Danganronpa Wiki
Advertisement
Kotoko Utsugi Galeria Portrety
Bycie uroczym nie zawsze jest dobrą rzeczą. Urocze dziewczyny przechodzą przez okropne rzeczy...
Kotoko Utsugi
Kotoko
Talent Superszkolny Teatr
Data urodzenia 13 czerwca
Płeć Kobieta
Wzrost 134 cm
Waga 29 kg
Grupa krwi A
Status Żywa
Rodzina Nieznani rodzice (martwi)
Aktor głosowy Kazusa Aranami

Kotoko Utsugi (空木 言子 Utsugi Kotoko) to postać występująca w Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls.

Kotoko jest jednym z pięciu członków Wojowników Nadziei. Nosi tytuł Superszkolny Teatr (超小学生級の「学芸会の時間」chō shōgakusei kyū no “gakugeikai no jikan”).

Kotoko posiada robota, zwanego "Fighter Robot Highlander the Great" ze specjalnymi atakami jak Mega Piston i Mega Splash. Ma także dziwną broń nazwaną Denture Launcher, która może całkowicie sparaliżować dorosłego.

Kotoko prawie została zabita przez Monokuma Kids w rozdziale 3, po przegraniu walki przeciwko Komaru Naegi i Toko Fukawa, jednak uratowała ją Genocider Syo. Przetrwała wraz z innymi członkami Wojowników Nadziei do końca gry.

Kotoko jest także główną antagonistką wraz z Masaru Daimon w Ultra Despair Hagakure.

Kotoko powraca w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy - Strona: Przyszłość z innymi dawnymi członkami Wojowników Nadziei.

Kotoko pojawia się jako postać epizodyczna w 30-minutowej OVA, Super Danganronpa 2.5: Nagito Komaeda and the Destroyer of the World jako część wyimaginowanego świata Nagito.

Wygląd

Kotoko full body sprite

Kotoko jest dziewczyną, wyglądającą na 11-12 lat.

Posiada ona bardzo długie, różowe, związane w dwa kucyki włosy, które pasują do jej także różowych oczu oraz entuzjastycznego zachowania. Nosi ciemnoróżaną opaskę z rogami, będącą emblematem klasy "Wojownika".

Ma na sobie białą koszulkę, pasującą do jej czarnego żakietu i spódniczki, które są ozdabiane przez różowe akcesoria (np. kokardka u dołu kurtki). Żakiet posiada srebrną odznakę Wojowników Nadziei. Kotoko nosi też różowe zakolanówki i czarnoróżowe buty.

Osobowość

Kotoko to energiczna dziewczyna, która kocha "urocze" rzeczy. Często je kolekcjonuje, co może być nawet nazwane obsesją.

Dziewczyna wypowiada się w dość dziwny sposób, ponieważ, kiedy przypomni sobie jakiś interesujący temat, zaczyna o nim mówić w połowie wcześniejszej rozmowy. Czasami, nawiązują one do tematu (np. jeśli temat zbyt długo się ciągnie, zaczyna rozmawiać o rzeczach jak, nos słonia czy szyja żyrafy, która także jest zbyt długa).

Kotoko jest ochocza, radosna i uprzejma. Jednak, ona też posiada swoją ciemną stronę, gdyż potrafi być niezwykle niemiła oraz okrutna. Zachowuje się podle wobec Jataro, a także uwielbia dokuczać Nagisie Shingetsu. Mimo to, cały czas chwali i podziwia Monacę Towa.

Utsugi wydaje się kochać swoje życie na scenie, lecz nie mówi o tym zbyt wiele, twierdząc, iż nie warto wspominać o przeszłości. Często była rozpieszczana, dlatego teraz ma dość srogą i rygorystyczną osobowość. Posiada też nawyk składania głębokiego ukłonu. Ukazano, że wiele z zachowań Kotoko to zwykła gra aktorska, a jako Mała, Superszkolna Drama jest w tym uzdolniona. Możliwe, iż jej "uroczy" charakter to także całkowita gra aktorska.

Dziewczyna jest jednym z inteligentniejszych członków grupy, gdyż potrafiła oszukać Monacę swoją grą aktorską i zaczęła być zgryźliwsza dla niej, po tym, jak okazało się, że jest zdrajczynią. Dodatkowo, nawet kiedy nigdy nie lubiła Monacy, została zmanipulowana przez Junko tak bardzo, iż wierzyła, że chciała ona dla nich jak najlepiej.

Z powodu jej traumy spowodowanej wykorzystywaniem seksualnie, Kotoko nienawidzi słowa "delikatny" (優しい yasashii), ponieważ większość mężczyzn, którzy ją molestowali, mówili, że będą "delikatni". Kiedy słyszy to słowo, zaczyna panikować, płakać i krzyczeć. Wtedy nie jest w stanie się opanować do czasu, aż ktoś powie jej, iż nie będzie dla niej delikatny. Możliwe, że przez nauki Junko, Kotoko chce, aby inne "urocze" dziewczyny cierpiały tak, jak ona, szczególnie te starsze, uznawane za Demony. W przeszłości nikt jej nie pomógł, dlatego jest paranoiczna wobec dorosłych, wierząc, że każdy z nich to pedofil.

Historia

Przed Tragedią

Kotoko urodziła się i dorastała w mieście Towa. Była uzdolnionym dzieckiem oraz znaną aktorką, której ojciec pracował jako dentysta.

Kiedy miała 10 lat, jej rodzice zrobili z niej dziecięcą prostytutkę, gdzie producenci wiele razy ją gwałcili. Matka zrobiła to, z powodu jej pokręconej miłości do dziecka i wraz z Kotoko się obnażała przed innymi. Kobieta wierzyła, że to jest najlepsze dla Kotoko oraz chciała ją dalej wspierać, aby ta mogła "wiecznie lśnić" w świecie aktorów. Matka dziewczyny uważała młodość za wspaniałą, a zarazem przerażającą siłę, która powinna być wykorzystana, póki jeszcze można. Nie obchodziło ją, czy Kotoko i społeczność ją nienawidziła, gdyż uznawała swoje zachowanie za prawidłową drogę. Jako rezultat tejże traumy, Utsugi znienawidziła słowo "delikatny", ponieważ producenci używali go, aby opisać ich molestowanie.

Kotoko chciała być normalnym dzieckiem, a nie "lśniącą" gwiazdą, jednak dziewczyna to wszystko znosiła dla swojej matki, ponieważ Kotoko najbardziej zraniłoby ujrzenie jej łez. Zaś ojciec Kotoko, w ogóle nie interesował się dobrem rodziny, gdyż zdradzał żonę, a także zarobił wysoką sumę pieniężną, którą wydał na własne potrzeby.

Kotoko chodziła do Szkoły Podstawowej Szczytu Nadziei oraz uczęszczała do klasy, w której znajdowali się także Monaca Towa, Nagisa Shingetsu, Jataro Kemuri i Masaru Daimon.

Kiedy Kotoko wraz z resztą miała zamiar popełnić samobójstwo, pojawiła się Junko Enoshima, która zachęciła dzieci, aby utworzyły swój własny raj, bez żadnych dorosłych. Niedługo potem, Kotoko zabiła swoich rodziców. Później mówi Komaru, iż tego nie żałowała, a także powinni byli umrzeć więcej razy.

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

Prolog - Wojownicy Nadziei

Kotoko została po raz pierwszy zauważona w pokoju reporterskim, gdzie bawi się zwłokami zmarłego prezentera wraz z Jataro i Masaru. Udawała, że ​​się boi, biegając i krzycząc. Monaca, jedna z Wojowników Nadziei, pojawiła się i przemawia do kamer podczas gdy Kotoko patrzy z boku.

Kotoko jest później widziana z innymi Wojownikami Nadziei w głównym holu, wyjaśniając jej status „Superszkolny Teatr”. Kiedy Monaca przybywa dziewczyna usuwa się z drogi, by mogła przywitać się z Komaru. Niedługo po przybyciu Sługi i założeniu przez niego Bransoletki Monokumy na Komaru, Kotoko i inni Wojownicy Nadziei otwierają klapę w podłodze, w wyniku czego Komaru spada i wraca do Towa City. Utsugi wyraża zainteresowanie wygraną w Polowaniu na Demony i obraża Jataro, gdy chłopak również wyraża chęć wygrania.

Rozdział II - Legenda rewolucji

Wraz z Monaką i Jataro opłakiwali śmierć Masaru i stworzyli dla niego świątynię. Kiedy Monaka zaczyna płakać, Kotoko naśladuje ją. Kiedy Nagisa zaczyna kwestionować Monakę, Kotoko okazuje swoje niezachwiane wsparcie, rzucając mu wyzwanie razem z nią i Jataro. Następnie dokucza mu wraz z Jataro, kiedy ujawnia swoje uczucia Monace.

Rozdział III - Pole bitwy słodkich dziewczyn

Kotoko jest widziana z Monacą w sali Kurokumy. Zastanawia się, czy powinni zorganizować kolejny pogrzeb, ale bez Jataro, który zbudowałby świątynię, i dlatego że żadna z nich nie lubi Jataro, postanawiają tego nie robić. Prawdopodobnie pod wpływem poprzedniego wybuchu Nagisy, zastanawia się głośno, czy Jataro naprawdę umarł, ponieważ nie ma nic, co mogłoby to potwierdzić. Zamiast manipulować Kotoko, tak jak Monaca zrobiła z Nagisą, świadomie wywołuje atak paniki Kotoko, używając słowa „delikatnie” przeciwko niej. Potem znów ją podkręca, podsycając wściekłość na dorosłych.

Kotoko udaje się do bazy ruchu oporu dorosłych i wyciąga Komaru z celi, nakłaniając ją do myślenia, że ​​zostanie wypuszczona. Porywa Komaru i planuje „wykorzystać” ją w ten sam sposób, w jaki była, lecz wkrótce pojawia się Genocider Syo, by ją uratować. Kotoko rzuca wyzwanie dwóm dziewczynom na arenie, w bitwie, w której przegrywa, ale zanim Dzieci Monokumy zabierają ją, Genocider ją ratuje.

Rozdział V - Dziewczyny Absolutnej Rozpaczy

Później Kotoko utknęła wisząc na słupie, podczas gdy Bestie Monokumy otaczają ją. Po tym, jak Komaru i Toko ją ratują, dziękuje im i ucieka. Następnie pojawia się, gdy Komaru podejmuje decyzję o złamaniu kontrolera Monokumy, mówiąc, że nie powinna. Kiedy Toko powstrzymuje Komaru przed złamaniem kontrolera, a Haiji Towa atakuje Toko, Kotoko wkracza, by ją uratować, atakując Haijiego. Po tym, jak budynek się zawalił, Kotoko przechodzi obok rannej Monaki, którą opuszcza po zbesztaniu.

Epilog

Obraz w napisach „Children After The Story” pokazuje, że Kotoko, Nagisa, Masaru i Jataro żyją i są razem.

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy - Side: Future

Odcinek 01 - Do Trzech Razy Sztuka

Kotoko i reszta Wojowników Nadziei, prócz Monaki, są ukazani na początku odcinka, gdzie Sługa kłania się przed grupą.

Odcinek 07 - Dziewczyny Ultra Rozpaczy

Kotoko i reszta Wojowników Nadziei ukrywa się w hotelu. Tam, Nagisa dzwoni do Toko i Komaru, aby prosić je, żeby odnalazły Monakę.

Super Danganronpa 2.5: Nagito Komaeda and the Destroyer of the World

Kotoko pojawia się jako postać epizodyczna w OVA, gdzie pokazane jest jak bawi się z członkami Wojowników Nadziei.

Relacje

Wojownicy Nadziei

Kurokuma

Kurokuma był doradcą Kotoko. Pomimo tego, dziewczyna go nie lubiła za jego gadatliwość, często proponując, żeby się go pozbyć.

Monaca Towa

Początkowo, Kotoko wydała się mieć wyjątkową relacje z Monacą - stwierdzając, że 'ulubione rzeczy Monacy, są także moimi!', chwaląc ją i nazywając "uroczą". Później okazało się, że była ona jedynie przerażona Monacą oraz nienawidziła jej, a to wszystko było tylko grą aktorską.

Jataro Kemuri

Kotoko jest najbardziej niemiła wobec Jataro i kiedy ma szanse, to za każdym razem go obraża.

Po 'śmierci' Jataro, Kotoko i Monaca przyznały, że nie obchodzi je śmierć Kemuriego, dodatkowo stwierdzając, iż go nienawidziły.

Masaru Daimon

Po 'śmierci' Masaru, Kotoko wspomniała, że był on "zboczonym idiotą, ale bardzo dobrą osobą".Ukazano, iż tylko udawała swój smutek i płacz.

Jednak, możliwe, że może mieć wobec niego pewne uczucia, gdyż kiedy ukazano ją w roli kopciuszka, Masaru grał księcia.

Nagisa Shingetsu

Kotoko wydaje się podziwiać Nagisę, za "niewinność" i myślenie o innych. Jednak, była ona troszkę sfrustrowana jego powagą.

Ma świadomość tego, że Nagisa podkochuje się w Monacę, więc często mu dokucza.

Później, kiedy Kotoko próbuje pójść wraz z nim na jego misję eskortowania dwóch dziewczyn, on ją zatrzymuje - ostatecznie starając się ochronić przed wściekłością Monacy.

Ostateczna Rozpacz

Junko Enoshima

Kotoko, jak reszta, niezwykle szanują i kochają Junko. To właśnie ona powstrzymała ich przed popełnieniem samobójstwa oraz zachęciła, nie tylko do zabicia rodziców, ale także stworzenia raju dla dzieci, poprzez zamordowanie wszystkich dorosłych.

Wrogowie

Toko Fukawa/Genocider Syo

Genocider Syo/Toko uratowała Kotoko przed śmiercią, ponieważ potrzebowała ona od niej informacji. Z tego powodu, Kotoko wydaje się lubić Toko i Genocider Syo, jak zostało to ukazane, kiedy ratuje Toko, poprzez powstrzymanie Haijiego, który ją bił.

Mieszkaniec Towa City

Kanon Nakajima

Kanon jest celem Kotoko. Dziewczyna cały czas stara się ją znaleźć i zabić za pomocą swojego robota. Jej pierwsza próba się nie powodzi. Dziewczyna ponownie próbuje zamordować Kanon w tunelu. Udaje jej się ją zranić, jednak i ta próba kończy się fiaskiem.

Cytaty

  • "Ahoj! Dziewczyno! Jestem Kotoko Utsugi i gram rolę Bojownika w Wojownikach Nadziei! Mogłabyś pomyśleć, że Wojownikiem byłby chłopak, ale nie! Jestem totalnie dziewczyną! Kocham babskie rzeczy i obrane kasztany! Jeżeli jest coś superaśnie uroczego, koooocham to! W podstawówce byłam nazywana Małą, Superszkolną Dramą. Jednak, kogo obchodzą dawne czasy? Bardzo miło mi cię poznać!"
  • "Może trochę to dziwne, że dziewczyna to Wojownik, ale najważniejsza jest dusza."
  • "Uwielbiam obrane kasztany. Moim najbardziej znienawidzonym jedzeniem są nieobrane kasztany. Kyaa! Zdziwiłaś się, że obie te rzeczy to kasztany?!"
  • "Jak już mówimy o dziwnych rzeczach, kangur nie może skakać do tyłu! Ale to nie wszystko! Kolejną dziwną rzeczą jest to, że węże nie mają uszu!"
  • "Ale słone rzeczy są niedobre. To produkty słabej jakości, które nie zasługują na zjedzenie ich!"
  • "Jataro zawsze mówi za długo. Trąba słonia też jest długa, ale jeżeli to powiesz, znaczy, że szyja żyrafy też jest za długa. Ponadto, czas, który spędzasz na czekanie na samoloty jest za długi i złoty Tydzień też jest za długi... W każdym razie, nie musisz się przejmować Jataro. To dziecko, któremu rodzice nie poświęcali uwagi. Ale ja nie nienawidzę takich dzieci. Nie wydaje ci się jakby... mieli one jakieś ukryte moce?" (mówiąc o Jataro Kemuri)
  • "Kyaaa, uśmiechnięta Monaca jest taka urocza! Na tyle słodka, żeby schrupać ją z syropem klonowym!" (do Monacy Towa)
  • "Wojownicy Nadziei wyzwolą świat z 'demonów'. I jak? Czyż to nie wspaniałe?"
  • "Jeżeli będą tylko dzieci, nie znajdą się tu żadni lolicon. Jednak, mogłabyś powiedzieć, że wszyscy staliby się loliconami."
  • "Proszę, nie złość się! Zabijemy mnóstwo dorosłych, więc... więc, proszę uśmiechnij się!" (do Monacy)
  • "Zawsze był aroganckim, głupim zboczeńcem, ale zasadniczo...nawet fajnych kolesiem. W każdym razie... był dobrym kolesiem. O boże, dlaczego dobrzy ludzie zawsze umierają pierwsi?" (mówiąc o Masaru Daimonie)
  • "W świecie dorosłych, zagłębiać się w dziewczęce sprawy miłosne jest molestowaniem na poziomie kary śmierci."
  • "Demony... są ohydnymi, śmierdzącymi, sprośnymi kawałkami mięsa, bardziej bezużytecznymi niż śmieci... i odrażające, paskudne demony... zasługują na ohydną, paskudną śmierć. Każdy z nich powinien udusić się swoim własnym kałem! Powinni trzymać, trzymać i trzymać, aż ich jelita eksplodują!"
  • "Pytałam o tą samą rzecz. Pytałam znowu, znowu i znowu. Odpowiedzią było, "Ponieważ jesteś taka urocza!". To nie moja wina. Po prostu odpłacam pięknym za nadobne" (Odpowiadając Komaru)
  • "N-Nie... Nie chcę być traktowana... delikatnie... Z-zrobię wszystko... po prostu... nie traktuj mnie delikatnie...! B-będę śpiewać... i grać, jak najlepiej... Błagam...! Po prostu nie traktuj mnie delikatnie!!" (po tym, jak Monaca "komplementuje" ją, o bycie delikatniejszą niż inne dziewczyny)
  • "Nie ma dziewczyny, która nie lubi wychowania fizycznego!"
  • "Bycie uroczą, znaczy bycie obiektem zazdrości i nazywanym "ohydną suką" lub mówienie, żebyś zdechła. Jeżeli to się nie stanie...bycie uroczym po prostu nie jest tego warte."

Ciekawostki

  • Jej imię w kanji jest połączeniem słów 言, “wyraz” lub “powiedzieć” oraz 子 - “dziecko”.
  • Nazwisko Kotoko, czyli “Utsugi” (空木), dosłownie znaczy "puste drzewo" i to jest prawdziwa japońska nazwa krzewu, znanego jako żylistek.
  • Lubi słodkości, a nie lubi słonych rzeczy.
  • Wydaje się lubić truskawki, ponieważ jej majtki oraz pościel mają wzór truskawek.
Advertisement