Danganronpa Wiki
Advertisement

Mekuru Katsuragi (葛城 めくる Katsuragi Mekuru) to postać występująca w Danganronpa Gaiden: Killer Killer, mandze, powiązanej z Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy.

Mekuru jest członkiem Fundacji Przyszłości oraz badaczem w jednostkach od Specjalnych Badań Zbrodni 6 Dywizji.

Posiada również pseudonim Śpiąca Mekuru (眠りのめくる) przez jej częste zasypianie w każdym miejscu o każdej porze.

Wygląd

Mekuru to niska osoba z jasnymi włosami i dwoma ahoge, ukrytymi pod jej kapturem, a także zielonymi oczami. Nosi ona pasującą do bladej cery, długą, białą bluzę z czarnym zamkiem, krótką spódniczkę, białe skarpetki i ciemne buty.

Osobowość

Podobnie do Chiaki Nanami, Mekuru z łatwością zasypia w każdym miejscu i porze, dlatego otrzymała pseudonim "Śpiąca Mekuru". Pomimo tego, dziewczyna jest niezwykle inteligentna, gdyż potrafi wskazać miejsce pobytu winowajcy, od razu po obudzeniu się i zdobyciu informacji o zbrodni. Ludzie tą zdolność nazywają "Uśpioną Dedukcją".

Mekuru lubi także być pieszczona oraz noszona na rękach.

Historia

Relacje

Członkowie Fundacji Przyszłości

Takumi Hijirihara

Oboje są ze sobą blisko, gdyż Takumiemu nie przeszkadza noszenie Mekuru na jego rękach, zaś Mekuru nazywa go 'Hi-kun.' Misaki zauważa, że oboje nie rozmawiają ze sobą jak tylko pracownicy i mają głębszą relację. Mekuru wspomniała też, iż znają się już od dłuższego czasu.

Misaki Asano

Misaki i Mekuru wydają się być ze sobą blisko, gdyż Mekuru nadała Misaki pseudonim "Asamin". Pozwala jej także ją nosić na rękach. Przeprosiła ją też za oszukanie jej, aby powstrzymać Teda Chikatilo.

Później, Mekuru chroniła Misaki przed ludźmi, którzy na nią polowali, jednak nie stawiła się za nią, kiedy kończyło się odliczanie, choć na jej twarzy malował się smutek.

Cytaty

  • "Podnieś mnie. Tam będę lepiej spać." (do Misaki Asano)
  • "Zgaduję, że też powinnam iść..." (do Misaki)
  • "Brakuje wam zimnej krwi. Jak wy w ogóle możecie nazywać się dorosłymi?" (Mekuru broni Misaki)

Ciekawostki

  • Pseudonim Mekuru, Śpiąca Mekuru jest nawiązaniem do Śpiącej Kogoro, postaci występującej w serii znanej jako Detektyw Conan.
Advertisement