Danganronpa Wiki
Advertisement

Akane Owari Galeria Portrety
Dopóki mogę jeść i się poruszać, wiem co to znaczy żyć. Tylko tyle mi potrzeba.

–Danganronpa 2: Goodbye Despair

Akane Owari (終里 赤音, Owari Akane) jest uczennicą Klasy 77-B w Akademii Szczytu Marzeń, a także uczestniczką Morderczej Szkolnej Wycieczki w Danganronpa 2: Goodbye Despair. Posiada tytuł Supergimnastyczki (超高校級の「体操部」Chō kōkō kyū no “taisō-bu”).

Akane powraca wraz z Klasą 77-B w Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School, aby móc odkryć szkolne życie, prowadząc tym samym do Tragedii.

Wygląd

Akane Owari Pełny Portret (1)

Akane to wysoka, młoda kobieta z wysportowaną sylwetką. Ma ciemną karnację, zielone oczy oraz kasztanowe włosy, sięgające do ramion. Kiedy chodziła do liceum, jej włosy były dłuższe.

Owari zakłada białą koszulkę, z kilkoma niezapiętymi guzikami, przez jej duży biust. Nosiła również: czerwoną, krótką spódnicę i białe buty.

Jako Ultimate Rozpacz, jej włosy nie zmieniły się. Zamiast białej koszulki, ubierała biały płaszcz, który ma rozdarte rękawy. Pod nim nosiła czarną koszulkę, odsłaniającą brzuch oraz czarne spodenki.

Osobowość

Akane jest osobą żywiołową, która kocha walczyć, dzięki czemu dobrze się dogaduje z Nekomaru Nidai. Niestety, jest również bardzo leniwa, nie posiada żadnej motywacji. Nie lubi planować, ćwiczyć. Pomimo jej prostolinijnej beztroskiej osobowości, jest lojalna i opiekuńcza wobec swoich przyjaciół.

Humor Akane bardzo szybko się zmienia. Potrafi być znudzona, następnie szczęśliwa, wściekła i znowu wesoła. Uważa, że uderzanie rzeczy jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemów. Zawsze chętna do wyzwania kogoś na pojedynek. Szanuje osoby silne psychicznie. Czasami jej "gorąca głowa" może sprawić wiele kłopotów.

Akane jest okropnie łakoma i potrafi zjeść prawie wszystko. Uważa, że jedzenie jest bardzo ważne, ponieważ może zregenerować swoje siły. Jej chęć jedzenia jest postrzegana w dosyć zabawny sposób, ma swoją mroczną stronę. Mówi, że szybko traci swoją energię, jeśli nie zje. Czasem trudno powstrzymać ją od jedzenia.

Akane wydaje się być bardziej poważna, to może powiedzieć oświadczenia, nie mające żadnego związku z aktualnym tematem. Podczas Class Trials, ma tendencje do mówienie losowych fraz, które nie dotyczą morderstwa. Nie jest zbyt inteligentna i często się dezorientuje przez skomplikowane słowa, niewłaściwie zinterpretowanej obelgi, a na ogół odpowiada przemocą, czy też groźbami, aby rozwiązać problemy. Jej intuicja jest nieomylna i często może przewidzieć rzeczy, które okazują się być bardzo przydatne.

Akane jest też bardzo łatwowierna, często wierzy w rzeczy, które mówią ludzie, jak pokazano, łatwo wierzy w kłamstwa podczas Class Trials i jest zaskoczona, kiedy te osoby przyznają się do kłamstwa. Wykorzystywała to Hiyoko Saionji, która miała zbadać motel w Rozdziale 3, lecz nie chciała tego robić, więc zachęciła do tego Akane. Tak samo było z Hiyoko, która oszukała Akane i przekonała ją do zjedzenia kwiatów.

W mrocznej przeszłości Akane, molestowano ją seksualnie. Wspomina to w jej przeszłych przeżyciach w bardzo przypadkowy sposób, który dekoncentruje oraz przeszkadza innym, np. uważa, iż jest to całkowicie normalne, pozwolić komuś zrobić coś z jej piersiami i często oferuje swoją cnotę, jako zadośćuczynienie. Owari nie ma problemu z pokazaniem się nago przed wszystkimi. Jednak jest trochę zawstydzona, jeśli chodzi o romans lub gdy ma nosić ubrania, która uważa za głupie.

Ze względu na swoje okropne przeżycia, dziewczyna może być trochę zapominalska, szczególnie, kiedy chodzi o charakter innych. Jak ukazano, gdy w pierwszym Class Trial powiedziała, iż Ultimate Imposter był żartownisiem. Ma także tendencje do zapominania imion; np. całkowicie zapomniała imię Hajime Hinaty, nazywając go "Hank", "Harvey" lub "Hector".

Akane twierdzi, że nigdy się nie martwi o nic i generalnie jest beztroska. Wierzy, iż niepewność oraz zmartwienie jest odznaką słabości, a ona nienawidzi być słaba. Zmusza siebie do bycia silną, wierząc że prawdziwa siła to nie okazywanie żadnej słabości. Po spędzeniu czasu z Nekomaru i Hajime, zaczyna rozmyślać o tym co tak naprawdę znaczy być silnym czy słabym.

Akane jest zaintrygowana światem, który uważa za ogromny i "pełen skarbów". Z powodu jej przeszłości jest zadowolona i docenia jedzenie oraz budynki, które inni uznaliby za "okropne". Jako, iż opiekowała się swoim młodszym rodzeństwem, często jest zbyt przewrażliwiona, na punkcie bezpieczeństwa. Akane przerażają duchy, jednak trzyma to w sekrecie.

Zdolności

Superlicealna Gimnastyczka

Akane urodziła się z talentem bycia gimnastyczką. Jej budowa ciała, siła, zręczność i wytrzymałość rosła od dziecka. Często zwinnie robiła parkour w jej domu i jej ojciec, który to zauważył, przekonał ją do dołączenia na turnieje i konkurencje. Okazało się, że bardzo dobrze sobie radziła i wciąż wygrywała mnóstwo turniejów. Jej jedyną motywacją, aby brać udział w turniejach jest zdobywanie potrzebnych pieniędzy dla swojej rodziny.

Akane Introduction

Wprowadzenie Akane

Początkowo, nie miała ochoty uprawiać sport, do czasu, gdy jej trener ciągle ją trenował, aż zdobyła wystarczająco pieniędzy i przeniosła się do nowego domu.

Podczas Killing School Trip, Akane często wyzywa Nekomaru do treningu z nią. Nawet, jeśli ciągle przegrywa walki, uparcie pragnie więcej szans, do czasu, kiedy mogłaby wygrać. Nie obchodzą ją rany, które otrzymuje, niezależnie od tego jak okropne są.

Wyostrzona Intuicja

Kiedy posiada braki w intelekcie i nie rozumie sytuacji w jakich się znajduje, Akane ma bardzo wyostrzoną intuicję i często poprawnie zgaduje rzeczy, bazując na "jej przeczuciu". Często nie może wyjaśnić czy zrozumieć powodu za tymi przeczuciami, jednak niezwykle im ufa.

Odpowiedni przykład jest w Rozdziale 6 w Danganronpa 2, gdzie może wyczuć, kiedy "ktoś" nadchodzi i czy to jest przyjaciel czy wróg. Może się to odnieść do Future Foundation jak i Ultimate Despair, jako klasa 77 B, która się sprzymierzyła z rozpaczą nim stali się wrogami i Future Foundation sojuszników jak i wrogów.

Wyostrzony węch

Akane ma wrażliwy węch. Potrafi wyczuć zapach krwi, nieprzyjemne zapachy i oczywiście, przepyszne jedzenie o wiele szybciej niż inni.

Historia

Przed Tragedią

Jako dziecko, Akane dorastała na bardzo ubogim terenie, gdzie ludzie dość często umierali. Widok ciał martwych ludzi o poranku nie był rzadkością. Z tego powodu nigdy nie zawierała bliższych przyjaźni, a nawet nie zapamiętywała żadnych imion (prawdopodobnie przez to nabyła swój lęk przed duchami). Akane często chodziła głodna, pragnąc jedzenia za wszelką cenę. Czasami była też bita. Ponieważ, że nie mogła liczyć na pomoc ludzi ze swojego otoczenia, nauczyła się polegać na samej sobie. Swoje byłe miejsce zamieszkania uważała za okropne miejsce, wypełnione okropnymi ludźmi.

Akane mieszkała wraz ze swoimi rodzicami i siódemką młodszego rodzeństwa. Wyjawiła, że „mama lub tata mogą się zmienić” oraz że „o każdej porze może powiększyć się liczba jej rodzeństwa”. Akane uznała za swój obowiązek opiekę nad młodszym rodzeństwem i posiadała wiele prac na pół-etatu. Kiedy pracowała jako kelnerka, czasami kradła resztki jedzenia dla swoich bliskich.

Przemoc seksualna w życiu Akane była stałą normą. Często musiała uciekać przed różnymi zboczeńcami, co udoskonaliło jej umiejętności w parkourze. Kochankowie macochy często ją obmacywali, gdy byli pijani oraz kazali jej wykonywać „dziwne” rzeczy, np. serwować im jedzenie nago.

Kiedy Akane pracowała jako kelnerka, do kawiarni stale przychodził podstarzały trener gimnastyki. Mężczyzna obmacywał dziewczynę, ciągle powtarzając, że ma wspaniałe ciało. Jednakże zasugerował również, aby Akane została gimnastyczką. Po wielu prośbach Akane w końcu się zgodziła. Zaczęła zarabiać jako gimnastyczka i dzięki temu, dziewczyna wraz ze swoim rodzeństwem była w stanie wyprowadzić się oraz zamieszkać razem w nowym domu.

Jako nastolatka, Akane poprzednio uczęszczała do Liceum Hikarimachi, zanim przeniosła się do Akademii Szczytu Marzeń jako Supergimnastyczka w klasie 77-B.

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School - Despair Arc

Odcinek 01 - Witam ponownie, Akademia Szczytu Nadziei

Akane w świetnym humorze wspięła się na dach głównego budynku Akademii Szczytu Nadziei, czując delikatny powiew wiatru przepływający przez jej skórę. Kiedy poczuła zapach mięsa, skoczyła z dachu, aby dotrzeć do miejsca, gdzie poczuła mięso. To była idealna strategia opracowana przez jej nową asystentkę wychowawcy, Chisę Yukizome. Nekomaru, który już przygotowywał się na jej pojawienie się, z łatwością schwytał ją i unieruchomił krzyżem.

Akane była przywiązana do krzyża przez cały dzień, dopóki ona i jej koledzy z klasy nie zebrali się w klasie, aby wspólnie go posprzątać. Po powrocie do klasy Chisa była szczęśliwa, widząc, że Akane i pozostali czekali i że klasa była czysta. Kiedy uczniowie po raz kolejny przypomnieli sobie, że nie muszą chodzić na zajęcia, dopóki mają swój talent, Chisa przypomniała im, że talent to nie wszystko i chciała, aby budowali silne relacje i „mieli nadzieję” między sobą.

Odcinek 02 - Moje najczystsze serce dla ciebie.

Akane brała udział w realistycznej walce treningowej z Nekomaru. Gdy sytuacja stała się intensywna, Akane zastanawiała się, jak go pokonać. Następnie Teruteru Hanamura zaoferował jej swój i swojego ucznia z wyższej klasy, wynalazek Seiko Kimury o nazwie Doping Corn Soup. Po wypiciu Akane zyskała dużo siły i była w stanie podążać za ruchami Nekomaru.

Po zakończeniu szkolenia Akane i jej koledzy z klasy zajęci byli naprawą swojej klasy, dopóki Chiaki Nanami nie zaproponowała im, aby zagrali w gry, które przyniosła. Akane, Gundham Tanaka, Nekomaru i Chiaki rozegrały pojedynek ze swoim graczem przypominającym Donkey Konga.

Podczas przerwy Akane burczy w brzuchu, wydając przerażający dźwięk, który odbija się echem w ich klasie. Po zjedzeniu wielu porcji nikujagi ugotowanej przez Teruteru i Hiyoko poczuła się źle. Nekomaru zapytał ją, czy wszystko w porządku, ale Akane powiedziała mu, żeby nie dotykał jej nieśmiałym tonem, przez co obojgu zaczęło bić serce.

Okazało się, że Hiyoko potajemnie umieściła w nikujadze kolejny wynalazek wypełniony afrodyzjakami stworzonymi przez Teruteru i Seiko. Akane z czasem wracała do zdrowia później w gabinecie pielęgniarki.

Następnego dnia w klasie Chisa zebrała ich i ogłosiła, że ​​wybrała Chiaki na reprezentantkę swojej klasy. Akane była szczęśliwa, słysząc to i zgodziła się z decyzją Chisy.

Odcinek 03 - Pożegnanie ze wszystkimi przyszłościami.

Na początku odcinka Akane i jej koledzy z klasy przeszli obok Hajime, kierując się w stronę budynku. Później pokazano Akane leżącą na ziemi z kolegami z klasy bawiącą się królikami w szkolnym parku.

Kilka dni później Akane wyglądała na zaniepokojoną Mahiru, która płakała na piersi Hiyoko po tym, jak straciła jednego ze swoich przyjaciół z Kursu Rezerwowego, Sato.

Odcinek 04 - Melancholia, niespodzianka i zniknięcie Nagito Komaedy.

Akane nadal była zdenerwowana po śmierci Natsumi Kuzuryu, a Sato znacząco wpłynęła na morale jej klasy, gdy Chisa ogłosiła, że ​​jutro rozpocznie się coroczny egzamin praktyczny.

Pod koniec odcinka Akane protestuje przeciwko przeniesieniu Chisy na Kurs Rezerwowy po incydencie bombowym z udziałem Nagito. Decyzji dyrektorki nie da się jednak zmienić i musi ona pożegnać się z ukochanym nauczycielem.

Odcinek 05 - Początek końca.

Akane i reszta klasy świętują powrót Chisy jako ich wychowawczyni po tym, jak kilka miesięcy temu została zdegradowana do roli nauczyciela kursu rezerwowego. Zorganizowali imprezę w klasie i Akane jest zajęta jedzeniem, po czym z pełnymi ustami zadaje pytanie, czy Chisa ma ból brzucha jako powód do tak zdenerwowanej sytuacji. Wszyscy cieszą się ze wspólnego przyjęcia.

Odcinek 06 - Rozpaczliwie fatalne spotkanie.

Akane i reszta klasy przeniosła się do nowej klasy w nowym budynku szkoły. Akane pyta, kiedy Nagito wróci na zajęcia, nazywając go „idiotą”, na co Chisa niezręcznie odpowiada, mówiąc jej „powinno to wkrótce nastąpić”.

Odcinek 07 — Największy i najbardziej potworny incydent w historii Akademii Szczytu Nadziei.

Akane obserwuje Gundhama bawiącego się z niedźwiedziem. Kiedy Hiyoko położyła kwiat na biurku Nagito, upamiętniając rok jego zawieszenia, Akane zastanawiała się, gdzie on jest.

Po dowiedzeniu się o Projekcie Izuru Kamukura i Tragedii Akademii Szczytu Nadziei z e-maila wysłanego przez Junko, uczniowie Kursu Rezerwowego zaczynają buntować się. Jednak pomimo tego Akane pyta, co się dokładnie stało.

Odcinek 08 - Najgorsze spotkanie przez przypadek.

Kiedy Chiaki wyjaśnia Nagito, że Mikan zaginęła, a on głośno pyta o jej imię, Akane zachowuje się agresywnie, mając nadzieję, że nie zapomniał o niej po tak długim czasie. Kiedy Nagito mówi klasie, że widział Mikan w Zachodniej Dzielnicy, Akane i reszta są zaskoczeni. Ona i reszta klasy wyruszają na poszukiwania Mikan na terenie szkoły. Ona, Nekomaru i Ostateczny Oszust szukają Mikan jako grupy, po czym Akane pyta, czy Mikan jest w stołówce. Kiedy burczy jej w brzuchu, Nekomaru ustępuje i zgadza się z nią przeszukać stołówkę.

Odcinek 09 - Chisa Yukizome się nie uśmiecha.

Akane i reszta klasy spotykają się ponownie w szkolnej klasie, ponieważ nie mogą znaleźć Mikan, zakładając, że to, co powiedział im Nagito, było fałszywą informacją. Chiaki dociera do klasy z nieprzytomnym Nagito, wyjaśniając im, że Chisa jest w niebezpieczeństwie. Akane automatycznie jest gotowa pomóc w każdy możliwy sposób. Nagito w przekonujący sposób wyjaśnia, że ​​będzie to niebezpieczne i istnieje ryzyko, że umrą, na co Akane rozważa te obawy, ale Chiaki przekonuje ją, że jest inaczej, chociaż stwierdza, że ​​planowała iść bez względu na sytuację.

Ostateczny Oszust ujawnia swoją prawdziwą tożsamość, ku szokowi Akane wraz z resztą klasy, chociaż szybko to zaakceptowali. Po opuszczeniu budynku Kursu Głównego uczniowie Kursu Rezerwowego starają się stawić im czoła w bitwie o wolne miejsca na Daniu Głównym. Akane i klasa idą dalej, pozostawiając Nekomaru i Gundhama, aby ich odeprzeli. Akane życzy Nekomaru powodzenia przed zostawiając go.

W drodze po schodach do legowiska Junko wszyscy martwią się o bezpieczeństwo Gundhama i Nekomaru, chociaż Akane jest przekonana, że ​​Nekomaru wkrótce zmusi uczniów do poddania się.

Odcinek 10 - Uśmiechnij się do rozpaczy w imię nadziei.

Po zejściu ze schodów Akane i klasa idą dalej korytarzem, Mikan w końcu ich dogania. Po tym, jak drzwi otwierają się nieoczekiwanie i w ciemności pojawia się wiele oczu, Kazuichi głośno krzyczy, przykuwając uwagę i konsternację Akane i reszty klasy. Tylko po to, by odkryć, że to Nekomaru i Gundham, Akane uśmiecha się, czując ulgę, że z obydwoma wszystko w porządku. Po tym, jak Gundham wyjaśnia na swój sposób, że on i Nekomaru są zmęczeni bitwą, Akane jest zdezorientowana, wyrażając, że mówi mniej rozsądnie niż zwykle, na co się uśmiecha. Ibuki ogłasza, że ​​jedyne, co pozostało, to ocalić Chisę, na co Akane i reszta klasy się zgadzają.

Mikan, obecnie prowadząca grupę, podchodzi do dużych czerwonych drzwi na końcu korytarza i wciska przycisk, który je otwiera. Akane i reszta klasy wchodzą za nią do środka. Po wejściu do środka Junko odkrywa wiele monitorów pokazujących karę Chiaki Nanami. Akane przerażona tym, co widzi, chce znaleźć sposób na uratowanie Chiaki, ale jest bezsilna.

Gdy Chiaki osiągnie „cel” swojej egzekucji, otwiera drzwi. Po drugiej stronie widzi Akane, resztę klasy i Chisę. Kiedy sięga po rękę Chisy, spod ziemi wyłaniają się kolce i wbijają Chiaki wszędzie w jej ciało. Gdy transmisja się kończy, Akane i klasa milkną, a w ich oczach pojawia się wzorzysty wir. Stracili nadzieję i stali się częścią Ultimate Despair.

Odcinek 11 - Żegnaj, Akademio Szczytu Nadziei.

Akane i reszta klasy wrócili do klasy, aby wziąć udział w ostatniej lekcji przed ukończeniem szkoły. Chisa oświadczyła, że ​​jest zaszczycona możliwością bycia ich nauczycielką i zaczęła czytać przygotowany przez siebie list. Akane i reszta klasy klaszczą z wdzięczności.

Po przemówieniu zapalają się czerwone światła, a Chisa zaczyna płakać. Wzorzyste zawirowania powracają w ich oczach, gdy wszyscy składają deklarację, co będą robić po ukończeniu szkoły. Akane stwierdziła, że ​​„naje się do syta”. Po ostatecznym pożegnaniu się z klasą Chisa aktywowała bombę, która symuluje śmierć klasy 77-B. Akane i jej klasa stoją przed terenem szkoły, obserwując zniszczenie Szczytu Nadziei.

Narracja Chisy ujawnia później, że Akane pomaga światu popaść w rozpacz. Jednym z jej przewinień jest zabijanie przypadkowych ludzi, których spotkała.

Podczas Tragedii

Członkowie Ultimate Despair zrobili podczas Tragedii najróżniejsze okropne rzeczy, wywołując rozpacz na całym świecie. Wiadomo, że niektórzy członkowie Ultimate Despair głodzili się, aby poczuć rozpacz, a biorąc pod uwagę stale okazaną miłość Akane do jedzenia, możliwe, że mogła być jedną z tych osób.

Po śmierci Junko, resztki Ostatecznej Rozpaczy zgodziły się na szalony plan, zgodnie z którym Alter Ego Junko przejęło ich ciała, aby mogli wskrzesić swojego przywódcę.

Pozostałości Rozpaczy zostały później odnalezione przez Fundację Przyszłości. Makoto Naegi planował cofnąć wpływy Junko, umieszczając je w Programie Neo World, ale program zostaje przejęty przez Alter Ego Junko, zgodnie z planem Ultimate Despair.

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak High School - Future Arc

Odcinek 01 - Urok trzeciego razu

Jako członkowie Ultimate Despair, w retrospekcji, Akane i Nekomaru wzmocnili Fuyuhiko i Peko, którzy walczyli z Fundacją Przyszłości, ale ostatecznie wszyscy zostali schwytani przez Fundację Przyszłości.

Danganronpa 2: Goodbye Despair

Prolog - Witamy na wyspie Dangan! Panika podczas pulsującej wycieczki szkolnej!?

Akane była jedną z uczennic, które nie wpadły w panikę, kiedy zostały przetransportowane na wyspę Dangan. Ona, wraz ze wszystkimi innymi, poszła zwiedzać po tym, jak Usami ich zwolniła.

Akane po raz pierwszy widziana jest w Zagrodzie Usami i błąka się po niej. Kiedy Hajime się przedstawia, Akane pyta, kim jest ten drugi facet. Nagito Komaeda czuje się lekko urażony i mówi jej, że już się spotkali, a Akane nagle sobie przypomina.

Akane jest później pokazywana z resztą grupy na plaży, a po tym, jak Ostateczny Oszust kończy swoją historię, stwierdza, że ​​nie obchodzi ją, jak nazywa się wyspa, jedyne, że nadal muszą tam zostać. Kiedy wszyscy rozmawiają o życiu na wyspie, ona pyta, dlaczego po prostu nie popłyną z powrotem, ale jej rozwiązanie zostaje odrzucone przez Mikan Tsumiki, która twierdzi, że jest za daleko.

Akane jest jedną z kilku uczniów, która wyrzuciła znaczek Usami, ale kiedy Usami wspomina o kolejnej niespodziance, Akane mówi, że to może być impreza i cieszy się, że miała rację. Jednak Akane nie przyłącza się, aby pływać z innymi.

Rozdział 1 - Rozpacz przeznaczenia

W rozdziale 1 Akane zjadająca jedzenie Teruteru było niezbędne do udowodnienia faktu, że nie było ono odurzone środkami przeczyszczającymi, ponieważ Peko Pekoyama i Nekomaru Nidai cierpieli przez całą noc na problemy trawienne. Chętnie zgłosiła się również na ochotnika do zjedzenia mięsa z kością, które rzekomo miało ukrywać narzędzie zbrodni, przysięgając, że pochłonie całość w ciągu minuty lub krócej. Niestety, Akane została pobita przez Monokumę, co skłoniło ją do gniewnego oświadczenia: „To MOJE mięso!” kiedy dyrektor pojawił się ponownie, niosąc mięso.

Rozdział 2 - Morze i kara, Grzech i kokosy

W rozdziale 2 Akane jako pierwsza przybywa do Jabberwock Park, aby Monokuma ogłosił drugi motyw, choćby dlatego, że obiecał miskę domowego curry pierwszej osobie, która pojawi się w parku. Później okazało się, że curry składało się z kilku niesmacznych składników (takich jak żywe żaby), ale Akane i tak smakowało.

Kiedy Sonia Nevermind zaprosiła dziewczyny na imprezę pływacką na plaży, Akane planowała się tam wybrać. Jednakże, kiedy dotarła do restauracji, była cała we krwi, z powodu kolejnej bójki z Nekomaru po drodze. Mikan natychmiast zaciągnął ją do łazienki w celu leczenia.

Podczas śledztwa w sprawie morderstwa Mahiru Koizumi, Akane i Hajime ujawnili, że okno wychodzące z domku na plaży w łazience z prysznicem mogło zostać opuszczone przez dwie osoby kładące się sobie na ramionach.

Podczas Próby Klasowej Akane pomogła oczyścić Hiyoko z podejrzeń, wskazując, że niezdolność Hiyoko do ubierania się spowodowała, że ​​śmierdziała tak samo okropnie, jak po pierwszej Próbie Klasowej. Kazuichi przez chwilę podejrzewał ją jako winowajcę, ponieważ była pokryta krwią, kiedy przyszła do restauracji, ale Nekomaru potwierdził, że zranił ją w ich walce, ponieważ był to jedyny sposób, aby skłonić ją do wycofania się. Ku podejrzeniom Kazuichiego, Akane przyrzekła zgiąć go na pół, aż do końca życia utknie w pozycji kłaniającej się. Później zagroziła Nagito, gdy ten ubolewał, że nie jest w stanie pomóc zabójcy w realizacji ich planu, zapewniając Ibuki Miodę, że mogą „później lekko go uderzyć na śmierć”.

Akane później wspierała twierdzenie Hajime, że sprawca mógł użyć drewnianego miecza jako stopnia, aby dotrzeć do okna, twierdząc, że była to klasyczna technika ninja.

Rozdział 3 - Uwięzieni przez zapach oceanu

W rozdziale 3, kiedy pozostali są na przyjęciu powitalnym Fuyuhiko Kuzuryu, Akane wyzywa Monokumę na pojedynek, ale zostaje pokonana. Kiedy Monokuma postanawia zabić bazooką, Nekomaru wkracza, by uratować Akane, osłaniając ją własnym ciałem. Akane była oszołomiona i załamana konsekwencjami swojej pochopnej decyzji, ale poczuła odrobinę nadziei, gdy okazało się, że Nekomaru wciąż ledwo żyje.

Następnego dnia Akane stała się jedną z ofiar choroby rozpaczy, będącej motywem rozdziału trzeciego. Pod jego wpływem stała się tchórzliwą beksą, co większość uczniów początkowo odrzuciła jako wyraz żalu z powodu poważnych obrażeń Nekomaru.

Po popełnieniu trzeciego morderstwa, Akane i Nagito zostali wyleczeni z choroby rozpaczy przez Monokumę. Wracając do normalności, pomogli innym w zbadaniu morderstwa Ibuki i Hiyoko. Podczas dochodzenia Akane pomogła Hajime i Nagito znaleźć klucz do motelu Hiyoko w jej kimonie.

Podczas procesu klasowego Akane upierała się, że Hiyoko została porwana przez sprawcę, ale Hajime zaprzeczył temu, gdy wyjaśnił, że Hiyoko poszła do klubu muzycznego z własnej woli. Nie chciała przyznać, że sprawcą trzeciego morderstwa, Mikan, jest osoba, która leczyła ją, gdy zachorowała na chorobę rozpaczy.

Rozdział 5 - Uśmiechnij się do nadziei w imię rozpaczy

W rozdziale 5 Akane, Fuyuhiko i Kazuichi próbowali schwytać Nagito.

Rozdział 6 - To koniec, pożegnalna Akademia Rozpaczy

Akane odgrywa rolę poboczną w finałowej rozprawie, nieustannie zadaje pytania, aby odkryć prawdę kryjącą się za zagadką wirtualnej gry, na którą Hajime i Alter Ego Junko są w stanie udzielić odpowiedzi. Obiektywizuje zapomnienie o wszystkim, co zrobili na wyspie, stwierdzając: „Nie chcę tego!”. i zaczyna obwiniać za swoje obecne doświadczenia samą Fundację Przyszłości. Jednak później zaczyna popadać w rozpacz, dopóki ponownie przywołany Hajime nie przekonuje jej o nowej nadziei na przyszłość. W końcu stwierdza, że ​​chce walczyć o to, w co wierzy, ponieważ na tym naprawdę polega pewność siebie. Decyzja o rozpoczęciu sekwencji wyłączania jest łatwa nie tylko dla niej, ale dla wszystkich ze względu na nadzieję na przyszłość.

Epilog - Dzień przed przyszłością

Po pokonaniu Alter Ego Junko, Akane i byli członkowie Ultimate Despair zdecydowali się pozostać na Wyspie Jabberwock, prawdopodobnie w nadziei, że będą mogli coś zrobić, aby pomóc swoim przyjaciołom w śpiączce.

Danganronpa 2.5: Nagito Komaeda and the World Vanquisher

Świat iluzji

Akane pojawiła się w wyimaginowanym świecie Nagito po jego śmierci w Programie Neo World.

Rano w klasie Akane używa dwóch krzeseł jako stojaka do wykonywania pompek w staniu na rękach, co zaobserwował Nekomaru.

Później uczestniczyła w pogrzebie Kazuichiego po tym, jak został zamordowany przez Niszczyciel Świata Izuru. Akane z parasolką czeka w deszczu po zakończeniu nabożeństwa przed wyjściem.

Akane pojawiła się także w retrospekcjach Nagito podczas wydarzeń z szkolnej wycieczki Zabijania, gdy jego wyimaginowany świat został zniszczony, zaczął przypominać sobie wydarzenia, które miały miejsce.

Prawdziwe życie

Nagito zostaje obudzony z Programu Neo Światowego przez Hajime. Akane wraz z resztą klasy 77-B wsiadają na statek, który ma zabrać ich do siedziby Fundacji Przyszłości.

Side: Hope - The Academy of Hope and Students of Despair

Akane powróciła w Side: Hope wraz z resztą klasy 77-B, która została wskrzeszona przez Izuru Kamukurę, chociaż Izuru był teraz połączony z osobowością i wspomnieniami Hajime. Po opuszczeniu wyspy Jabberwock i przystąpieniu do ratowania Byakuyi Togami i Yasuhiro Hagakure przed uwięzieniem pod gruzami, przybyli na wyspę, na której znajdowała się przybrzeżna placówka Fundacji Przyszłości, a następnie rozpoczęli walkę z oddziałami ratunkowymi Ryoty, w których wyprano mózgi. Była elitarna grupa zadaniowa na poziomie superlicealnym.

Wyruszając do podwodnego obiektu pod głównym budynkiem, Akane nakazała Teruteru zacząć podawać mięso, które przygotowywał z pieca, połykając je w całości i dając jej energię do biegu z bardzo dużą prędkością, wpadając na Teruteru, powodując jego niekontrolowane obracanie się. Zmierzyła się z byłą Ultimate Street Performer, która zaczęła rzucać w nią nożami, chociaż ona kierowała nimi tylko zębami. Członek drużyny, zdając sobie sprawę, że jego wysiłki poszły na marne, zaczął zdmuchnąć ogień ze swoich ust, lecz Akane jest w stanie zablokować ten ogień dwoma dużymi kawałkami mięsa. Ugryzwszy kęs tego mięsa, zaatakowała, wystrzeliwując go w powietrze jednym z dużych kawałków.

Później Akane pomogła przekonać Ryotę do porzucenia planu prania mózgu świata. Kiedy Hajime zaczął go namawiać, aby przyłączył się do nich w pokucie, z radością przyjęła Ryotę. Po opuszczeniu studia nadawczego, Nagito trzymał Makoto Naegi za rękę i zaczął gadać o ich porównywalnych talentach, po czym szybko został porwany przez Nekomaru i Akane za zbyt długie mówienie.

Krótko po tym, Akane i inni Byli Remnants of Despair biorą na siebie winę za Ostateczną Zabójczą Grę w transmisji do Fundacji Przyszłości, przedstawiając się jako rozpacz i łagodząc organizację z wszelkich wykroczeń.

Po wygranej bitwie Akane i klasa 77-B wracają łodzią na wyspę Jabberwock. Ostatnio widziano ją z Nekomaru, cieszącą się kuchnią Teruteru.

Cytaty

  • "Meh, nie obchodzi mnie jak ta wyspa się nazywa. Wyspa Nikoniko, Wyspa Papua czy cokolwiek... To nie zmienia faktu, że musimy tu mieszkać, prawda?"
  • "Nie mogę nic na to poradzić... Kiedy... staję się głodna, tracę większość swojej energii..."
  • "W porządku! Spróbujmy znaleźć sposób na wydostanie się z tej wyspy!"

Ciekawostki

  • Jej pierwsze imię (赤音) oznacza "czerwone dźwięki", albo "czerwony hałas".
  • Amerykańska aktorka głosowa Akane, Wendee Lee, podkłada również głos matce Teruteru Hanamury i Miu Irumie.
  • Akane zna ruch zapaśniczy o nazwie Plancha Suicida lub Suicide Dive.
  • Akane nie pływała na Beach Party, ponieważ uważa szkolne stroje kąpielowe za zbyt krępujące.
  • W japońskiej wersji językowej gry i anime, Akane używa słowa ore (俺) aby odnieść się do siebie, a nie słówka watashi lub atashi (私). Ore jest zwykle uważane za bardziej męskie, zaś watashi i atashi zwykle stosują kobiety. Jednakże, w przeciwieństwie do Hajime, Akane nie kończy swoich zdań wyrażeniem da zo.
  • Urodziny Akane przypadają 15 lipca, czyli w ten sam dzień, w którym świętuje się O-bon.
Advertisement