Danganronpa Wiki
Advertisement
Klasa 78
Class 78

Klasa 78 to grupa klas z Akademii Szczytu Nadziei. W jej skład wchodzi szesnastu uczniów. Klasa ta schroniła się w budynku starej szkoły, zanim Junko Enoshima wymazała wspomnienia uczniów i umieściła ich w Zabójczym Życiu Szkoły. Są jedną z dwóch grup, które przeżyły Tragedię. Druga to klasa 77-B, która sfingowała swoją śmierć po ukończeniu drugiego roku.

Historia[]

Pierwszy rok[]

Junko usunęła wspomnienia szkolne z klasy 78, pozostawiając tylko jedną rzecz, którą pamiętali: sami po raz pierwszy weszli do Akademii Szczytu Nadziei. Nie wiadomo o ich życiu szkolnym, programie nauczania i nauczycielach, można jednak przypuszczać, że przystąpili do egzaminu praktycznego, który umożliwił im rozpoczęcie drugiego roku.

Monokuma podczas Killing School Life pokazała klasie dowody swojego szkolnego życia poprzez pewne zdjęcia, pokazujące ich udział w pływaniu, lekkoatletyce i różnych innych zajęciach, a także pokazujące rozwinięte przyjaźnie między nimi, takie jak zdjęcia zrobione im w w klasie i na zewnątrz, na terenie szkoły, bawiąc się na śniegu.

Podczas Tragedii[]

Po roku szczęśliwego życia szkolnego rozpoczęła się tragedia. W tym momencie klasa 78 nie mogła kontynuować drugiej klasy, a Jin Kirigiri, dyrektor Akademii Szczytu Nadziei, zasugerował plan uszczelnienia starego budynku szkoły i umożliwienia uczniom życia w nim na zawsze, aby chronić ich przed zniszczeniem . Dzięki potwierdzeniu wideo wszyscy zgodzili się na tę propozycję i pomogli zamknąć szkołę do czasu zakończenia Tragedii. Po zapieczętowaniu żyli spokojnie w Akademii przez rok, nieświadomi, że wśród nich są Ostateczne Rozpaczy, Junko Enoshima i Mukuro Ikusaba.

Junko wkrótce zabrała szkolne wspomnienia klasy 78, aby mogli wziąć udział w jej planie, Zabijanie Szkolnego Życia.

Zabójcze szkolne życie[]

Piętnastu uczniów biorących udział w tej grze w zabijanie obudziło się samotnie w nieznanej klasie, pamiętając jedynie, jak po raz pierwszy weszli do Akademii Szczytu Nadziei, zanim stracili przytomność. Wszyscy zebrali się w holu szkoły, gdzie spotkali swojego dyrektora, Monokumę, robota-niedźwiedzia kontrolowanego przez Junko. Mukuro przebrała się za Junko, aby uniknąć podejrzeń.

Klasie powiedziano, aby przestrzegała określonej liczby zasad zgodnie z ich e-Podręcznikiem. Monokuma stwierdziła również, że mają żyć w szkole w komforcie, zamknięci w Akademii Szczytu Nadziei na zawsze. Ponieważ wszyscy stracili pamięć, sytuacja, w której się znaleźli, przypominała raczej więzienie niż troskę o ich własne bezpieczeństwo. Mówi się im, że jedynym sposobem na „ukończenie szkoły” i opuszczenie budynku jest zamordowanie kogoś, pod warunkiem, że ukryją swoją zbrodnię i unikną egzekucji, wygrywając obowiązkowy proces klasowy jako Blackened. Jeśli poczerniałym się to uda, reszta ich kolegów z klasy zostanie skazana na śmierć przez egzekucję, jeśli morderca zostanie wykryty jako sprawca, wówczas on sam zostanie wysłany na egzekucję, a pozostali uczestnicy przeżyją, choć nadal będą przebywać w szkole.

Doszło do wielu morderstw, dopóki Junko nie zaczęła budzić podejrzeń dzięki dochodzeniu Kyoko Kirigiri. Widząc okazję do zabicia Kyoko w procesie zbiorowym, Junko podłożyła dowody, aby zabezpieczyć Kyoko jako Poczerniałą za morderstwo Mukuro, jednak Makoto Naegi bierze na siebie winę, ale jest w stanie uniknąć egzekucji z pomocą Alter Ego. Kyoko jest w stanie uratować Makoto z śmietnika, rzucając wyzwanie Monokumie i skutecznie zmuszając jego rękę do powtórzenia próby klasowej, dając uczniom możliwość ujawnienia wszystkiego.

Podczas ostatniej rozprawy klasowej, gdy klasa była już w stanie ujawnić swoje ustalenia i prawdziwy powód uwięzienia, pojawiła się Junko i próbowała zmusić pozostałych uczniów, Makoto, Kyoko, Byakuyę Togami, Aoi Asahinę, Yasuhiro Hagakure i Toko Fukawę do rozpaczy. Ale Makoto przekonał ich, aby nigdy nie tracili nadziei, a Junko, uznając, że przegrała, zabiła się w Ostatecznej karze.

Pozostali uczniowie mogą opuścić szkołę przez drzwi skarbca, przygotowując się na to, jaki świat ich czeka, choć nadal pozostają optymistami.

Prawdziwy świat[]

Sześciu ocalałych opuściło budynek szkoły i zszokowało, jak zmienił się świat wokół nich, przetrwali w tym apokaliptycznym otoczeniu, dopóki nie zostali uratowani przez Fundację Przyszłości, do której postanowili dołączyć, aby walczyć z rozpaczą. Fundacja Future pomogła im odzyskać szkolne wspomnienia.

Jednak Toko nie została przyjęta na pełnoprawnego członka Fundacji Przyszłości i zamiast tego została stażystką, ponieważ Genocide Jack był uważany za zagrożenie. Toko, zirytowana tym, że Hina i Hiro jako pierwsi zostali członkami, starała się kontrolować Genocide Jacka, aby mogła zostać pełnoprawnym członkiem. Obiecała Byakuyi, że nigdy więcej nie pozwoli Genocide Jack nikogo zamordować.

Dowiedziawszy się o śmierci Junko, wielu członków Ostatecznej Rozpaczy popełniło samobójstwo, podczas gdy ci, którzy tego nie zrobili, kontynuowali swoje działania wywołujące rozpacz, znane jako Resztki Rozpaczy.

Kyoko może zostać przywódczynią 14. Oddziału Future Foundation, Makoto, Yasuhiro i Byakuya są członkami tej samej gałęzi pod jej przywództwem, podczas gdy Aoi został członkiem 13. Oddziału. Toko nadal pozostawała stażystką.

Advertisement