Danganronpa Wiki
Advertisement

Ikue Dōgami (堂上 幾絵 Dōgami Ikue) to postać poboczna, występująca w Danganronpa Gaiden: Killer Killer, mandze, powiązanej z Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy.

Ikue jest członkiem Fundacji Przyszłości oraz zarządzającym w jednostkach od Specjalnych Badań Zbrodni 6 Dywizji.

Posiada również pseudonim Spinkowy Demon (かんざし鬼) z powodu jej poważnej osobowości oraz przerażającego wyglądu.

Wygląd

Ikue to szczupła kobieta, na której twarzy zawsze maluje się powaga. Posiada ona czarne włosy, związane w kok, oraz żółte oczy. Jej nos zdobią okulary z czarnymi oprawkami, a sama nosi na sobie standardowy strój Fundacji Przyszłości, czyli czarna kamizelka, pod nią biała koszula, również ciemna spódniczka oraz czarne szpilki.

Osobowość

Ikue to poważna osoba, która, przez swój bezduszny wzrok otrzymała tytuł "Spinkowego Demona". Doskonale zna się na swojej pracy oraz ma świadomość tego, jak brutalna może być. Wierzy ona również, że rozwiązanie tych zbrodni przyniesie światu nadzieję.

Kobieta wydaje się także troszczyć o swoich pracowników, gdyż nie wahała się zaatakować Shujiego, który próbował zamordować Misaki Asano, jedną z jej pracownic oraz zapobiegła jej upadkowi, mimo, iż jej śmierć uratowałaby mnóstwo ludzi.

Jest też stanowcza, ponieważ mimo wiedzy o tym, że Misaki to jeden z jej ważnych pracowników, w ostateczności potrafiła podnieść na nią broń, żeby poświęcić dziewczynę oraz powstrzymać wybuch wielu bomb.

Historia

Relacje

Takumi Hijirihara

Takumi to jeden z badaczy Ikue. Wie ona wiele rzeczy o nim, niż reszta i zostawia te sekrety dla siebie. Zna jego przeszłość, a także stwierdza, iż tego bardziej obchodzą mordercy niż którykolwiek z pracowników.

Gdy dowiedziała się, iż Takumi to Morderca Morderców, jej zdanie o nim się nie zmieniło, a nawet pod sam koniec mangi, ta wciąż mówiła, jak "uroczą kartkę" wybrał Morderca Morderców, aby napisać wiadomość.

Misaki Asano

Misaki to jeden z badaczy Ikue. Ikue wydaje się martwić o to, że niektóre morderstwa mogą być dla niej zbyt brutalne. Obie dobrze się ze sobą dogadują, jednak Ikue nie wahała się podnieść na nią swoją broń, kiedy czas się kończył.

Mekuru Katsuragi

Mekuru to jeden z badaczy Ikue. Dogami wie o talencie Mekuru i zdaje się znać relację pomiędzy Mekuru, a Takumim. Mekuru prawdopodobnie ufa Ikue, gdyż razem z nią pojechała do budynku, w którym ukrywał się Shuji, a także nie podważała jej decyzji o zabiciu Misaki.

Shuji Fujigawa

Ikue wydaje się krzywo patrzeć na Shujiego, po tym, jak próbował zamordować Misaki Asano, znajomą twarz w Fundacji Przyszłości.

 Cytaty

  • "Jak cię poinformowano. Tutaj, w Wydziale od Specjalnych Zbrodni, zajmujemy się morderstwami nienormalnymi lub niedorzecznymi. Konkretnie, masowymi morderstwami...wyrzynaniem...morderstwem dla przyjemności...kanibalizmem itd. Wprost, specjalizujemy się w brutalności."
  • "Rekrutowanie nowych jest takie męczące. Lepiej, żebyś przeżyła." (do Misaki Asano)
  • "Morderca, który zabija morderców... jak zawsze, cóż za urocza kartka." (O liście od Mordercy Morderców)
  • "Zapłacisz za to, co zrobiłeś pracownikom." (do Shujiego Fujigawy)

Ciekawostki

  • Kanji nazwiska Ikue (堂上) można przetłumaczyć jako "Sala wyższych" - możliwe nawiązanie do jej pracy, posiadając wyższe stanowisko niż reszta badaczy.
Advertisement