Danganronpa Wiki
Advertisement
Danganronpa Wiki
ChihiroSchoolMode3.gif Uwaga! Ten artykuł posiada kontent dostępny jedynie w innych językach! Cała ta strona opiera się na fanowskim tłumaczeniu!

Danganronpa Kirigiri (ダンガンロンパ霧切) to light novel napisana przez Takekuniego Kitayame z ilustracjami Rui Komatsuzukiego. Skupia się ona na Kyoko Kirigiri i jej przeszłości z Yui Samidare.

Składa się ona z 7 tomów. Pierwszy został wydany 13 września 2013, a ostatni - finałowy 17 czerwca 2020.

Przed wydaniem

Po sukcesie pierwszej gry, Kitayama chciał napisać prequel skupiający się na postaci Kyoko. 3 czerwca 2013 roku wydawnictwo Seikaisha ogłosiło wydanie pierwszego tomu.

Opis

PD (Półka Detektywów)

Każdy detektyw posiada dowód z numerem PD. Detektywi rejestrują się w Półce Detektywów, by otrzymać swój dowód. Półka Detektywów posiada dane 65,500 detektywów. Ich informacje są publiczne, dzięki czemu każdy może znaleźć detektywa odpowiadającego ich potrzebom.

Numer PD składa się z trzech cyfr. Pierwsza wskazuje ich specjalizacje. Druga cyfra opisuje ich specjalizacje bardziej szczególnie, a trzecia cyfra wskazuje ich rangę, na przykład:

  • Eigo Amino (lat 35) - PD 367 - przestępstwa biznesowe - wywiad gospodarczy - ranga 7
  • Shīta Enbi (lat 28) - PD 245 - przestępstwa państwowe - terroryzm - ranga 5
  • Kō Inuzuka (lat 41) - PD 943 - morderstwa - zamknięte pomieszczenia - ranga 3
  • Kyoko Kirigiri (lat 13) - PD 919 - morderstwa - przestępstwa niemożliwe - ranga 9
  • Yui Samidare (lat 16) - PD 888 - przestępstwa wolnościowe - porwania - ranga 8

Klasyfikacja PD:

  • 0. Przestępstwa generalne
  • 1. Przestępstwa religijne - nielegalne nauki, pranie mózgu, itp.
  • 2. Przestępstwa państwowe - terroryzm, rebelie, itp.
  • 3. Przestępstwa biznesowe - fałszowanie pieniędzy, defraudacja, itp.
  • 4. Przestępstwa związane z naturą - niszczenie natury, nielegalne śmieciowiska, itp.
  • 5. Przestępstwa ekologiczne - włamania na konta, używanie internetu do oszustw, itp.
  • 6. Przestępstwa związane z przemysłem seksualnym - prostytucja, hazard, itp.
  • 7. Przestępstwa związane ze sztuką - sprzedawanie podróbek, kradzież dzieł sztuki, itp,
  • 8. Przestępstwa wolnościowe - porwania, pogróżki, czynności, które naruszają wolność drugiego człowieka, itp.
  • 9. Morderstwa - morderstwa w zamkniętych pokojach, mieszanie na miejscu zbrodni, itp.

Im wyżej detektywi pną się w rangach, tym niższy staje się ich numer. Najwyższą rangą jest 0. Osoby z taką rangą znani są jako klasa zerowa. Kiedy ich środkowym numerem staje się 0, znaczy to, że wiedzą bardzo dużo na tematy związane z określoną branżą. Stają się wtedy podwójną klasą zerową. Są wtedy znanymi detektywami. Są też osoby z potrójną klasą zerową. Stają się oni legendami. Przez 15 lat działania Półki Detektywów, tylko 4 osobom udało się zdobyć potrójną klasą zerową.

Kyoko zarejestrowała się na krótko przed początkiem książki, więc zaczyna od rangi 9.

Advertisement