Danganronpa Wiki
Advertisement

Śmiercionośna Droga Rozpaczy jest platformową minigrą, którą można ukończyć na początku Pierwszego Rozdziału Danganronpy V3. Gracz nie powinien jednak jej domyślnie przejść, z tego powodu jest ona bardzo trudna i pełna niesprawiedliwych pułapek. Jeśli jednak graczu uda się ją przejść, odblokuje on specjalne złe zakończenie i nowy motyw do swojego Monopadu.

Rozgrywka[]

Podczas tej minigry kierujemy Kaede wraz z pozostałymi uczniami, a naszym celem jest dojście do samego końca, co umożliwi uczniom ucieczkę z terenu akademii. Jeśli jakakolwiek przeszkoda dotknie aktywną postać, to zostanie ona wyrzucona z ekranu, a gracz przejmie kontrolę nad losową inną osobą.

Minigra trwa aż do momentu, do którego wszyscy uczniowie "zginą" albo aż do ukończenia. Droga Rozpaczy jest jednak na tyle trudna, że mało komu się udaje ją ukończyć podczas swojego pierwszego ukończenia gry.

Zakończenie[]

Monokuma: "N-niemożliwe! Ukończyłaś ultra trudny tryb tej minigry! Niesamowite! W każdym razie gratulacje, możesz wyjść!"

Kaede: "Mówisz prawdę? Na prawdę możemy wszyscy razem stąd uciec?"

Monokuma: "Pewnie, pewnie. Nie pamiętasz, co mówiła Monophanie?"

Kaede: "Całe szczęście... Dzięki naszej połączonej sile Superlicealistów udało nam się uciec... I to nie wszystko, bo gdy już wyjdziemy, zostaniemy przyjaciółmi... No dobrze, otwórzmy wreszcie te drzwi!"

[ drzwi otwierają się ]

Kaede: "C... Co...to jest...?"

Monokuma: "Ślepa jesteś, czy co? To jest ten zewnętrzny świat, ma się rozumieć!"

Kaede: "To... To jest zewnętrzny świat?"

Monokuma: "O co ci chodzi? Przecież takiego zakończenia chciałaś, prawda? Podsumowując, Moje gratulacje! A teraz idź, rozpuść swe skrzydła i pokaż swą moc całemu światu! Upupupupu!"

Kaede: "C... Co...?..."

Ciekawostki[]

  • Jest to uznane za złe zakończenie, ponieważ gracz nigdy nie dowiaduje się o Team Danganronpa, oraz Kaede wraz z innymi zostają wysłani na zniszczony i podrobiony zewnętrzny świat.
Advertisement