Danganronpa Wiki
Advertisement
Huh.gif Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż nam go rozbudować. Każda pomoc jest mile widziana! Wesprzyj nas dodając artykuł.
Hifumi Yamada Galeria Portrety
Słuchać mnie! Wygląd zewnętrzny nie ma znaczenia! To, co widzisz przed swoimi oczami jest niczym innym, niżeli skorupą, która zakrywa prawdziwego mnie! Mój sens i wartość może być oceniana tylko przez treść mojej pracy!

Hifumi Yamada (山田 一二三 Yamada Hifumi) jest jedną z postaci występujących w Danganronpa Trigger Happy Havoc

Hifumi dostał się do Akademii Szczytu Nadziei jako Superotaku (超高校級の「同人作家」chō kōkō kyū no “dōjin sakka”). 

Jako znany autor doujin, bez problemu był w stanie sprzedać mnóstwo egzemplarzy swoich kopii na festiwalu kultury w jego szkole. Oczywiście, Hifumi preferował dziewczyny 2D od 3D. 

Hifumi został zabity przez Celestię, po tym, kiedy w 3 Rozdziale dziewczyna zmanipulowała go do zabicia Ishimaru

Yamada był poboczną postacią w Danganronpa: The End of Hope's Peak Academy. 

Wygląd

Hifumi Yamada Całość 01.png

Hifumi jest wysokim, otyłym chłopakiem z czarnymi włosami oraz niewielką, spiczastą antenką na czubku głowy. Posiada on małe, ciemne oczy, które ozdabiają okulary. Jest ubrany w białą koszule, na niej nosi szary, rozpięty sweter oraz pomarańczowy plecak. Na sobie ma także czarne spodnie i białe adidasy.

Osobowość

Ponieważ większość jego rówieśników nie była tak zainteresowana mangami jak on, chłopak czuł się nierozumiany, więc wyładowywał swoją złość na innych. Uważano Hifumiego za osobę sprośną i dziwną, prawdopodobnie ze względu na swoją tendencje insynuacji niektórych rzeczy, wypowiedzianych przez innych uczniów; cecha ta przeraża Leona Kuwatę. Jako prawdziwy otaku, Hifumi ma tendencję do nawiązywania do różnych anime.

W jego Free Time sequence, ukazano, że Hifumi uwielbia Buuko, czyli żeńską postać z jego ulubionej serii anime - Heretic Angel ☆ Mochi Mochi Princess. Jednak pomimo mizantropijnego postrzegania ludzi, Hifumi nie może znieść nieprzyzwoitych zbrodni popełnionych przeciwko tym, których podziwia. Sam jest nawet w stanie zabić osobę, aby ta przestała wyrządzać innym szkodę.

Hifumi nie przepada za ludźmi, którzy nie rozumieją prawdziwego znaczenia doujin lub nawet oznajmiają swoją negatywną opinię na ich temat.

Zdolności

Superotaku

Jak przedstawia jego tytuł, Hifumi został obdarowany zdolnością pisania i rysowania mang. Jego marzeniem jest "uratowanie" innych ludzi poprzez tworzenie doujin, które zachęcą innych do zrobienia swoich własnych dzieł.

Historia

Przed Tragedią

Hifumi opisał siebie za czasów dziecięcych jako „łagodnie wychowanego chłopca, który lubił rysować” i „bez przyjaciela”.

Hifumi wspomniał, że lubił chodzić na konwenty, a nawet mieć na nich stoisko do sprzedaży dzieł sztuki, jak i uczestniczyć w „fanfikowych kręgach” z innymi autorami, które są szczególnie skupione wokół księżniczki Piggles. Swoje zainteresowania artystyczne dzielił także ze swoją starszą siostrą Fujiko Yamadą.

Podczas Tragedii

Hifumi był jednym z tych, którzy zostali wybrani do udziału w Akademii Szczytu Nadziei w ramach klasy 78. Klasa 78 została uwięziona w szkole, nie wiedząc wtedy, że pamięć została wymazana o ich dwóch latach wspólnego życia szkolnego.

Kiedy Makoto przybył do strefy wejściowej, gdzie są pozostali uczniowie, Hifumi oświadczył, że w sumie jest 15 uczniów i dziwny jest sposób, w jaki wszyscy zasnęli. Kiedy Makoto się przedstawił, Hifumi zapytał Makoto, ile wie o „świecie sztuki 2D”. Po zmieszaniu Makoto, Hifumi chwalił się swoim talentem i tytułem jako Superlicealny Otaku oraz tym, jak inni reagują na jego pracę. Opowiedział Makoto o tym, jak sprzedał ponad dziesięć tysięcy swoich fanowskich komiksów na szkolnym festiwalu, po czym dodał sugestywny komentarz, skłaniając Makoto do zakończenia rozmowy i odejścia.

Później, podczas pierwszego śledztwa, okazuje się, że Hifumi jest cotygodniowym dozorcą-wolontariuszem (mocno sugerował, że zgłosił się na ochotnika, ponieważ chciał przejść przez śmietnik dziewcząt) i jest jedynym, który ma klucz do śmietnika. Jest proszony przez Makoto o otwarcie okiennic, aby mógł zbadać aktualnie „włączoną” spalarnię. Oboje odkryli zakrwawiony, spalony kawałek koszuli i roztrzaskane resztki kryształowej kuli.

W pierwszej próbie, kiedy uczniowie próbowali dowiedzieć się, jak zabójca dostał się do pokoju Makoto (tego, w którym była Sayaka).) Hifumi myślał, że zapukali, a Sayaka po prostu ich wpuściła, ale Makoto nie wierzy, że to prawda, ponieważ była przerażona i odmawiała nikomu otwierania drzwi. Jednak Kyoko zaprzecza wyjaśnieniu Makoto, dostarczając dowodów, takich jak notatka, którą Sayaka napisała dla zabójcy, dowodząc tym samym założeniem Hifumiego, że jest na boisku. Później odgaduje część umierającej wiadomości Sayaki, patrząc na liczby, zakładając, że *nie* są liczbami. Jakiś czas później osaczony Leon próbuje przypiąć morderstwo do tego, kto kiedykolwiek jest na służbie sprzątającej, którym jest sam Hifumi, który jest cotygodniowym dozorcą-wolontariuszem, ale Makoto od razu udowodnił swoją niewinność i oskarżył Leona jako tego, który zabił Sayakę, gdy ta miała zamiar Zabić go.

W życiu codziennym przed drugim morderstwem Hifumi miał incydent z Celestią Ludenberg. Kazała mu przygotować jej ulubiony rodzaj herbaty, królewską herbatę mleczną, a on zrobił to bez pytania. Po tym, jak spokojnie go wypija, w nagłej wściekłości roztrzaskała kubek i krzyczy na niego, że nie przygotował go według jej upodobań, co spowodowało, że Hifumi skulił się ze strachu. Pomimo okrutnego charakteru wydarzenia, Hifumi nadal stał się jej „sługą”, co później okazało się katalizatorem jego losu.

Odkrycie Alter Ego

Po drugim procesie i jego ostatecznej egzekucji pozostali studenci, w tym Hifumi, odkryli sztuczną inteligencję stworzoną i pozostawioną przez Chihiro Fujisaki – Alter Ego .

Szybko rozwinął intensywne romantyczne uczucia do Alter Ego, ponieważ Hifumi opisuje, że Alter Ego jest pierwszą „dziewczyną”, w której czuł się komfortowo, ponieważ „ona” go słucha; pomimo faktu, że zostało to obalone przez Kyoko Kirigiri, stwierdzając, że sztuczna inteligencja po prostu chciała, aby informacje od niego wyrosły.

Ta jednostronna relacja szybko doprowadziła do rywalizacji między nim a Kiyotaką Ishimaru o uwagę Alter Ego, przy czym ten ostatni chciał sztucznej inteligencji, ponieważ są w stanie podszyć się pod jego „brata”, Mondo Owadę .

Stawanie się wspólnikiem

Podczas Killing School Life, Hifumi rozwinął służalczą relację z Celestią, nazywając ją „Mistrz” i podążając za nią, mimo że traktowała go z wielką pogardą. Celestia dostrzegła okazję, by wykorzystać ten związek na swoją korzyść, mówiąc Hifumi w środku nocy, że Kiyotaka napadł na nią seksualnie, ukradł Alter Ego i że planuje zabić Hifumiego. W końcu całkowicie uwierzył w jej kłamstwo, zgadzając się w ten sposób zostać jej wspólnikiem.

Celestia przedstawiła swój plan Hifumiemu: oboje muszą zamordować oddzielne osoby, podczas gdy druga pomaga ukryć zabójstwo. Kazała Hifumiemu stworzyć „przebranie”, coś, co pozwoli ukryć „podejrzaną osobę” za fałszywe porwanie i wrobić kogoś, a konkretnie Yasuhiro Hagakure. W rezultacie Hifumi stworzył kostium Robo Justice wykonany z tektury i cztery „Młoty Sprawiedliwości” z pomalowanych młotków z Art Roomu.

Ich spisek zostaje uruchomiony, gdy Hifumi użył chloroformu na Yasuhiro, aby wepchnąć go w garnitur Robo Justice, a Celestia i Hifumi robią zdjęcie Robo Justice porywającego Hifumi. Hifumi następnie udał się do Pokoju Sztuki, aby zamordować Kiyotakę uderzeniem w głowę Justice Hammer 4 po tym, jak Kiyotaka zostaje tam zwabiony przez fałszywą wiadomość napisaną przez Celestię.

Hifumi i Celestia następnie udawali, że zostali zaatakowani przez Robo Justice za pomocą Justice Hammer 1 (w pokoju Rec) i Justice Hammer 2 (w bibliotece). Niedługo potem Hifumi sfingował kolejny atak Justice Hammer 3 w gabinecie pielęgniarki, co spowodowało jego „śmierć”. Udało mu się upozorować swoją śmierć, pokrywając się krwią transfuzyjną z gabinetu pielęgniarki i leżąc na podłodze.

Wcześniej zaplanowany krzyk Celestii zasygnalizował Hifumiemu, aby zaczął wymykać się z gabinetu pielęgniarki, aby przenieść ciało Kiyotaki do pokoju artystycznego za pomocą wózka. Jednak Hifumi wyczyścił krew ze swoich okularów ściereczką do czyszczenia Princess Piggles, udowadniając, że nigdy tak naprawdę nie był martwy, co stało się kluczowym dowodem później w procesie.

Los Hifumi'ego

Po przeniesieniu ciała Kiyotaki dla Celestii i spotkaniu z nią w pokoju artystycznym, Hifumi z ciekawością zapytał, kogo Celestia zamierza zabić, na chwilę po uderzeniem go w głowę Młotem Sprawiedliwości 4. Zostawiła go, zakładając, że został zabity, aby dołączył inni. Hifumi nie umarł od razu i żył wystarczająco długo, aby jego koledzy z klasy odkryli go. Uderzenie w głowę zniweczyło efekt wymazania pamięci, więc w ostatnich chwilach swojego życia gadał o ich poprzednich wspólnych życiach i wymamrotał imię „Yasuhiro”, zanim umarł w ramionach Aoi Asahiny .

Relacje

Fujiko Yamada

Niewiele wiadomo na temat relacji Hifumi'ego ze swoją starszą siostrą, jednak stała się jego „Captive” w Monokuma „pierwszego motywu , co oznacza, że jest najbliższa osoba do niego. Oboje dzielą pasję do pisania i rysowania, a nawet obaj są autorami publikacji, z Hifumi, który pracuje z Princess Piggles, a Fujiko ze swoją 4-panelową mangą Tara☆Spa! Wydaje się, że oboje mają tę samą perwersyjną naturę, co widać na liście przebojów Fujiko, która mówi, że lubi rysować nagich chłopców.

Celestia Ludenberg

Hifumi wysoko ceni Celestię, nazywając ją nawet „Panią” i wykonując wszystkie jej rozkazy. Pomimo faktu, że pierwsza poważna interakcja nie była zbyt przyjemna dla Hifumiego.

Krótko po śmierci Hifumiego i Celestii, Makoto wraz z pozostałymi studentami odkrywają zdjęcie Hifumiego, Celestii i Sayaki Maizono w Akademii Szczytu Marzeń, sprzed czasów Morderczego Szkolnego Życia oraz Tragedii. Na zdjęciu, Celestia ze złością łapie Hifumiego za kradzież jej sztucznych rzęs, podczas gdy Sayaka się śmieje, jednak nie wydaje się to być żadnym poważnym gniewem, a Hifumi wydaje się bardziej rozbawiony niż przestraszony. Może to wskazywać, że ich poprzedni związek był bardziej przyjazny, a nie okrutny lub prześladujący, jaki mieli podczas Morderczego Szkolnego Życia.

Makoto Naegi

Podczas ich prezentacji, Makoto czuje się bardzo nieswojo z powodu insynuacji Hifumiego, mimo to wydaje się, że Hifumi patrzy na Makoto w przyjazny sposób, nawet uznając go za wystarczająco godnego, by gadać o jego zainteresowaniach, takich jak Księżniczka Piggles lub jego fanfiki.

Kiyotaka Ishimaru

Kiyotaka i Hifumi nie mieli godnego uwagi związku, do czasu odkrycia Alter Ego. Hifumi rozwinął romantyczne uczucia do Alter Ego, a Kiyotaka dowiedział się, że Alter Ego może podszywać się pod „jego brata” Mondo . Para nagle stała się zaciekłymi rywalami dla uwagi SI.

Z powodu manipulacji Celestii Ludenberg, Hifumi był skłonny uwierzyć w kłamstwo Celestii, że Kiyotaka dokonał napaści seksualnej, oraz był tym, który ukradł Alter Ego dla siebie, a nawet posunął się do myślenia by zabić Hifumiego.

Alter Ego

Hifumi rozwija romantyczne uczucia do Alter Ego. Wyjaśnia, że ​​uważa Alter Ego za pierwszą „dziewczynę”, inną niż jego matka, z którą czuł się swobodnie podczas rozmowy. Twierdzi że „ona” słucha tego, co ma do powiedzenia, nie osądzając ani nie będąc obrzydzonym. Często zakrada się, by z nią porozmawiać, nawet po tym, jak Kyoko Kirigiri zakazała kontaktu z SI jemu i jego kolegom z klasy. Większość z tego, o czym "jej" mówi, jest prawdopodobnie bardzo wypaczona.

Jego uczucia do Alter Ego są tak intensywne, że jest gotów zabić dla „niej” po tym, jak został zmanipulowany przez Celestię.

Princess Piggles

Hifumi ma graniczną, obsesyjną miłość do księżniczki Piggles, mimo że jest fikcyjną postacią anime. Marzył, żeby pójść z nią na randkę i tak się w niej zakochał. Potem chciał ją narysować, co zakończyło się jego wprowadzeniem do fanfikowej kreacji, i kupić wszystkie produkty Piggles, jakie mógł znaleźć, w tym kostium i zabawkowy aparat, za który najwyraźniej dużo zapłacił.

On również mocno sugeruje, że najprawdopodobniej tworzy z nią nieodpowiednią pracę jako wyraz jego miłości i uczucia.

Cytaty

  • "Ja ... jestem Hifumi Yamada. Ale jeżeli chcesz zwracać się do mnie moim pseudonimem, Alfa i Omega, nie mam nic przeciwko"
  • "Zostaliśmy uprowadzeni znikąd i wepchnięci do tego miejsca, które miało wyglądać jak szkoła. A teraz mamy zacząć się zabijać? To jest… To jest… to jest po prostu…! to!?"
  • "Świadomość się zawiesiła. Ponowne uruchamianie teraz. Proszę, poczekaj chwilę…”
  • "Próba wejścia do czyjegoś pokoju bez jej wyraźnej zgody jest najwyższym naruszeniem etykiety! Niezależnie od tego, czy jest to związane ze sprawą, czy nie, musisz szanować prawo danej osoby do prywatności!”

Ciekawostki

  • Jego nazwisko "Yamada" jest zapisane za pomocą Kanji liczb 1, 2, 3 (一二三).
  • W angielskim dubbingu, jego głos podkładał Lucien Dodge, który podkładał głos również K1-B0.
  • Hifumi ma największy rozmiar klatki piersiowej ze wszystkich męskich postaci Danganronpy , wynoszący 150 cm.
Advertisement