorzy Monokumy i oba są stopniowo usuwane z prowizji w trakcie gry.

Advertisement