Danganronpa Wiki
Advertisement
Digital MonoMono Machine New Danganronpa V3 x Gravity Daze 2 Android wallpaper

Od czasu wydania Danganronpa: Trigger Happy Havoc w 2010 roku franchise Danganronpa brała udział w wielu współpracach z innymi franchises . Wiele z tych kolaboracji ma miejsce w przypadku innych dzieł opublikowanych również przez twórcę Danganronpa, Spike'a Chunsoft.

Konsola & PC[]

Attack on Titan 2: Future Coordinates[]

Attack on Titan 2: Future Cooperatives (進撃の巨人2 ~未来の座標~) to adaptacja anime Attack on Titan wydanej przez Spike Chunsoft na platformę 3DS. W grze Monokuma występuje epizodycznie jako Tytan, który jest głównym antagonistą serii Attack on Titan, która jest rodzajem olbrzyma. Monokuma pojawia się również jako kostium do odblokowania, który może założyć Twoja postać.

Crypt of the Necrodancer[]

Crypt of the Necrodancer to gra typu roguelike z rytmiczną akcją. Japońskie wydanie gry obejmowało oficjalną współpracę z Danganronpą i zawierało osiem skórek Danganronpa oraz zremiksowaną opcjonalną ścieżkę dźwiękową autorstwa Masafumi Takada. Współpraca została później wydana na całym świecie jako bezpłatna łatka na PC.

Conception II: Children of the Seven Stars[]

Conception II: Children of the Seven Stars (CONCEPTION II 七星の導きとマズルの悪夢) to japońska turowa gra RPG autorstwa Spike Chunsoft i Atlus na Nintendo 3DS, PS Vita i PC. Dostęp do DLC Monokuma Strikes i Monokuma's Revenge można uzyskać bezpłatnie w sklepie w grze, umożliwiając graczowi walkę z Monokumą. Model użyty w Monokumie to ten sam model 3D, który zastosowano w minigrze Magical Girl Miracle ★ Monomi z Danganronpa 2: Goodbye Despair.

Exist Archive: The Another Side of the Sky[]

Exist Archive: The Another Side of the Sky (イグジストアーカイヴ) to gra RPG typu side-scrolling opracowana i opublikowana przez Spike Chunsoft na PS Vita i PS4. Kostium maskotki Monokumy z DLC można kupić w sklepie z grą. Może go założyć główny bohater gry, Kujo Kanata.

GachiTora! Abarenbou Kyoushi in High School[]

GachiTora! Abarenbou Kyoushi in High School (ガチトラ! ~暴れん坊教師 w High School~) to gra akcji stworzona przez Spike'a na PSP. Gracz ma możliwość ubrania głównego bohatera, Torao Kajiego, w alternatywne stroje. Jeśli plik zapisu Danganronpa znajduje się na tym samym PSP co GachiTora!, gracz może ubrać Torao w kostium maskotki Monokuma.

Kenka Banchō Bros. Tokyo Battle Royale[]

Kenka Banchō Bros. Tokyo Battle Royale (喧嘩番長Bros. トーキョーバトルロイヤル) to przygodowa gra akcji autorstwa Spike Chunsoft. Bohaterami są dwaj przestępcy, którzy chcą zostać czołowymi zawodnikami w Tokio. W grze epizodycznie pojawiają się Mondo i Daiya Owada, którzy wyzywają bohaterów na walkę. Po ich pokonaniu gracz może przywołać Owady, aby walczyły u ich boku.

Maid Paradise Mezase! Maid Number One![]

Maid Paradise Mezase! Maid Number One! (メイド☆ぱらだいす ~目指せ!メイドナンバーワン!~) to gra opowiadająca o trzech pokojówkach pracujących w kawiarni dla pokojówek, stworzona przez Spike Chunsoft na PlayStation Portable. W grze wykonujesz różne minigry, aby kontynuować historię. W jednej z minigier Monokuma pojawia się jako lalka, którą może trzymać jedna ze pokojówek.

Samurai & Dragons[]

Samurai & Dragons (サムライ&ドラゴンズ) to darmowa gra akcji z 2012 roku na PlayStation Vita, stworzona przez firmę Sega. W 2012 r. w dniach 25 lipca–8 sierpnia odbyło się ekskluzywne dla Japonii wydarzenie Danganronpa, podczas którego gracze mogli otrzymać kartę Monomi i dwie karty Monokuma za codzienne meldowanie się w celu uzyskania pieczątki na karcie kampanii.

PixelJunk Monsters 2[]

Pixeljunk Monsters 2 - Monokuma

PixelJunk Monsters 2 to gra typu tower defence na PS4/PC opracowana przez Q-Games i opublikowana przez Spike Chunsoft poza Japonią. DLC zawiera pakiet DLC o tematyce Danganronpa, zawierający maski Monokumy, Monomi i Monokuma Cubs oraz nowy poziom o nazwie „Kibogamine” (nazwany na cześć Kibōgamine Gakuen, japońskiej nazwy Akademii Szczytu Nadziei).

Motto! SoniComi[]

Super Sonico Monokuma outfit 29

Motto! SoniComi (モット! ソニコミ) to japońska powieść wizualna na PS3. W grze gracze chcą zostać zawodowym kamerzystą i przyjmować prośby od różnych klientów, pogłębiając jednocześnie przyjaźń z idolem wklęsłym Sonico, maskotką firmy programistycznej Nitroplus. W sklepie w grze dostępne są stroje z motywem Danganronpy: bluza z kapturem Monokuma, bluza z kapturem Monomi oraz para pacynek Monokuma i Monomi.

Mystery Chronicle: One Way Heroics[]

Mystery Chronicle Komaru Sprite

Mystery Chronicle: One Way Heroics (不思議のクロニクル 振リ返リマセン勝ツマデハ) to gra wideo typu RPG opracowana przez Spike Chunsoft na PS4, PS Vita i PC. One Way Heroics to turowa gra RPG, w której gracze eksplorują losowo generowane lochy. Makoto, Komaru i Monokuma są grywalnymi postaciami po pobraniu pakietu DLC Ultimate Student. Każdy z nich używa Pocisków Prawdy dalekiego zasięgu jako głównego ataku.

Terraria[]

Terraria Monokuma and Monomi

Terraria to przygodowa gra wideo typu sandbox 2D stworzona przez Re-Logic. Wyłącznie w japońskiej edycji gry, wydanej przez Spike Chunsoft, gracz może odblokować kostiumy Monokuma i Monomi dla swojej postaci.

Weekly Toro Station[]

Weekly Toro Station Crossover 03

Weekly Toro Station (週刊トロ・ステーション) była ekskluzywną w Japonii grą wideo w serwisie informacyjnym na PS3 i PSP wydaną przez Sony Computer Entertainment. Zawierał maskotki Sony, Toro i Kuro, i był co tydzień aktualizowany o wiadomości związane z grami wideo i anime w stylu powieści wizualnej. W serwisie pojawiło się także szereg minigier. 143. odcinek dotyczył Danganronpa 2: Goodbye Despair i zawierał Toro i Kuro z projektami Monokumy i Monomi wyjaśniającymi mechanikę gry i inne informacje.

Mobile & Online Gry[]

Atgames[]

Atgames DR2 Nagito Komaeda

Atgames.jp to japońska gra przeglądarkowa oparta na społecznościowych awatarach, w której gracze zbierają i wymieniają wirtualne przedmioty, za pomocą których mogą ubierać swoje awatary i grać w gry. 22 lutego 2013 r. firma Atgames wypuściła zestaw oficjalnych elementów do przebierania się opartych na postaciach z Danganronpa 2: Goodbye Despair.

Animal Lab[]

Animal Lab Danganronpa 3 promo

Animal Lab (アニマル・ラボ) to japońska gra przeglądarkowa oparta na awatarach, w której gracze zbierają i wykluwają jaja, a także zbierają ubrania i meble, aby ozdobić swoje awatary i domy graczy. Od 24 stycznia do 2 lutego 2017 r. Animal Lab współpracowało z Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School, umożliwiając graczom zbieranie fragmentów awatarów i dekoracji wnętrz przedstawiających Makoto Naegi, Miaya Gekkogahara, Junko Enoshima, Nagito Komaeda i Kyosuke Munakata.

Chain Chronicle[]

Chain Chronicle x Danganronpa Another Episode

Komaru Naegi, Toko Fukawa, Genocide Jack, Makoto Naegi, The Servant, Byakuya Togami i Monokuma pojawili się jako grywalne postacie do kolekcjonowania w wydarzeniu, które trwało od 14 do 23 października 2014 r.

Divine Gate[]

Divine Gate x Danganronpa 1.2 Sakura Evolved Artwork

Divine Gate, japońska kolekcjonerska gra RPG z łamigłówkami karcianymi autorstwa twórców Puzzle & Dragons, od 2015 roku była gospodarzem trzech fal wydarzeń związanych ze współpracą z Danganronpa 1.2 Reload. 16 postaci z Danganronpa: Trigger Happy Havoc i Danganronpa 2: Goodbye Despair pojawiło się jako karty kolekcjonerskie w grze podczas specjalnych wydarzeń.

Fish Island 2[]

Fish Island 2 x Danganronpa 3

Współpraca z grą wędkarską Fish Island 2 rozpoczęła się w kwietniu 2017 r. Gra zawierała wersje Monokumy i Monomi, które można łowić, mundury Akademii Szczytu Nadziei do odblokowania oraz kilka postaci z Danganronpa 3 jako kolekcjonerskie duchy.

Houkai Gakuen 2[]

Houkai x Dangaronpa 3 2020 login background

Wydarzenie współpracy Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School odbyło się w chińskich i japońskich wydaniach gry Hōkai Gakuen 2 na iOS/Android (崩坏学园2 Houkai School 2, znanej jako Guns Girl Z w języku angielskim). W grze wzięło udział 8 członków obsady Danganronpa 3, w tym ich japońscy aktorzy głosowi i wiele elementów tematycznych z Danganronpa 3 do odblokowania.

Identity V[]

Identity V x Danganronpa splash screen illustration

Identity V to mobilna gra z asymetrycznym horrorem na iOS/Android i PC stworzona przez chińskiego dewelopera Netease. Aby uczcić 10. rocznicę Danganronpy, 28 maja wydano skórki Monokumy, Makoto Naegi, Kyoko Kirigiri i Junko Enoshima.

Pigg[]

Pigg x Danganronpa 1.2 Reload Promotional Image

Pigg, japońska gra społecznościowa z awatarami firmy Ameba, zorganizowała wydarzenie współpracy Danganronpa 1.2 Reload od 9 marca 2015 r. Współpraca umożliwiła graczom zebranie wirtualnych ubrań i dekoracji pokoju awatara Danganronpa z gacha o tematyce Monokuma, a także odwiedzenie wystawy o tematyce Danganronpa lobby.

Sengoku Asuka ZERO[]

Sengoku Asuka Zero x Danganronpa 3 website splash

W japońskiej grze Sengoku Asuka ZERO na iOS/Android odbyło się wydarzenie współpracy Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School. W grze postacie kobiece z anime były kolekcjonerskimi kartami wojowników, których można było używać w grze.

Danganronpa x Shiro Project:RE[]

Shiro Project RE Collab - Splash

Wydarzenie współpracy Danganronpa: Trigger Happy Havoc odbyło się w japońskiej grze typu tower defence Shiro Project:RE na iOS/Androida/przeglądarkę internetową Shiro Project:RE w dniach od 9 do 23 listopada 2021 r. W grze postacie kobiece z gry były kolekcjonerskimi wojowniczkami, których można było użyć w grze, a także specjalny zamek współpracy zwany Kibougamine Gakuen.

Od 8 do 22 listopada 2022 roku współpraca została rozszerzona o drugie wydarzenie z udziałem bohaterów Danganronpa 2: Goodbye Despair. Druga współpraca obejmowała wszystkie główne postacie kobiece z Danganronpa 2, a także nową skórkę z motywem Rozpaczy dla Kibougamine Gakuen.

Inne[]

Gravity Rush 2[]

Transmisja na żywo DanganGravity (ダンガンGRAVITY生放送) była wspólną transmisją na żywo prowadzoną przez PlayStation Japan, transmitowaną na żywo w Internecie w serwisach Niconico, YouTube i Fresh! 25 grudnia 2016 r. Wydarzenie obejmowało wspólną grę w wersje demonstracyjne Danganronpa V3: Killing Harmony i Gravity Rush 2, przy czym każdy zespół programistów grał w grę innych. Podczas wydarzenia zaprezentowano także specjalną mieszankę piosenek Danganronpa stworzonych przez Masafumi Takadę.

Wooser's Hand-to-Mouth Life[]

Wooser% 27s Hand-to-Mouth Life x Danganronpa Crossover Illustration by Rui Komatsuzaki

W 10. odcinku drugiego sezonu anime CG Wooser's Hand-to-Mouth Life - Fate ~The Strongest Enemy Pojawia się; Okrutne, nieuniknione przeznaczenie; Wooser jest oceniany ~ (因果 ~現れた最強の敵、抗えぬ過酷な運命、裁かれるうーさー~) Wooser naśladował Monokumę przed rozpoczęciem odcinka, a Monokuma również pojawił się epizodycznie . Później, po zakończeniu odcinka, Wooser i jego przyjaciele zostali pokazani na rozprawie klasowej, a Monokuma decyduje się na egzekucję Woosera. Istnieje również specjalna ilustracja narysowana przez Rui Komatsuzakiego, artystę z serii Danganronpa.

Ted[]

Danganronpa The Animation x Ted Promotional Poster

W ramach promocji wydania Danganronpa: The Animation na Blu-Ray i DVD , w Japonii wydano plakaty promocyjne i reklamę telewizyjną Danganronpa i amerykańskiego filmu Ted z 2012 roku. W promocji wystąpili Monokuma i tytułowy bohater Ted, który również jest niedźwiedziem.

Hangame[]

Monokuma in a Special Hagame manga

Specjalna manga powstała w ramach współpracy Hangame i Danganronpa 3.

Advertisement