Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls Galeria

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls (絶対絶望少女 ダンガンロンパ Another Episode Zettai Zetsubō Shōjo Danganronpa Another Episode) jest grą spin-off, której akcja dzieje się w uniwersum serii Danganronpy.

Po raz pierwszy ukazano o tym informacje dnia 9 września 2013. Grę wydano 25 września 2014 w Japonii dla PS Vita.

Później wypuszczono ją w Północnej Ameryce, 1 września 2015, w Europie, 4 września 2015 i Australii, 10 września 2015.

Akcja gry dzieje się pomiędzy Danganronpa: Trigger Happy Havoc, a Danganronpa 2: Goodbye Despair.

Wydanie na PC ogłoszono 18 listopada 2016.

Danganronpa Another Episode na steam posiada pełny dubbing oraz napisy angielskie, japońskie, tradycyjne chińskie i koreańskie.

Produkcja

Poziom trudności

Game Difficulty.jpg

Danganronpa Another Episode ma do wyboru różne poziomy trudności: "Tryb Ludobójstwa", "tryb Komaru" oraz "tryb Rozpaczy".

Genocide Mode (Tryb Ludobójstwa)

Bandicam 2014-09-12 20-58-50-746.jpg

Genocide Mode jest najłatwiejszym ze wszystkich. W tym trybie będziesz mógł używać Genocider Syo w prawie każdym momencie. Prędko przetnie się przez armię Monokuma i pozwoli ci cieszyć się grą. Tryb także powoduje, że wzrasta regeneracja baterii, a także wypadanie rzeczy.

Ten poziom trudności jest opisany jako "Super Ultra Łatwy Tryb Genocider Syo. Dla tych, którzy po prostu chcą cieszyć się fabułą".

Komaru Mode (Tryb Komaru)

Komaru with a mono bracelet.png

Komaru Mode jest trybem normalnym. Grając na tym trybie będziesz mógł kontrolować Komaru Naegi, protagonistkę gry, która próbuje przetrwać w mieście przepełnionym robotami Monokumy. Dziewczyna nosi ze sobą megaphone-shaped hacking gun, posiadający różne rodzaje pocisków. Komaru posiada nieskończoną ilość każdego pocisku, lecz kiedy zostaje porwana i przeniesiona na statek Wojowników Nadziei, Sługa psuje jej broń, przez co traci większość swoich naboi oraz musi je ponownie odzyskać.

Używając megafonu, Komaru może spowodować usterkę w różnych typach robotów, zależnie od tego, jakim pociskiem strzela:

Obraz Opis
Hacking Gun 1.jpg
Break (Rozłam)
To pierwszy Pocisk, z którym Komaru zaczyna rozgrywkę. Jest podstawowym nabojem, którym Komaru może strzelać w Jednostki Monokuma, żeby zadać im obrażenia. Potrzeba 3-4 takich pocisków, aby pokonać jednostkę, chyba że gracz strzeli w słaby punkt Monokumy, czyli czerwone oko. Postrzelenie w oko spowoduje, iż Monokuma zostanie zabity jednym strzałem, a dodatkowo wypadnie z niego złoty Monocoin.
Hacking Gun 2.jpg
Move (Ruch)
Drugi z nabojów. Ruch pozwala Komaru aktywować różnorodne maszyny, poczynając od generatorów, a kończąc na automatach do gier. Można go użyć także na maszynach MonoMono, z których wypada zdrowie, naboje lub baterie.
Hacking Gun 3.jpg
Dance (Taniec)
Trzeci pocisk. Strzelając w Monokume, przez chwilę zmusi go do tańczenia, dzięki czemu będzie bezbronny. Nabój Tańca jest najbardziej efektywny przeciwko Siren Monokumas, które zaciągną pobliskich Monokuma.
Hacking Gun 4.jpg
Detect (Wykrycie)
Czwarty nabój. Wykrycie pozwala Komaru odnaleźć ukryte wskazówki.
Hacking Gun 5.jpg
Knockback (Odrzut)
Piąty pocisk, który odrzuca Jednostkę Monokuma. Ma dobrą szerokość, ale słaby zasięg. Nabój Odrzutu najefektywniej działa na Guard Monokuma, ponieważ może odrzucić ich tarczę.
Hacking Gun 6.jpg
Paralyze (Paraliż)
Szósty nabój. Paraliż jest pociskiem, który jednym atakiem niszczy podstawowe Monokumy. Działa dobrze na wrogów, którzy są blisko celu. Kiedy wystrzeli się go w kałużę, Paraliż zada obrażenia wszystkiemu co dotyka wody - włączając w to Komaru.
Hacking Gun 7.jpg
Burn (Płomienie)
Siódmy pocisk, który podpala przeciwnika. To najefektywniejszy nabój, zadający wysokie obrażenia. Najlepiej działa przeciwko szybkim Jednostkim Monokumy jak np. Destroy Monokuma i Beast Monokuma.
Hacking Gun 8.jpg
Link (Łącze)
Ósmy oraz ostatni nabój. Pocisk Łącza pozwala Komaru kontrolować każdą Jednostkę Monokumy, którą zaatakuje. Jednostka Monokumy może być przeniesiona w inne miejsce lub ranić swoich.

Poziom trudności jest opisany jako "Tryb Ciężkiej pracy dla Normalnej Dziewczyny".

Despair Mode (Tryb Rozpaczy)

Despair Mode to najtrudniejszy tryb w grze. Wybranie tego trybu spowoduje, że Jednostki Monokumy będą o wiele silniejsze i trudniejsze do zabicia. Przez większość gry, gracze będą musieli grać Komaru. Bronie dłużej się przeładowuje, a Jednostki Monokumy są o wiele trudniejsze do kontrolowania.

Poziom trudności jest opisany jako "Tryb Ultra Rozpaczy".

Fabuła

Prolog - Wojownicy Nadziei

Rozdział 1 - Płakać do miłości w piekle

Rozdział 2 - Legenda rewolucji

Rozdział 3 - Pole bitwy uroczych dziewczyn

Rozdział 4 - Sposób, w jaki żyjemy

Rozdział 5 - Dziewczyny absolutnej rozpaczy

Epilog - Zmienić świat, który stworzyliśmy

Rozgrywka

DRAE Komaru Screenshot.jpg

To jest trzecioosobowa gra przygodowa, w której gracz kontroluje protagonistkę, Komaru Naegi. Dziewczyna podróżuje po Mieście Towa, a także walczy z Jednostkami Monokumy u boku jej partnerki, Toko Fukawy.

Hidden Kids Chapter 1 1.png

W przeciwieństwie do Danganronpa 2: Goodbye Despair, Danganronpa Another Episode ma o wiele więcej przedmiotów do zbierania, np. Wpisy z Czarnej Listy, Socki the Sock, Książki, Leksykony, Ukryte Dzieci i Notatki.

Postacie

Protagoniści

Jeńcy

Wojownicy Nadziei

Ta piątka dzieci jest liderami Dzieci Monokuma, które masakrują wszystkich dorosłych. Dla nich, to jest jedynie gra aktorska, jak w rozbudowanym RPG. Wybrali sobie nawet klasy, występujące w typowych RPG np. "Paladyn", "Kleryk", "Mag", itd.

Fundacja Przyszłości

Ostateczna Rozpacz